Verwijderd

Topicstarter
Kon even geen globaal topic vinden dus vandaar even een nieuwe.

In het kort; Wie weet uit ervaring een easy-to-use Mediaplayer? Ik wil het cadeau doen voor iemand met ingebouwde HDD met daarop genoeg media alleen de persoon in kwestie is atechnisch. Ik heb zelf weinig ervaring met het huidig aanbod op de markt daar ik PS3 icm PS3 Media Server gebruik en dat vind ik niet echt een makkelijke oplossing 8) De UI moet dus eigenlijk voor zich spreken en moet dus zoeken-->klikken-->afspelen zijn en ruimte voor een 3,5" schijf intern.

Ik heb al een hoop reviews gelezen maar hoor het toch even liever van Tweakers met ervaring ;)

EDIT: Budget ligt tussen de 50-150 met lichte rek (zonder schijf).

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2013 12:48 ]

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Omdat er geen budget is genoemd, duidelijke specificaties of enig zelfstandig onderzoek raad ik deze aan:
pricewatch: Yamaha NP-S2000 Netwerk Audio Speler

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• BKJ
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-01 20:00

BKJ

LiquidT_NL schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 09:41:
Omdat er geen budget is genoemd, duidelijke specificaties of enig zelfstandig onderzoek raad ik deze aan:
Het is een kado... En ik vraag me af waarom deze speler zo duur is?

Kamer huren

Verwijderd

Topicstarter
LiquidT_NL schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 09:41:
Grappig man!

Het is inderdaad een kado, prijs zonder schijf zal tussen de 50-150 liggen denk ik zo, misschien wat rek.
Specificaties opgeven heeft geen zin ik heb al aangegeven wat het moet kunnen. Zelfstandig onderzoek doe ik genoeg alleen wil ik nu een keer op gebruikerservaringen afgaan ipv blog reviews.

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:17
Raspberry Pi met een externe HDD?? Geeft je denk ik het meeste vrijheid en opties voor de beste prijs op het moment. Weliswaar geen interne HDD, maar via USB / NAS is er alles in principe mogelijk.

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb daarnaar gekeken alleen lijkt me iets te moeilijk voor de leek? Het moet bewijzevan gewoon starten, lijst met media, klikken --> afspelen zijn. Ook dingen als subtitles etc. moeten makkelijk te vinden zijn vandaar dat ik ook liever vraag naar gebruikerservaringen dan dat ik van elk model een YouTube review ga kijken.

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:17
Verwijderd schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 12:34:
Ik heb daarnaar gekeken alleen lijkt me iets te moeilijk voor de leek?
Veel eenvoudiger dan XBMC wordt het niet... :{
Het moet bewijzevan gewoon starten, lijst met media, klikken --> afspelen zijn. Ook dingen als subtitles etc. moeten makkelijk te vinden zijn vandaar dat ik ook liever vraag naar gebruikerservaringen dan dat ik van elk model een YouTube review ga kijken.
Probeer XBMC (kan je gewoon op je bestaande windows-omgeving gooien). Als dat bevalt, dan bevalt de Pi ook, aangezien je die ook gewoon met XBMC kan voorzien.

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
kroegtijger schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 12:42:
[...]

Veel eenvoudiger dan XBMC wordt het niet... :{

[...]

Probeer XBMC (kan je gewoon op je bestaande windows-omgeving gooien). Als dat bevalt, dan bevalt de Pi ook, aangezien je die ook gewoon met XBMC kan voorzien.
Misschien heb ik dan iets te snel gekeken. Prijs is het inderdaad niet dus ik ga me dan weer even verdiepen :)

Andere suggesties zijn uiteraard nog welkom!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:12

rally

Deyterra Consultancy

Is er een budget?
Ik gebruik een Mede8er 450X2 met een 1TB HD.
Ook een makkelijke interface is een PopcornHour A300/A400 waar je een grote HD in kunt doen.

Vrijwel alle mediaspelers hebben een leercurve natuurlijk ;)

http://www.deyterra.com

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:38
Een WD Live TV hub is redelijk simpel te gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
rally schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 12:47:
Is er een budget?
Ik gebruik een Mede8er 450X2 met een 1TB HD.
Ook een makkelijke interface is een PopcornHour A300/A400 waar je een grote HD in kunt doen.

Vrijwel alle mediaspelers hebben een leercurve natuurlijk ;)
Budget heb ik er net even bijgezet, dat is rond de 50-150 euro met lichte rek (zonder schijf).

Leercurve snap ik :) Maar moet niet te ingewikkeld zijn. Ik heb bijvoorbeeld PS3 met PS3 media server en daar gaan zij never nooit uitkomen..
m3gA schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 12:48:
Een WD Live TV hub is redelijk simpel te gebruiken.
Ik heb die volgens mij nog liggen :)

• LiquidT_NL
Verwijderd schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 12:24:
[...]
Het is inderdaad een kado, prijs zonder schijf zal tussen de 50-150 liggen denk ik zo, misschien wat rek.
Specificaties opgeven heeft geen zin ik heb al aangegeven wat het moet kunnen.
Maar goed, dus qua aansluitingen (HDMI, spdif etc) zijn er geen eisen, niets over formaten of (draadloos) netwerk aansluiting?
Zelfstandig onderzoek doe ik genoeg alleen wil ik nu een keer op gebruikerservaringen afgaan ipv blog reviews.
Zou wel fijn zijn als je zelf al wat richting geeft zodat we weten waar je naar zoekt (of duidelijke eisen noemen). Mediaplayers qua gebruiksgemak zijn best universeel: het komt allemaal wel op hetzelfde neer, en kan allemaal wat jij zegt (ding aan -> blader naar map -> start). Wat dat betreft voldoet ieder apparaat.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Verwijderd

Topicstarter
LiquidT_NL schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 13:45:
[...]

Maar goed, dus qua aansluitingen (HDMI, spdif etc) zijn er geen eisen, niets over formaten of (draadloos) netwerk aansluiting?

[...]

Zou wel fijn zijn als je zelf al wat richting geeft zodat we weten waar je naar zoekt (of duidelijke eisen noemen). Mediaplayers qua gebruiksgemak zijn best universeel: het komt allemaal wel op hetzelfde neer, en kan allemaal wat jij zegt (ding aan -> blader naar map -> start). Wat dat betreft voldoet ieder apparaat.
Nee eigenlijk niet. HDMI maar ik ben eigenlijk nog geen mediaspeler tegengekomen die dat niet heeft. Ze hebben verder geen versterker of iets waar het geluid heen moet, dat gaat gewoon over de TV. Verder is netwerk niet vereist daar ik de media zelf aanlever, uiteraard wel handig - draadloos zeker niet nodig.

Ik kan even het merk niet noemen maar een kennis heeft een mediaspeler waar het dus één grote puinhoop is qua interface. Dat wil ik dus even voorkomen vandaar dat ik naar ervaringen vraag. Als jij dus een Speler X hebt die jij makkelijk in gebruik vindt dan hoor ik dat graag. Als jij Speler Y hebt waar sommige dingen wat moeilijker te vinden zijn dan hoor ik dat ook graag want dan valt die af.

Ik snap best dat ik alle mediaspelers in de pricewatch kan afgaan en elke keer een filmpje van 10minuten kan gaan bekijken maar als 3 mensen bijvoorbeeld zeggen; ik heb XBMX en dat werkt prima daar kan me oma nog mee werken - dan is dat weer iets waar ik naar moet kijken.

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:14

j1nx

Geek - Enjoying life

Ik ben met een project bezig dat precies dat is;

XBMC voor de multimedia leekk. De oom en tante die gewoon iets willen inpluggen en voila.

Echter zal ik voor 1 Mei nog niets op de plank hebben liggen.
http://www.thelittleblackbox.nl

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

• Freedive
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18:41

Freedive

] Ken sent me _

Ik heb XBMC op mijn Raspberry Pi en dat werkt prima. Als ik nog een oma zou hebben snapte ze dat zelfs nog. Wel belangrijk is dan dat de TV HDMI-CEC ondersteuning heeft.

• LiquidT_NL
Verwijderd schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 13:55:
[...]
Ik kan even het merk niet noemen maar een kennis heeft een mediaspeler waar het dus één grote puinhoop is qua interface. Dat wil ik dus even voorkomen vandaar dat ik naar ervaringen vraag. Als jij dus een Speler X hebt die jij makkelijk in gebruik vindt dan hoor ik dat graag. Als jij Speler Y hebt waar sommige dingen wat moeilijker te vinden zijn dan hoor ik dat ook graag want dan valt die af.
Wat was er zo'n puinhoop aan die interface, als je dat nog weet? Wat was daar het bezwaar? Dan kunnen we dat wat beter uitfilteren.

Ik heb een Mede8er 450X2 gezien, goed ding en erg makkelijk. Popcorn Hour same story, XBMC is ook makkelijk in gebruik.

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:31
Ik zou voor een WD TV Live gaan (icm externe HDD, wellicht heeft hij die zelf nog wel?)
XBMC is en blijft een top systeem (vooral vroeger nog via de Xbox1 was het stable as a rock) maar via de raspberry pi vind ik het niet stabiel/volwassen genoeg om het aan non tech mensen te geven.

Het wil nog wel eens crashen en speelt standaard geen DVD af (niet iedereen download mkv). Via een mpeg2 licentie moet dit wel werken maar dan schijnen .ISO en DVD menus nog niet helemaal lekker te werken.

CISSP! Drop your encryption keys!

Pagina: 1