Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224150

Topicstarter
Hallo,

Ik ben eigenlijk al een tijdje op zoek naar en aan het twijfelen over diverse oplossingen om al mijn randapparatuur bij de tv te vervangen. Ik heb momenteel de volgende apparaten staan:
- AC Ryan Playon HD Mini
- Humax irhd 5050
- Aparte DVD-speler

Ik zou al de functionaliteit van deze apparaten (en meer) graag in één apparaat willen hebben. Mijn wensen zouden zijn:
- Huidige Ziggo functionaliteit behouden (HD en alle zenders)
- TV opnemen, interactieve TV en On Demand
- Streamen vanaf een NAS van de meest gangbare formaten
- Bluray

Ik ben o.a. aan het kijken naar een Windows Media Center PC. Ik ben (denk ik) echter niet zo heel handig met het zelf in elkaar zetten van zo'n ding. Dat houdt me een beetje tegen. Kant en klare systemen zijn zeer schaars te krijgen en lopen meteen fors in de papieren. Hebben jullie nog voorstellen waar ik eens naar zou kunnen kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

Het bouwen is het probleem niet het uitzoeken kost meer werk maar hier een paar tips:

Standaard dingetje:
\[09-04 dagaanbieding] Popcorn Hour A-300 + 1Tb

Iets complexer:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3 3225 Boxed€ 116,76€ 116,76
1Asrock H61M-GS€ 38,88€ 38,88
1MS-Tech MC-1200€ 92,90€ 92,90
1Corsair CMV4GX3M2A1333C9€ 31,26€ 31,26
1LG GH24NS90 Zwart€ 16,50€ 16,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 296,30

Nog beter:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Xeon E3-1230V2 Boxed€ 213,50€ 213,50
1Asus P8Z77-V Pro Thunderbolt€ 209,50€ 209,50
1Asus GTX670-DC2-2GD5€ 351,60€ 351,60
1Zalman HD503€ 180,-€ 180,-
1Patriot Viper 3 PV316G186C0K€ 87,06€ 87,06
1Cooler Master GX 650W v2€ 71,39€ 71,39
1Crucial m4 SSD 2.5" 256GB€ 158,51€ 158,51
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.271,56

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:41

RvL

Mja, dat is een antwoord waar je natuurlijk vrij weinig mee kan. Met alleen een doos vol hardware kom je er niet. Daarnaast kun je met die Popcorn die je aangeeft geen TV kijken. En die Xeon is al helemaal overdreven.

Ik weet dat het met een HTPC mogelijk moet zijn, bijvoorbeeld in combinatie met XBMC (tegenhanger van Windows Media Center maar dan beter in mijn ogen). Ik heb het zelf alleen nog niet gedaan. En het kan zijn dat het met Windows Media Center ook kan.

Je zal dan gebruik moeten maken van een zogenaamde CI+ module die je op je HTPC kan gebruiken. Ik denk dat er op dit forum wel het een en ander over te vinden is.

Ook Blu Rays afspelen moet niet zo moeilijk zijn, maar hangt ook weer af van de gebruikte software. Je kan niet zomaar met ieder stuk software een commerciele (copy-protected) BD afspelen. De speler (software of hardware) moet een licentie kopen. Deze kun je niet zomaar even kopen en installeren. Dit komt er op neer dat noch Windows Media Center noch XBMC dit out-of-the box kan. Er zijn wel mogelijkheden voor beide media centers om het te doen. Ook daar heb ik geen ervaring mee want ik gebruik het niet. Even zoeken dus :)

Kortom: er is veel mogelijk maar er komt veel uitzoekwerk en leeswerk bij kijken. Het is niet iets wat je zo even in elkaar knutselt. Of je moet 'm inderdaad kant en klaar kopen. Er is echter heel veel informatie te vinden op het internet.

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Daarnaast gaat een HTPC volgens mij weinig kunnen met on-demand. Beste zou zijn een HTPC of iets dergelijks voor opnemen, TV kijken, video's kijken etc. En dan voor on-demand de speler houden (mocht je daar nog behoefte aan hebben uberhaupt, delen van de on-demand dienst kunnen via XBMC).

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-07 15:52
RvL schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 09:13:
Mja, dat is een antwoord waar je natuurlijk vrij weinig mee kan. Met alleen een doos vol hardware kom je er niet. Daarnaast kun je met die Popcorn die je aangeeft geen TV kijken. En die Xeon is al helemaal overdreven.

Ik weet dat het met een HTPC mogelijk moet zijn, bijvoorbeeld in combinatie met XBMC (tegenhanger van Windows Media Center maar dan beter in mijn ogen). Ik heb het zelf alleen nog niet gedaan. En het kan zijn dat het met Windows Media Center ook kan.

Je zal dan gebruik moeten maken van een zogenaamde CI+ module die je op je HTPC kan gebruiken. Ik denk dat er op dit forum wel het een en ander over te vinden is.
Helaas, dat zal niet gaan werken. Met een CI-module gaat dit wel lukken, zoals bijvoorbeeld een AlphaCrypt Classic gaat dit wel. Wat voor TS even van belang is om te onthouden, is dat de Humax over een dubbele tuner beschikt. Hierdoor is kijken en tegelijkertijd iets anders opnemen mogelijk. Om die functionaliteit te bewaren heb je dus een twin-tuner of 2 losse tuners nodig. Een handje vol software doet de rest afhandelen. Zelf gebruik ik (ook voor Ziggo) hier een Technisat CableStar HD2 voor. Op dit moment nog met 1 tuner, maar wil dat tzt eens uitbreiden naar 2 tuners. Werkt allemaal perfect :)
Ook Blu Rays afspelen moet niet zo moeilijk zijn, maar hangt ook weer af van de gebruikte software. Je kan niet zomaar met ieder stuk software een commerciele (copy-protected) BD afspelen. De speler (software of hardware) moet een licentie kopen. Deze kun je niet zomaar even kopen en installeren. Dit komt er op neer dat noch Windows Media Center noch XBMC dit out-of-the box kan. Er zijn wel mogelijkheden voor beide media centers om het te doen. Ook daar heb ik geen ervaring mee want ik gebruik het niet. Even zoeken dus :)

Kortom: er is veel mogelijk maar er komt veel uitzoekwerk en leeswerk bij kijken. Het is niet iets wat je zo even in elkaar knutselt. Of je moet 'm inderdaad kant en klaar kopen. Er is echter heel veel informatie te vinden op het internet.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
LiquidT_NL schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 09:50:
Daarnaast gaat een HTPC volgens mij weinig kunnen met on-demand. Beste zou zijn een HTPC of iets dergelijks voor opnemen, TV kijken, video's kijken etc. En dan voor on-demand de speler houden (mocht je daar nog behoefte aan hebben uberhaupt, delen van de on-demand dienst kunnen via XBMC).
Volgens mij is on-demand ook prima mogelijk met een DVB-C tuner, maar heb dat eigenlijk nog nooit geprobeerd, daar er nauwelijks on-demand content is die me ook echt interesseert. Ik zal van de week er eens mee gaan spelen; ik denk dat het wel moet kunnen :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
kroegtijger schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 11:48:
[...]

Volgens mij is on-demand ook prima mogelijk met een DVB-C tuner, maar heb dat eigenlijk nog nooit geprobeerd, daar er nauwelijks on-demand content is die me ook echt interesseert. Ik zal van de week er eens mee gaan spelen; ik denk dat het wel moet kunnen :)
Oh really? Ik kan het zo 1-2-3 niet vinden, hoe gaat dat er uit zien dan? Wat wordt er interface technisch mee gedaan?

Mocht het je lukken, kan je een foto'tje posten?

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
in principe verstuur je met je tuner een signaal terug naar de provider; Ziggo in dit geval. Zolang je de mogelijkheid voor bi-directioneel verkeer hebt zou het moeten kunnen lijkt me.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
kroegtijger schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 13:46:
in principe verstuur je met je tuner een signaal terug naar de provider; Ziggo in dit geval. Zolang je de mogelijkheid voor bi-directioneel verkeer hebt zou het moeten kunnen lijkt me.
Nee dat snap ik. Maar ik vraag me af hoe dit interface technisch is geregeld, hoe jij de content uitkiest (en krijgt aangeboden), waar je dit terug vindt. Ik vraag me af hoe ze dit hebben opgelost, maar staat nergens op internet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Even nagezocht, en MythTV zou MHEG (wat gebruikt wordt voor interactieve TV) ondersteunen:
http://www.mythtv.org/wiki/MHEG

het zou dus mogelijk moeten zijn.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
kroegtijger schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 14:10:
Even nagezocht, en MythTV zou MHEG (wat gebruikt wordt voor interactieve TV) ondersteunen:
http://www.mythtv.org/wiki/MHEG

het zou dus mogelijk moeten zijn.
Ik lees:
So far the MythTV implementation only contains support for the UK and New Zealand profiles
Gaat mij er eigenlijk niet om of er al een mogelijkheidje is om het half aan de praat te krijgen, maar om het gewoon goed werkende te krijgen (zoals TS wil). Ik wil eigenlijk alleen weten hoe dit er precies uit gaat zien, omdat een vriend van mij er ook vragen over had. Maar ik zal het XBMC topic ook wel even in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

kroegtijger schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 13:46:
Bij Ziggo gaat het terugsturen bij ITV 2.0 via een (Ziggo) internetverbinding en niet meer via de coax, moet er dan een andere "oplossing" komen?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
hardware-lover schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 14:28:
[...]

Bij Ziggo gaat het terugsturen bij ITV 2.0 via een (Ziggo) internetverbinding en niet meer via de coax, moet er dan een andere "oplossing" komen?
Dat verandert op zich niets. Je interactieve ontvanger hang je normaal gesproken ook direct aan je modem via de coax-verbinding. Hoe het modem het daarna verder afhandelt is eigenlijk niet interessant meer.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
LiquidT_NL schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 14:27:
[...]

Ik lees:

[...]

Gaat mij er eigenlijk niet om of er al een mogelijkheidje is om het half aan de praat te krijgen, maar om het gewoon goed werkende te krijgen (zoals TS wil). Ik wil eigenlijk alleen weten hoe dit er precies uit gaat zien, omdat een vriend van mij er ook vragen over had. Maar ik zal het XBMC topic ook wel even in de gaten houden.
Als je echt een 100% werkende oplossing wil moet je dat niet via een HTPC nog doen; daarvoor is het waarschijnlijk nog even te vroeg... Aan de andere kant kan je je ook afvragen wat je nog interactief zou willen hebben... De meeste content kun je zo via bijvoorbeeld XOT-UZG en andere plugins kijken / terug kijken.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Om even mijn intentie te recappen: ik ging er van uit dat on-demand nu niet echt lekker gaan werken, dus postte:
Toen reageerde jij:
kroegtijger schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 11:48:
[...]

Waarop ik mij eigenlijk afvroeg:
1. Werkt dat wel degelijk zo, of maar "half" met af en toe wat kloten en tweaken?
2. Hoe gaat dat dan er uit zien?

Gezien je aangeeft er mee te spelen, vroeg ik mij af of je eens kon laten zien hoe zoiets grafisch wordt weergeven. Ik heb namelijk wel een paar dingen door van digitale televisie, maar dus niet hoe on demand werkt.

Vraag 1 is met je laatste post duidelijk. Over vraag 2 snap ik het nog niet, maar goed daarvoor zou ik toch iemand moeten vinden die het probeert.

Om op je laatste post in te gaan: ik weet van bijv. XOT-UZG, maar dat is nog enigszins beperkt: hoe zit het met mijn HBO on demand abbo, of mijn TV Extra abbo, kan zoiets ook via XBMC? En misschien nog moeilijker: films kopen via On Demand? Het is meer uit interesse of en hoe het werkt, dan echt een oplossing hiervoor treffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Volgens mij zit het hele geheim van on-demand in MHEG, maar het fijne weet ik er ook nog niet van. daarvoor moet ik even het een en ander uitzoeken. Mocht jij er nog wat over tegen komen, hoor ik dat natuurlijk ook graag :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-03 18:53

j1nx

Geek - Enjoying life

Met XBMC hoef je toch geen demand meer van je content provider? Zat plugins die dat voor je oplossen.

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
j1nx schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 20:13:
Met XBMC hoef je toch geen demand meer van je content provider? Zat plugins die dat voor je oplossen.
QFT :Y
Dat is ook precies waarom ik me er nooit in verdiept heb... Er is amper content op te vinden die ik echt boeiend zou vinden... Misschien een incidenteel eredivisie-live wedstrijdje, maar kan je ook via internet bestellen. Het "interactieve" tv-gebeuren is het nooit echt geworden en gaat het denk ik ook niet worden... Daar is het zogenaamde tweede scherm voor gekomen. On-demand is streaming prima te doen; zeker in combinatie met usenet :P

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

kroegtijger schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 16:48:
[...]
Dat verandert op zich niets. Je interactieve ontvanger hang je normaal gesproken ook direct aan je modem via de coax-verbinding. Hoe het modem het daarna verder afhandelt is eigenlijk niet interessant meer.
Mijn (recent middels software upgrade naar) interactieve ontvanger hangt niet aan mijn modem via de coax verbinding. Mijn ontvanger maakt bij ITV 2.0 contact met het modem via Wifi/LAN. Je doelt op de coax return-techniek die gebruikt wordt bij ITV 1.0 of bedoel je wat anders?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
hardware-lover schreef op woensdag 10 april 2013 @ 01:18:
[...]

Mijn (recent middels software upgrade naar) interactieve ontvanger hangt niet aan mijn modem via de coax verbinding. Mijn ontvanger maakt bij ITV 2.0 contact met het modem via Wifi/LAN. Je doelt op de coax return-techniek die gebruikt wordt bij ITV 1.0 of bedoel je wat anders?
Over welk device en welke aanbieder praten we nu precies? Aangezien dit erg klinkt als UPC Horizon, dat inderdaad anders werkt dan bijvoorbeeld interactieve TV van Ziggo

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Zoals eerder aangegeven is de provider Ziggo en gaat het om een Samsung SMT-C7140(A) maar er zijn enkele Humaxen die een soortgelijke IA update gekregen hebben waarbij de verbinding hetzelfde gaat. Beeld komt via coax binnen (niet via Modem) en de IA commando's gaan via een internetverbinding weer naar Ziggo waarna het IA aanbod weer via coax wordt gepresenteerd.

En toen werd het stil...

[ Voor 3% gewijzigd door hardware-lover op 12-04-2013 19:01 . Reden: Zeggen dat je iets niet weet is ook een antwoord geven ;) ]

Testing, one, two ...

Pagina: 1