Niet draadloze printer draadloos maken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb een Samsung CLX-3185FN (netwerkprinter all in one) die ik graag draadloos wil maken. Dit omdat ik niet de mogelijkheid heb om kabels door mijn huis te trekken.

Wat ik wel heb is draadloos netwerk en een Windows 7 computer. Dus ik zat te denken aan een wireless printer server. Hierin heb je ook nog twee verschillen. USB printer server en ethernet printer server. Ik vroeg mij af of tussen deze twee nog bepaalde functies van de printer verloren gaan? Kan ik bijvoorbeeld op afstand scannen, printen, faxenn, scannen v.a. de computer en naar de computer, of e-mail van documenten e.d..

En zijn er nog andere opties naast een printer server die eventueel goedkoper zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Printer op pc aansluiten en middels pc delen op het netwerk. Enige nadeel is dat de printer dan alleen bereikbaar is mits de pc aan staat.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:29

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Als je printer al een netwerkaansluiting heeft heb je helemaal geen printerserver nodig, dan heb je genoeg aan een zogenaamde client bridge / ethernet adapter. Een apparaatje dat zich aanmeldt op het draadloze netwerk en dat koppelt aan een LAN poortje waar je de printer aanhangt.

De meeste accesspoints kunnen op die manier worden ingesteld (dan functioneren ze dus in feite precies andersom als een normaal accesspoint dat juist een LAN netwerk beschikbaar stelt aan draadloze clients.

Zie voor een selectie van AP's die dat ondersteunen de Pricewatch:
http://tweakers.net/categ...bRZYk5SlbRSmYmJhZKsbW1tQA

[ Voor 47% gewijzigd door Orion84 op 08-04-2013 21:25 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:07
Met zo'n print-server verlies je meestal alles behalve de meest basic functies, printen dus.

[edit]
Wat ^^ zegt, dat heb je nodig :)

[ Voor 19% gewijzigd door Fire69 op 08-04-2013 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

De meest zuinige, meest kleine en volgens mij ook meest goedkope oplossing is een pricewatch: TP-Link TL-WR702N (staat niet in het lijstje van Orion84), ingesteld als client. Ding verbruikt 1W dacht ik.

Kan het van de week misschien meten, heb er een besteld voor mijn Arduino Mega + Ethernetshield omdat dit een veel goedkopere oplossing is dan een WiFishield :P Zie http://www.lucadentella.i...09/enc28j60-e-arduino-11/ , dezelfde instellingen zijn van toepassing als je een bedrade netwerkprinter aan je WiFi netwerk wil hangen.

[ Voor 46% gewijzigd door Raven op 09-04-2013 10:14 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Raven schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 09:51:
De meest zuinige en volgens mij ook meest goedkope oplossing is een pricewatch: TP-Link TL-WR702N (staat niet in het lijstje van Orion84), ingesteld als client. Ding verbruikt 1W dacht ik.
Staat niet in mijn lijstje, omdat het een router is in plaats van een access point, ik had alleen even een filter over de access point categorie gegooid. Draadloze routers bieden die functionaliteit inderdaad vaak ook.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online
Thanks voor de input.

De printer beschikt inderdaad over een ethernet aansluiting. Denk dat de oplossing waar Raven mee aandraagt het makkelijkst is.

Even gezocht op TP-Link TL-WR702N en er zijn genoeg resources om mee uit de voeten te komen. Denk dat ik een deze dagen op afstand kan printen :)! thanks voor de reply's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 474628

Misschien een beetje overkill/overbodig, maar als je draadloze bereik een beetje krap/slecht is, kun je wellicht ook naar powerline adapters kijken. Dan stuur je dus ethernet over de stroomkabels door het huis. Het is waarschijnlijk wel een stukje duurder dan de andere optie van hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Voor printers heb je gelukkig geen supersnelle WiFi-verbinding nodig ;)

En Powerline is per huis verschillend of het wel/niet (goed) gaat werken.

[ Voor 35% gewijzigd door Raven op 09-04-2013 12:11 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online
Powerline klinkt wel interessant, maar thuis hebben we verschillende groepen, dus vraag mij af in hoeverre het gaat werken. Op zich is het WiFi signaal redelijk en met mijn telefoon op WiFi heb ik nauwelijks problemen. Dus voor het veilige maar WiFi inzetten voor de printer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online
Het lukt mij nog niet om via de TL-WR702N te printen. Het is mij wel gelukt om een computer aan te sluiten op de TL-WR702N. Dus de TL-WR702N pakt wel mijn draadloze router op. Nu dus ervoor zorgen dat ik vanaf deze computer via het netwerk de printer kan benaderen. Dit is mij nog niet gelukt. Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan realiseren?

Heb vanuit windows 7 al enkele keren een nieuwe printer toegevoegd op basis van IP adres, maar dat mocht niet baten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 474628

Onthoudt dat ding wel zijn instellingen als je de stroom er afhaalt? Anders zul je hem moeten configureren op de plek van de printer met een laptop oid en daarna de stekkertjes verwisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online
Dat wel, maar ik kan de printer niet vinden in het netwerk, dat is het vreemde. Heb de TL-WR702N als static ingesteld met ip 192.168.1.254 (standaard). De printer met een ip van 192.0.0.192 (standaard). De router staat op IP 192.168.2.1.(standaard). Zit hier misschien een fout in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Ja, natuurlijk zit daar een fout in. Al die IP's zitten in compleet verschillende netwerk ranges. Een PC in de 192.168.2.x range (uitgedeeld door je router) kan 192.0.0.192 nooit vinden. Daarvoor klopt ie namelijk bij je router aan (want geen lokaal adres in zijn eigen range) en die router stuurt dat richting internet omdat ie dat adres ook niet kent als een lokaal adres.

Zet die printer eens op 192.168.2.192 :)

En dat TP-link ding hoort ook gewoon in hetzelfde netwerk te zitten lijkt me, als je hem op deze manier als ethernet adapter gebruikt.

[ Voor 65% gewijzigd door Orion84 op 13-04-2013 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online
Thanks, kan de printer nu wel bereiken via http://192.168.2.192/ en printen

Edit:

ook vanuit Word is het gelukt :)!

[ Voor 35% gewijzigd door AOC op 13-04-2013 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:36

Felyrion

goodgoan!

(jarig!)
Heb je wel je printer opnieuw toegevoegd? (bij devices and pirnters) en wordt hij daar herkend?

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online
Felyrion schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 15:31:
Heb je wel je printer opnieuw toegevoegd? (bij devices and pirnters) en wordt hij daar herkend?
Jep nu wel :) had een één instelling over het hoofd gezien. thanks voor alle feedback, ik kan printen :p

[ Voor 7% gewijzigd door AOC op 13-04-2013 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ik liep hier ook tegen een klein instellingsfoutje aan toen ik de WR702N 2 dagen terug aan mijn Arduino hing. Was even vergeten dat wireless hier in een andere range zit (moet verplicht van IPFire :/ ), dus toen ik ipv 192.168.2.* een 192.168.1.* adres in het programma van de Arduino had gezet gebeurde er niet veel :P
De 1 vervangen door een 2 en de Arduino kan nu voor 2 tientjes draadloos het internet op :D

Oscar Wilde

Pagina: 1