Safari Lag - 15'' Retina mid 2012

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
Hey,

Ik heb al een lange tijd last van lag op Safari (of Google Chrome) op mijn MacBook Pro 15'' Retina.
Wanneer ik bijvoorbeeld Windows 8 opstart d.m.v. Bootcamp heb ik hier geen last van.

De lag is te vergelijken met de video hieronder:

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Ik draai momenteel OS X Mountain Lion versie 10.8.3, Safari 6.0.3. en een oppervlak resolutie van 1920x1200.

Bedankt! :)

(Ja, Google is mijn vriendin, maar met haar heb ik geen oplossing kunnen vinden. :D)

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Videodriver up-to-date, die is daarvoor verantwoordelijk? En staat hardware versnelling aan? Nog aanpassingen gedaan aan de 3D afdeling? En staat Safari zo ingesteld dat je 3D hardware mag gebruiken en is deze ook geupdate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Verwijderd schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 01:32:
Videodriver up-to-date, die is daarvoor verantwoordelijk? En staat hardware versnelling aan? Nog aanpassingen gedaan aan de 3D afdeling? En staat Safari zo ingesteld dat je 3D hardware mag gebruiken en is deze ook geupdate?
Je beseft dat je in het Mac gedeelte zit? Drivers => no such thing, of toch niet op die manier zoals dat bij Windows het geval is. Hardware versnelling is hetzelfde verhaal en er zijn dus ook geen 3D-gerelateerde instellingen. Het enige wat de TS zou kunnen controleren met gfxcardstatus is welke grafische kaart (built-in of dedicated) gebruikt wordt op het moment dat hij dit probleem ervaart.

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaemonAngel
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-02 14:42
Ik denk dat dit probleem wel algemeen gekend was bij retina's . ..
Je zit met een scherm met teveel pixels voor de hardware (software?) om vlot aan te sturen . . .
Zeker als je draait op resoluties hoger dan 'best for retina' ga je veel lag ervaren. Zelfs op best for retina moet je met de nightly build werken van safari om geen lag te hebben.

Je kan wel je dedicated GPU force om gebruikt te worden. Dan draait het soepeler, maar ga je qua warmte (en dus geluid) en vooral batterij wel nadelen ervaren.

Anyway, als je geen lag wilt kan je best op een iets lagere resolutie werken en desnoods je GPU gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaemonAngel schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 10:00:
Ik denk dat dit probleem wel algemeen gekend was bij retina's . ..
Je zit met een scherm met teveel pixels voor de hardware (software?) om vlot aan te sturen . . .
Zeker als je draait op resoluties hoger dan 'best for retina' ga je veel lag ervaren. Zelfs op best for retina moet je met de nightly build werken van safari om geen lag te hebben.

Je kan wel je dedicated GPU force om gebruikt te worden. Dan draait het soepeler, maar ga je qua warmte (en dus geluid) en vooral batterij wel nadelen ervaren.

Anyway, als je geen lag wilt kan je best op een iets lagere resolutie werken en desnoods je GPU gebruiken
Als ik me niet vergis was dit vooral het geval bij de 13" Retina's omdat zij enkel over de Intel HD4000 chip beschikken en niet over een extra grafische chip zoals dat bij de 15" versie wel het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaemonAngel
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-02 14:42
Verwijderd schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 11:23:
[...]

Als ik me niet vergis was dit vooral het geval bij de 13" Retina's omdat zij enkel over de Intel HD4000 chip beschikken en niet over een extra grafische chip zoals dat bij de 15" versie wel het geval is.
Ze beschikken tijdens normaal gebruik over dezelfde intel chip ;-).
Enkel bij zwaar gebruik gaat de Nvidia aan. Daarom dat ik voorstelde dat hij deze forced, maar dan gebruik je veel meer batterij en heb je ook meer warmte productie.

Vandaar de opmerking dat de hardware eigenlijk niet volstaat. Ik ben benieuwd of Haswell de retina wel vlot gaat aansturen al (zonder de dGPU te moeten gebruiken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:00

RnB

Weet je zeker dat de lag vergelijkbaar is met de video? Want dat is echt zwaar overdreven lag. Het opnemen kost namelijk enorm veel cpu-cycles omdat ie alles in HiDPI moet renderen, waardoor de lag abnormaal groot is.
Kijk maar naar het moment dat ie de facebook window aanklikt, je ziet in de menubar dat Safari tevoorschijn komt, maar pas een seconde of 2 later word de facebook window op de voorgrond geplaatst. Dit komt puur door het opnemen, dit zal je in real life gebruik nooit en te nimmer meemaken.

Dus ik denk dat je een tikkeltje overdrijft. Het is wel een feit dat de retina MBP's last hebben van lag, zeker op de geschaalde hogere resoluties. Dit is op te lossen door alleen op de Nvidia te draaien of toch een geschaalde resolutie lager te pakken. Ik heb een hele tijd gewerkt op de looks like 1920x1200 resolutie en ik werk nu een tijdje op de looks like 1680x1050 en ik merk dat de lag al een stuk minder is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop dat de problemen opgelost worden in de nieuwe Macbook Pro Retina's. Is er al iets bekend over de Intel HD5000 serie en of deze in de nieuwe Macbooks komen?
Pagina: 1