Lag bij het gebruiken van een router

Pagina: 1
Acties:

• RensA
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 04-03-2022
Hallo allen,

Ik heb een vreemd probleem met mijn internetverbinding.

Tijdens het spelen van games en bijvoorbeeld het gebruik van skype, oftewel momenten waar je het merkt als je internet even uitvalt, heb ik steeds korte momenten van Lag.

In game ziet het eruit als volgt:

Ik loop met mijn character en dan schiet ineens iedereen naar een andere locatie.

In skype:

de verbinding valt 0.5 sec weg en gaat weer vrolijk door

Dit gebeurt meerdere keren per uur, soms om de 3 minuten.

Ik dacht dat dit aan mijn router lag, dit was namelijk een erg goedkope ICIDU 150n router maar na het vervangen van de router en een TP-link TL-WR1043ND aan gesloten te hebben blijft het probleem bestaan.

Ook heb ik de pc direct aan het modem aangesloten maar dan lijkt de verbinding wel goed te werken(moet dit nog een keer langer testen).

Verder heb ik 100mbit internet(glasvezel) en het modem: 42 networks DRG.

ik hoopte dat jullie misschien weten wat dit veroorzaakt aangezien het heel irritant is als je tijdens het gamen of skype om de zoveel tijd wegvalt.

mvg,

Rens A

[ Voor 1% gewijzigd door RensA op 09-04-2013 12:53 . Reden: modem toegevoegd ]

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:33

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

De bekabeling al uitgesloten?

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Cor453
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-11 11:28
WiFi of bekabeld? Bij WiFi kan het ook storing (interferentie) zijn.

• RensA
Bij zowel wifi als bekabeld gebeurt hetzelfde, op hetzelfde moment lijkt het. Mijn download is overigens wel 80-100mbit en upload is ook in orde volgens speedtest etc. het is dus puur het kort uitvallen van de verbinding.

Het modem staat op:

42 Networks DRG

verder kan ik er niks aan zien :-( welke type het is etc.

kan het zijn dat die 42 networks drg zelf al een router is en op dezelfde range ip adressen werkt oid?

ik heb er weinig verstand van maar zou dat er voor kunnen zorgen dat mijn internet af en toe raar doet?

mvg,

Rens

[ Voor 57% gewijzigd door RensA op 09-04-2013 13:04 ]

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-11 12:16

ShadowAS1

IT Security Nerd

Welke provider heb je?

En kijk eens wat pingtest.net uithaalt?

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

• RensA
onsnet eindhoven

• RensA
Hoi allen,

Ik heb vandaag verschillende dingen getest en ik weet nu vrijwel zeker dat ik geen lag heb als ik direct op het modem aansluit maar wel als ik een router gebruik(ICIDU of TP-link maakt niet uit).

snap niet wat er mis kan zijn, lijkt me sterk dat 2 nieuwe routers het allebei niet goed doen met hetzelfde probleem?
Pagina: 1