win8 naar win7..hoe boot ik vanaf een usb3 poort ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PZOOO
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-04-2023
Hi, I wil windows 7 op een lenovo x1 carbon installeren, die voorgeinstalleerd is met win8. De fraaie X1 carbon komt enkel met usb3 poorten, dus ik ondervind problemen met het opstarten vanaf een recovery cd of usbstick (die prima werkten onder win7-64).

Windows 8 blijven gebruiken is geen optie, omdat ik de computer voornamelijk voor mijn werk gebruik en we daar win7 gebruiken.

Hoe krijg ik bootmanager zo ver dat hij mijn win7 opstartmedia accepteert?

ICT & Reizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Kan je niet in je bios de opstartschijven veranderen? Dat zou in principe gewoon moeten werken.

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:10

DeTeraarist

#Boots2Asses

Secure boot uitzetten als dat aanstaat

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PZOOO
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-04-2023
Bedankt :) dat secureboot moest inderdaad uit !

opgestart van recovery stick, en dan vanaf een usb3 stick met win7 opstarten lukt helaas nog niet. Ik zie de stick, ik kan hem selecteren, maar daarna weer niets, hij blijft in hetzelfde selectiescherm.

ICT & Reizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubén89
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-05-2024
Staat Secure Boot uit, staat in de BIOS de keuze voor BIOS en UEFI op BIOS of opBOTH

Staat in de BIOS de support voor Legacy OS'es aan?

Is de partitie op de USB stick wel actief en is hij geselecteerd als opstartschijf in de BIOS?

[ Voor 26% gewijzigd door Rubén89 op 11-04-2013 20:14 ]

Dell™ Precision 7550 | Intel® Core™ i7-10875H | Nvidia® Quadro® RTX3000 | 64GB Kingston® HyperX® Impact DDR4-2933MHz | Intel® Wi-Fi 6 AX201 | 1TB Samsung™ SSD 970 Pro