Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Netwerkverkeer doorsturen obv. hostnames

Pagina: 1
Acties:

• PaulEm
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03-02 07:52
Of ik het hier in het goede forum plaats geen idee, maar vond het nu nog niet bepaald windows of linux gerelateerd.

Probleem
Op het werk hebben wij één vast IP in bezet. Nu draaien wij een ESXi server waarop verschillende machines worden aangemaakt om bepaalde services te bieden (git, http, sip, etc.). Het probleem hierbij is dat port forwarding maar op één niveau kan, namelijk: [source port], [dest port], [dest addr]. Dit betekent dat wanneer ik SSH toegang van buitenaf op verschillende machines wil toestaan ik hier aparte porten aan moet gaan signen.

Bestaat er niet een stukje software waarmee ik kan regelen dat bijvoorbeeld al het verkeer op "m1.company.nl" intern geforward wordt naar IPADDR1, en m2.company.nl naar IPADDR2? Op basis van hostnames dus.

Als dit mogelijk is kan ik voortaan namelijk gebruik extern gebruik maken van bijv. m1.company.nl:22 en m2.company.nl:22 zonder hiervoor aparte poorten hoeven toe te kennen.

Internet is dit probleem al deels opgelost door gebruik te maken van dnsmasq in de router. Al het het lokale verkeer wordt al naar het juiste IP geforward. Is hier ook iets voor beschikbaar om dit voor extern verkeer beschikbaar te maken? Dat alles naar 1 machine wordt geforward waarop vervolgens rules staan welke hostname waar naar toe moet.

• DutchNutcase
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

DutchNutcase

E = mc^2

Je zou het kunnen proberen met een Squid reverse proxy.

Luctor et Emergo || specs

• PaulEm
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03-02 07:52
Is dit niet alleen bedoeld voor HTTP verkeer? Wat ik eigenlijk wil bereiken is het doorsturen van al het verkeer naar een specifiek intern IP afhankelijk van de hostname. Nu heb ik al gevonden dat hostnames iets HTtP specifiek is en deze normaal niet wordt meegestuurd in TCP packets.

Zou het een oplossing kunnen zijn (geen idee hoe dit met performance zit) om ergens een VPS te huren met meerdere IPs. Vanaf hier een VPN verbinding naar het werk waarbij routes ingesteld worden adhv. het gebruikte Ip?

• DutchNutcase
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

DutchNutcase

E = mc^2

Voor zover ik weet kan squid dit voor ieder willekeurig protocal en niet alleen voor http, maar dat is iets dat je even precies uit zou moeten zoeken.

Luctor et Emergo || specs