Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaiter
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Topicstarter
Ik ben nu een paar dagen aan het oefenen met c4d en vray en het gaat redelijk goed met wat up en downs, maar nu loop ik tegen een probleem aan waar ik niet zo uit kom.

Als ik via de extrudetool een object maak en deze met een texture wil voorzien, dan is op de plaats waar de extrude is toegepast de texture geheel uit zijn verband gerekt. Zoeken op google via o.a. "extrude tool texture problems" en dergelijke geeft weinig resultaat waar ik wat mee aan kan vangen.

Zelf heb ik al geprobeerd met uv wrapping in het materiaal en met subdivs tijdens de extrude het resultaat te beïnvloeden, maar zonder effect.

Als voorbeeld heb ik een render bijgevoegd, waarbij het resultaat van wat ik bedoel goed zichtbaar is op de bank.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/DFyIJTVbVaUSIqNYG1JDAIqw/full.jpg

Wie weet raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:08
Dit is normaal gedrag en gebeurt ook als ik in 3ds Max extrudes doe. Meestal unwrap je je model wanneer je klaar bent met modeleren.

Weet je al hoe je een model unwrapt? Zo niet, dan zou ik daar wat tutorials over zoeken. (je unwrapt je model en niet een materiaal)

3D portfolio - mijn deviantART

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-05 14:42
een andere zeeeer relevante term is "UV Mapping" :)

Wikipedia: UV mapping

en even een korte tutorial gevonden.. hopelijk heb je er wat aan!

[ Voor 49% gewijzigd door Nico op 10-04-2013 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaiter
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Topicstarter
Ja zeker heb ik daar wat aan en heb een aantal goede tutorials gevonden op het web. Voor een leek ziet het er op sommige vlakken best ingewikkeld uit door alle opties in BP UV, maar met diverse tutorials is daar zeker goed uit te komen.

Bedankt voor jullie hulp :)