Gebruikte iPhone 5 retourneren?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Een vriendin heeft in een (domme) impuls bij t-mobile via de website een iphone5 gekocht a 799 euro.

Veel te dure telefoon voor een moeder van 3 kids, in een uitkerings situatie. Bovendien niet eens simlockvrij, wat m.i. toch normaal is als je dat ding met die prijs koopt (?).

Apple iPhone 5 32GB zwart i.c.m. PrePaid Standaard
Luxe telefoontasje
Bezorgkosten € 0,00
Eenmalig op de 1e factuur
Aansluitkosten € 0,00
Totaal direct te voldoen € 799,00
Totaal maandelijkse kosten € 0,00

Nu is het ding vrijdag ontvangen en kan ie nog teruggestuurd worden, maar ja je raad het al: het ding is "gebruikt". Het plasticfolie zit nog op het scherm, maar er is al van alles mee gedaan. Ben er zelf nog niet bij geweest maar zie in de mail allerlei berichtjes van Apple over aanmeldingen bij icloud, itunes, imessage.

Om ellende te voorkomen willen we het ding terug in nieuwstaat brengen, zoals ie uit de doos kwam. Kan dat? En zo ja, hoe dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Fabrieksinstellingen herstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Reset iPhone to Factory Settings with iPhone Only
Warning: This will removal all data, music, photos, settings, literally everything, from the iPhone. Back up before beginning if you need any of your personal data again:

Launch “Settings” and tap on “General”
Scroll to the bottom of General and tap on “Reset”
Tap on “Erase All Content and Settings”
Enter the iPhone passcode if one is set, and confirm the reset by tapping on “Erase iPhone”
Bron: http://osxdaily.com/2012/...-iphone-factory-settings/

Eerste Google hit overigens.

spoiler:
Voor €800 een telefoon kopen in een bijstandssituatie. Hoe verzinnen mensen het... :X Excuus, te snel geoordeeld.

[ Voor 11% gewijzigd door MrAcid op 09-04-2013 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Bedankt zover.
<offtopic> Hoe kom je overigens bij een "bijstands situatie"? Er bestaan nog meer uitkeringen dan bijstand. Het gaat hier om een ANW. Assumptions... En dat het dom is had ik zelf ook al gemeld dus dat hoef je niet nog eens te herhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Excuus, te snel geoordeeld en opmerking was niet nodig inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is een telefoon zolang je die bij een provider koopt nooit Sim-lock vrij, maar dat kan ik ook fout hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thedon46
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 13-10 11:58
je kan proberen om naar een reparatie shop (bij touchfix.nl zijn ze erg makkelijk met dat soort dingen) te vragen of ze hem in nieuwstaat kunnen brengen. die weten wel waar er een folie/ stickertje hoort te zitten

[ Voor 7% gewijzigd door thedon46 op 09-04-2013 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je mag de telefoon toch gewoon uitproberen en daarvoor mag je ook de folie eraf halen omdat je anders de telefoon niet goed kan uitproberen.

Ik zou hem nu gewoon factory resetten en terug in de doos en retour zenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:48
Ik zou hem even op poetsen, misschien even snel die fabriekssettings herstellen en hem daarna gewoon op de post knallen.
Ik kan me niet voor stellen dat ze daar moeilijk over doen.

In het slechtste geval sturen ze hem je terug en verkoop je hem met bon via marktplaats/tweakers voor 600 euro (als je de bon goed bewaart).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Verwijderd schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 09:17:
Je mag de telefoon toch gewoon uitproberen en daarvoor mag je ook de folie eraf halen omdat je anders de telefoon niet goed kan uitproberen.
Feitelijk is er alleen een grijs gebied of het nu uitproberen is geweest of niet, zeker na enkele dagen en als er al allerlei dingen mee zijn gedaan. Als de winkel hard weigert zul je dit zelf moeten bewijzen, maar het is natuurlijk wel de vraag in hoeverre zij het terug kunnen zien.

Mochten ze e.e.a. na kunnen kijken en weigeren ze, lijkt V&A/MP mij de oplossing. Maar dikke kans dat het geen probleem is.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:19
Enige is dat er een abonnement aan vast zou kunnen zitten. Welliswaar prepaid, maar wellicht dat het wel een abo-status heeft. En *als* dat zo is, dan zou de wet koop-op-afstand niet van toepassing kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LiquidT_NL schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 09:46:
[...]

Feitelijk is er alleen een grijs gebied of het nu uitproberen is geweest of niet, zeker na enkele dagen en als er al allerlei dingen mee zijn gedaan. Als de winkel hard weigert zul je dit zelf moeten bewijzen, maar het is natuurlijk wel de vraag in hoeverre zij het terug kunnen zien.

Mochten ze e.e.a. na kunnen kijken en weigeren ze, lijkt V&A/MP mij de oplossing. Maar dikke kans dat het geen probleem is.
Das waar, maar dit soort topic's zijn al tig keer langs gekomen, telkens is het verhaal binnen 7 dagen kun je het terug sturen, zelfs als de folie eraf is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Als de prepaid kaart nog niet geactiveerd is, en er geen nummerportatie aangevraagd is, kan de telefoon probleemloos teruggestuurd worden, ook als deze gebruikt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Verwijderd schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 13:34:
[...]

Das waar, maar dit soort topic's zijn al tig keer langs gekomen, telkens is het verhaal binnen 7 dagen kun je het terug sturen, zelfs als de folie eraf is.
Nee, de wet koop op afstand geeft jou het uitprobeer recht en het recht het product binnen 7 dagen terug te sturen na het uitproberen. ZELFS als hij is uitgepakt, daar heb ik het ook niet over. Wel is het een uitprobeer recht. Dat houdt in dat je best een kopje koffie met een nieuwe Nespresso mag zetten, niet een hele verjaardag bedienen van koffie. Wat hier het geval is, moeten ze even afwachten. Zat zaken doen helemaal niet moeilijk, maar ik kan het niet garanderen.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
Dit heeft meer te maken met het consumentenrecht. Als je wilt weten hoe je iPhone terug wilt zetten naar fabrieksinstellingen dan is daar voldoende over te vinden. Daarom een schop naar SF.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Pagina: 1