Toon posts:

Data op SSD overhevelen naar hardeschijf

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb een vraag. Ik heb in mijn pc een SSD, waar alleen windows op hoort te staan, en een 1T harde schijf. Nu is mijn vraag, hoe knip en plak in alles wat ik niet in mijn ssd wil hebben naar mijn andere harde schijf. en wat voor mapjes moet ik allemaal wel laten staan op de SSD.

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-01 14:14

Swordlord

Act first, think never

Verwijderd schreef op maandag 08 april 2013 @ 20:46:
Beste Tweakers,

Ik heb een vraag. Ik heb in mijn pc een SSD, waar alleen windows op hoort te staan, en een 1T harde schijf. Nu is mijn vraag, hoe knip en plak in alles wat ik niet in mijn ssd wil hebben naar mijn andere harde schijf. en wat voor mapjes moet ik allemaal wel laten staan op de SSD.
Door de zooi die je niet op je SSD wilt niet op je SSD te installeren |:( ?

Installatie wizards zijn vernuftige programma's die je de mogelijkheid bieden om de opslag locatie van een programma of game te kiezen...

Alles dat windows heeft geinstalleerd op de C schijf. lekker laten staan, want het staat daar voor een reden.

[ Voor 8% gewijzigd door Swordlord op 08-04-2013 21:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Swordlord schreef op maandag 08 april 2013 @ 21:00:
[...]

Door de zooi die je niet op je SSD wilt niet op je SSD te installeren |:( ?

Installatie wizards zijn vernuftige programma's die je de mogelijkheid bieden om de opslag locatie van een programma of game te kiezen...

Alles dat windows heeft geinstalleerd op de C schijf. lekker laten staan, want het staat daar voor een reden.
Ja daar ben jk nu ook achter, maar jk wilde weten hoe je het verplaatst

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Begin eens met het verplaatsen van alle folders in je user map. Dus de mappen van Mijn Afbeeldingen en Mijn Documenten enz. Programma's lekker op de SSD laten staan.

Verwijderd

Ja daar ben jk nu ook achter, maar jk wilde weten hoe je het verplaatst
Als het om programma’s gaat kan je die het beste opnieuw installeren op het juiste station. Al het andere zoals hierboven al uitgelegd.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2013 22:23 ]

• Deathduck
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 26-11-2024
Ik lees niet welke versie Windows je hebt, maar zoals hier boven geschreven: Mijn documenten naar de data schijf verplaatsen. Bij XP klik je met rechts op de map Mijn documenten, eigenschappen en vervolgens de locatie aanpassen. C:\... vervangen door D:\... (als je data schijf D: is) .Bij Windows 7 kun je op Start en dan op je naam klikken. Hier zie je jouw persoonlijke mappen. Klik hier met rechts op bijv. Downloads. eigenschappen-locatie-verplaatsen- en geef een nieuwe locatie op. Doe dit voor alles wat data bevat.
Voor het gemak kun je de weergave aanpassen op "details" en dan een kolom "Map" erbij zetten. Hier zie je alle locaties staan van die bewuste mappen. Succes!
Pagina: 1