5.1 surround set ophangen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_277
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 01-06 08:55
Beste medetweakers,

Ik ben van plan binnenkort een Logitech z906 surround setje te kopen en deze aan de muur te hangen.
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/1299679950.jpeg
De steunen heb ik ook al gevonden, namelijk deze:Afbeeldingslocatie: http://oi53.tinypic.com/2dryyxj.jpg

Nou wil ik graag de kabels zo onzichtbaar mogelijk hebben (in de muur wegwerken is geen optie) deze zijn namelijk zwart en mijn muren zijn wit. Afbeeldingslocatie: http://img.clubic.com/04176140-photo-logitech-z906-branchements.jpg

Mijn vraag is, zou ik de kabels van dit setje in de zelfde kleur als mijn muur kunnen verven met dezelfde muurverf die ik gebruik voor mijn glasvliesbehang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ja. Waarom zou het niet kunnen?

Of het mooi wordt is een tweede (en persoonlijk). Je kunt ook kijken of je witte speakerkabels kunt kopen (spoiler: dat kan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Inderdaad, hoe maak je het jezelf zo moeilijk mogelijk? Gewoon witte kopen of een mooie strakke dunnen kabelgoot onder iedere speaker maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llewy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-05 16:24
Kabels schilderen wordt eigenlijk nooit mooi, heb je het behang al opgehangen? Zo nee, plak ze erachter, behang eroverheen en een gaatje op de plek waar de speaker komt.

Anders inderdaad vervangen of een kabelgootje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Behang over je speakerdraden heen? Kan me niet voorstellen dat dat er mooi uitziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_277
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 01-06 08:55
Witte kabels is misschien een optie voor mijn 2 witte muren, ik heb echter ook nog 2 grijze muren waar witte kabels weer minder mooi op staan.
Glasvliesbehang zit al op de muur. Binnenkort ga ik de muren verven.
Heeft iemand ervaring met kabelgootjes. Ik wil ze graag zo onopvallend mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Je kan de kabels ook tot de plint in een kabelgoot doen en dan verder gaan achter de plinten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-06 19:14
Voor de mogelijkheden kun je de lokale bouwmarkt bezoeken. Ik vind spierwitte kabelgootjes geen gezicht. Dan liever witte draad strak over de muur spannen, en desnoods die grijze muur witten.

En anders alsnog behang eraf halen, sleuven frezen, buisje erin, dichtplamuren en opnieuw behangen.

Wanneer de speakers op oorhoogte moeten, kun je overwegen holle zuiltjes te kopen ipv wandmontage.

[ Voor 15% gewijzigd door Flozem op 09-04-2013 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06:33
Mark_277 schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 12:10:
Witte kabels is misschien een optie voor mijn 2 witte muren, ik heb echter ook nog 2 grijze muren waar witte kabels weer minder mooi op staan.
Glasvliesbehang zit al op de muur. Binnenkort ga ik de muren verven.
Heeft iemand ervaring met kabelgootjes. Ik wil ze graag zo onopvallend mogelijk.
En dan kijk je of er grijze speaker kabels zijn voor de grijze muren? Lijkt me sterk dat dat er niet is. Sterker nog, ik heb zelfs nog grijze kabels gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:37
Je zou evt. ook nog kunnen kijken naar de zogenaamde flat wire. Deze is wel wat duurder dan gewone speakerdraad, maar misschien heb je er wat aan.
Hier heb je even een voorbeeldje: HIER

Just my 2 cents

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:02

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Gewoon gekleurde draad zoeken.

Andere optie: kopertape, en daar over heen verven.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:10

FeaR

In GoT we trust

Annuk schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 13:03:
Je zou evt. ook nog kunnen kijken naar de zogenaamde flat wire. Deze is wel wat duurder dan gewone speakerdraad, maar misschien heb je er wat aan.
Hier heb je even een voorbeeldje: HIER

Just my 2 cents
Dat spul is wel een kriem om vast te krijgen in de terminals, scheurt en kreukt relatief snel. Je kan ook Nordost nemen, zitten over het algemeen al pluggen aan :+

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06:41

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Brr.. Over kabels heen verven... :X

Ik zou zelf inderdaad op zoek gaan naar een kabel in een bijpassende kleur, er is best wel wat te krijgen aan verschillende kleuren. En dan nog; ze zijn niet draadloos, dus wat mij betreft mag je best zien dat er een kabeltje doorheen gaat. Tenzij je natuurlijk nog netjes een pvc pijpje in de muur gaat frezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02-06 08:11
Mijn advies: eerst alles gewoon los leggen en met de tijd de vaste plaats bepalen. Dan rustig eens een keer gaan kijken hoe je alles wilt wegwerken.
Pagina: 1