Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[BBG] Basis- en mainstreamgamesysteem mei 2013

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Verwijderd

Geen prijsverschil dan zou ik bij Intel blijven.. prestatiegerenlang beter.

En in mijn ogen gaat een xbox dat niet veranderen.
De processor zal voor games die op xbox / ps3 uitkomen nooit een bottleneck zijn want die spelcomputers zijn als ze uit komen al verouderd tegenover dit mainstream systeem.

Nou mijn lijstje is duurder vanwege de kast. Die is extra geluidsdicht heeft een hele mooie airflow in de kast en ziet er in de woonkamer ook nog aantoonbaar uit. Tevens hebben veel mensen al harde schijven en kunnen zij dan iets meee besteden aan een ssd. En voor 150 euro kun je best een ssd en een hd krijgen je moet dan alleen geen hoge eisen stellen daaraan.

Voor amd ben ik nog niet oveetuigd zeker niet als ik de haswell prijzen en energie besparing zie voor 2 juni ^^ ik ga daarvoor op 2 juni. Dat is iets voor de volgende bbg :)

Overclocken is niets voor mij trouwens. Gevoelskwestie :P

Wordt krap deze maand om die bbg samen te stellen bolletje :)

Ben benieuwd naar de uiteindelijke keuze.

• Robolokotobo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-11 02:15
De PS4 en de nieuwe engines gaan er wel voor zorgen dat games zwaarder worden. En wat ik lees over bijv. Unreal engine 4 is dat er straks goed gebruikt gemaakt kan worden van meer dan 4 cores. Dat is nu al zo getuige Crysis 3 en Far Cry 3, en Metro Last Light die eraan zit te komen waarvan zelfs gezegd wordt hoe meer cores hoe beter. En een snelle game PC kan straks als de PS4 uitkomt misschien wel vergelijkbare prestaties neerzetten, maar iedereen wil de instellingen zo hoog mogelijk zetten op de PC. Men is niet tevreden met medium instellingen als ze een nieuw systeem van 1000 euro hebben staan. Als je twee keer dezelfde cpu neemt, één daarvan in een console plaats en de andere in een PC, zal de processor in de console voor meer performance in games zorgen dan dat de CPU in de PC zal leveren. Als ze de games op consoles goed laten schalen op 8 cores, waarom zouden ze dat op de PC dan niet doen?

Ryzen 7 5700X 16GB RTX 5060 1TB NVMe

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-10 17:25
Wordt het eens geen tijd dat de prijzen van webshops met een slechte score niet meer worden meegerekend als het gaat om de BBGs? Ik heb het dan bijvoorbeeld over de GTX660... (nog erger is dat die bij Azerty, de 3e winkel in de lijst, ook veel duurder is dan in de pricewatch aangegeven...)

Trouwens, meeste benchmarks die in kan vinden van deze kaart in SLI Gaan over de MSI GTX660 TF (Twin frozer) edititie. Geeft de versie met 'normale' koeler even goede resultaten en blijft de temperatuur onder controle als 2 van deze naast elkaar opgesteld staan?

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Inrage schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 11:06:
Wordt het eens geen tijd dat de prijzen van webshops met een slechte score niet meer worden meegerekend als het gaat om de BBGs? Ik heb het dan bijvoorbeeld over de GTX660... (nog erger is dat die bij Azerty, de 3e winkel in de lijst, ook veel duurder is dan in de pricewatch aangegeven...)
laagste in de pricewatch is 160 euro bij een "slechte winkel", de laagste prijs bij een "goede winkel" is 163,10 euro.. (5 sterren winkel op laatste 3 maanden)

[ Voor 19% gewijzigd door SmokingCrop op 03-05-2013 11:11 ]

• Inrage
SmokingCrop schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 11:11:
[...]

laagste in de pricewatch is 160 euro bij een "slechte winkel", de laagste prijs bij een "goede winkel" is 163,10 euro.. (5 sterren winkel op laatste 3 maanden)
Alsof er net een update is geweest... toen ik dat poste stond Azerty op nr3 en sloot de prijs ook niet aan met hun site. Raar...

Stel, ik wil toch bij Azerty bestellen (ivm verzending naar België) dan neem ik toch beter de TF versie niet?
GTX N660-2GD5/OC = 178.9€ & MSI N660 TF 2GD5/OC = 180.90€ of levert de extra grote van deze kaart problemen op met koeling ivm SLI opstelling? Het mobo dat ik ga gebruiken is ofwel een MSI G45 (normaal) of een G43 (gaming) daar ben ik nog niet volledig uit.

Case heb ik al dat is een Carbide 500R dus dat past zeker.

Edit: Voor de koopjes jagers, dit 1600Mhz, CL 8 setje met low voltage staat eindelijk onder de 50€ :)
pricewatch: Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU

[ Voor 48% gewijzigd door Inrage op 03-05-2013 11:41 ]

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
dan zou ik inderdaad wel de TF versie nemen

• Inrage
Nog 1 vraagje... ik was nog aan het twijfelen tussen de gewone MSI Z77 G45 (sterke prijs) en de nieuwe G43 gaming (die speciale netwerkchip lijkt me wel leuk). Mijn doel is dus de 660 in SLI draaien maar klopt het dat de G43 gaming enkel Crossfire doet en geen SLI? Of doet die dat "officieel" niet maar werkt het wel? En als het dan wel werkt, ga ik mezelf dan in de problemen brengen ivp met driver updates ofzo?

Kan er niet veel van vinden op het web want de G43 gaming series is nog vrij nieuw.

• Robolokotobo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-11 02:15
Nee werkt niet.

http://www.teamhww.nl/201...vier-gaming-moederborden/

Door mij geschreven trouwens.

[ Voor 79% gewijzigd door Robolokotobo op 03-05-2013 14:12 ]

Ryzen 7 5700X 16GB RTX 5060 1TB NVMe

• Inrage
Damn, dan maar 30€ meer voor de G45 gaming, ook wil ook wat ;)
En die doet zeker SLI volgens mij.
Hoppa, 650€ nieuwe hardware om mee te spelen :)

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-11 14:41

Madrox

Oh, Pharaoh!

Koekiemonsterr schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 14:14:
[...]

Het begint er wederom op te lijken dat de keuze voor de uiteindelijke BBG basisgamesysteem van mei 2013 wéér niet echt objectief is. De uitkomst van de discussie van maart 2013 was een farce, maar het wordt niet veel beter.

Door het budget te reduceren tot 600 euro ipv 650 euro, speel je Intel met de 3350p processor automatisch in de kaart, met name omdat er voor de AMD processors geen goede/goedkope micro-ATX borden zijn. Overigensd zou ik nooit een m-ATX bord gebruiken terwijl er wel een gewone ATX behuizing wordt gebruikt.

In maart is afdoende aangetoond dat een systeem met een AMD 8320/8350 processor een iets betere prestatie neerzet in vergelijking met de 3350p. Maar voor een budget van 600 wordt dat lastig samenstellen....
Wat er hier precies gebeurt is me niet duidelijk. Er word gezegt dat er geen budget-game pc meer is, terwijl ik daar wel een topic over zie. Is dat op verzoek er snel nog ff bijgeplakt? Misschien handig om een apart topic te maken over wat we precies willen en gaan doen met de BBG pc's aleer wijzigen op redactie niveau in te vullen.

Over de budgetering ben ik ook niet zo te spreken. 50 euro verschil tussen twee configs is natuurlijk marginaal en naar mijn smaak te krap. (budget275/basis325) bijv.
Dan blijft er weinig over om een nette config neer te zetten. Het budget voor de budget-game-pc is krap, erg krap. Wat ik daar al gemeld heb en waarom ik het te krap vind.

Mijn idee?
Budget > 300
Basis > 400
Budget game > 500
Basis game > 650
Mainstream game > 800
High Game pc > (1000~1200)
High-end > 1500+

Waarom? Omdat je dan beter de verschillen kan zien.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Pagina: 1 2 Laatste

Let op:
Dit topic is niet voor persoonlijk advies. Daarvoor hebben we Desktop Aankoop Advies.

In de editie van mei komt ook het budget- en basissysteem.