Nieuwe TV 42-46 inch Advies gevraagd

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxDark
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-06 10:33
Goedendag experts!

Ik kom ook om aankoopadvies bedelen; Situatie is als volgt;

Ik zoek een nieuwe woonkamer TV. Ik heb op het moment een "oude" Panasonic 60" plasma staan. Deze hebben we echter in een gecompliceerde constructie voor ons oude studentenhuis gekocht waar aanzienlijk meer plaats was dan mijn ietwat bescheidener single hutje. Resultaat is dus een halve zonnebank op 3.5m afstand van de bank waar je je hoofd moet bewegen om de ondertitels te kunnen lezen. Bovendien staat de zon vol op 't scherm (kan helaas echt niet anders) en zit je eigenlijk dus naar jezelf te kijken! Is ook niet erg maar is wel ongewenst tijdens het filmpje kijken.

De oplossing is dus ook geweest om het bakbeest in de slaapkamer op te hangen waar een grotere kijkafstand is. Dit zorgt ervoor dat ik dus TV-loos ben in de woonkamer! Ik ben van plan films e.d. lekker lui vanaf bed op het grote scherm te kijken maar wil toch de mogelijkheid hebben ook met vrienden een beetje voetbal te kijken of gewoon een filmpje zonder dat het direct zeer intiem wordt. Als we dan toch een nieuwe TV kopen doe ik ook maar mee met het 3D geneuzel (Ook ivm compatibility van bijv. de nieuwe Xbox).

Het eisenlijstje dus:

-Grootte tussen de 40-46 inch (Niet te groot want dan klopt t niet met de kijkafstand)
-3D ondersteuning. Het liefst een beetje lichtere bril.
-Een scherm wat tegen veel reflectie kan (Kan dus ook een plasma zijn mits deze niet zo gevoelig is als de Panasonic die er eerst stond, want dat was niks!)
-Qua budget niet over de top; Zeg tegen de 700 euro. Voor een bijzonder goede deal kan er wel wat bij maar ik heb al een hele mooie TV als ik wil genieten van een topfilm thuis. Deze komt er meer voor het sporadisch TV kijken en misschien een gamepje spelen.

Alvast bedankt voor het lezen van de lap tekst en het eventuele advies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

Er is genoeg keuze in de pricewatch om zelf wat te zoeken, incl. reviews en specs. Ook kan je is op Google kijken naar een aantal tests binnen jouw budget. Als je een paar modellen hebt gevonden kan je ze hier overleggen, al vind ik 700€ voor een 46" LCD nou niet echt veel (prijs vs. kwaliteit verhouding) maar dat moet je zelf weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxDark
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-06 10:33
Das een beetje het probleem - Teveel keus! En alle aanbieders hebben natuurlijk de beste speciale features vinden ze zelf... Hoeft geen LCD te zijn maar ik denk dat plasma (afgaand op de plasma die er eerst stond tenzij ze daar zoveel beter in zijn geworden) te veel gaat spiegelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flans
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 06:26
Als ik op basis van de door genoemde eisen de pricewatch in vul krijg ik dit lijstje.

Plasma hoef je je niet druk over te maken, want die is niet beschikbaar binnen de gestelde wensen. Neemt niet weg dat plasma alsnog wel interessant kan zijn (i.v.m. beter beeld), maar dan moet je nog een kritisch kijken naar de wensen die je hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-06 09:39
Ik heb 2 plasma's, een Samsung en een Panasonic. De pana heeft een ontspiegelende coating en ik vind dit persoonlijk ideaal. Al schijnt de zon er vol op, het is nogsteeds behoorlijk zichtbaar. Bij de Samsung moet je echt gordijnen gaan sluiten. Ik weet niet hoe het tegenwoordig met LCD's zit, maar ik zou voor een IPS of PVA variant kiezen als je daar voor gaat, want als je van Plasma naar een TN panel gaat dan is de beeldkwaliteit om te huilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Flans schreef op woensdag 10 april 2013 @ 09:38:
Plasma hoef je je niet druk over te maken, want die is niet beschikbaar binnen de gestelde wensen.
Volgens mij wel: pricewatch: Panasonic Viera TX-P42GT50 Zwart

Prima tv, beter krijg je niet voor het geld, zoveel is wel zeker. Ik denk dat er uberhaupt geen betere 42 inch tv is. Nou ja, de GT60 dan, maar die is nog veel te duur. ;)

PS: @TS dit valt wat mij betreft onder een "bijzonder goed deal". ;)

PSPS: Direct een bak zon op het scherm is wat mij betreft sowieso een no-go: daar lijdt de beeldkwaliteit gewoon enorm onder (ook bij LED) en het kijkt gewoon niet prettig. Je zit hoe dan ook met je ogen te knijpen omdat je naar een zonverlichte plek kijkt. Maar kan een luxaflexje van een paar tientjes (Xenos, Hema, etc) dit niet oplossen?

[ Voor 40% gewijzigd door Cap op 10-04-2013 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodnet1
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-03 17:52
3D, lichte bril, mat scherm, 700 euro, het lijkt me dat je bij LG of Philips uitkomt. Niks mis met de 6007 van Philips of 570S van LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
rodnet1 schreef op woensdag 10 april 2013 @ 15:56:
3D, lichte bril, mat scherm, 700 euro, het lijkt me dat je bij LG of Philips uitkomt. Niks mis met de 6007 van Philips of 570S van LG.
Alleen jammer dat Philips de tv-activiteiten volledig heeft afgestoten. Deze zijn overgenomen door het Chinese TP Vision, die nog wel het Philips logo erop mogen zetten. Sinds deze overgang is de kwaliteit er niet bepaald beter geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vic83
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-07 13:38
@D vd V, bedoel je dat de kwaliteit van Philips-TV's überhaupt minder is geworden? Hetgeen dat ik te weten ben gekomen, is dat de beeldkwaliteit nog wel super is, maar Smart TV niet zo best als Samsung bijvoorbeeld. Is natuurlijk maar net wat je van een TV verwacht....

Of heb je andere ervaringen? (twijfel nl ook nog voor een aankoop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Vic83 schreef op woensdag 10 april 2013 @ 17:33:
@D vd V, bedoel je dat de kwaliteit van Philips-TV's überhaupt minder is geworden? Hetgeen dat ik te weten ben gekomen, is dat de beeldkwaliteit nog wel super is, maar Smart TV niet zo best als Samsung bijvoorbeeld. Is natuurlijk maar net wat je van een TV verwacht....

Of heb je andere ervaringen? (twijfel nl ook nog voor een aankoop)
Philips televisie is flink achteruit gegaan sinds het als het ware is overgenomen door TP Vision. Op heel veel fronten presteren veel Philips televisies gewoonweg slecht zoals bijvoorbeeld beeldinterpolatie die maar half werkt waardoor een dure televisie met een 100Hz of 200Hz paneel vrij weinig toevoegt terwijl andere merken zoals Sony en Samsung daar veel sterker in zijn.
Pagina: 1