Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-07 22:25
Ola,

Ik heb een Humax 5200c DVT-C tuner gekregen die een klein mankement vertoont. Als je 'm koud aanzet is er niets aan de hand, start netjes op en je kan prima een half uurtje tv kijken. Daarna geeft ie een smartcard error en komt ie in een reset loop. Pas na afkoelen doet ie 't weer dus lijkt me een warmte probleem. Nu heb ik de voedingslijnen nagemeten (+12 en +5.8v), die beginnen prima maar zodra het probleem optreed is de +5.8v lijn gezakt tot 5v Het lijkt dus te zijn dat de spanning langzaam instort tot een punt waar de ontvanger er meer stopt.

Hoe kan ik controleren wat er daadwerkelijk defect is? Van diverse humax tuners lees je dat er slechte elco's inzitten. Ik zie hier niet de bekende bolle dakjes, maar dat zegt ook niet alles natuurlijk.
Kan een geschakelde voeding verlopen in spanning als de elcos niet lekker zijn? Of is er iemand die weet wat er vaker stuk gaat in deze dingen ;)

Ik zou graag langer dan 30 minuten tv kijken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

Als het apparaat een tijdje werkt is het minder aannemelijk dat het de voeding is. Je kan deze als test nog vervangen maar een voeding met problemen doet meestal helemaal niks! Het probleem zit hem dus in de smartcard reader of aansluitingen hiervan mogelijk zijn de verbindings pootjes die de kaart uitlezen geoxideerd of zit er elders een knik in deze kabel. Daar komt de error dus daar zou ik beginnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
Anoniem: 91626 schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 02:18:
Als het apparaat een tijdje werkt is het minder aannemelijk dat het de voeding is. Je kan deze als test nog vervangen maar een voeding met problemen doet meestal helemaal niks! Het probleem zit hem dus in de smartcard reader of aansluitingen hiervan mogelijk zijn de verbindings pootjes die de kaart uitlezen geoxideerd of zit er elders een knik in deze kabel. Daar komt de error dus daar zou ik beginnen!
De reader an sich werkt prima, mijn vermoeden is eerder dat de benodigde spanning onder het kritieke punt zakt, als ie een tijdje uit heeft gestaan (dus ook niet standby) doet ie het weer prima, daarnaast is heen en weer bewegen enz van de smartcard ook niet van invloed.
Probleem is dat deze voeding +12 en +5.8V maakt, ik heb daar niet zo 123 een andere spanningsbron voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-07 07:22

Sprite_tm

Semi-Chinees

Misschien dat het een temperatuurprobleem van een van de componenten is? Kan je het probleem eerder laten verschijnen door de voeding warm te stoken met een fohn oid? Zoja kan je misschien alle componenten individueel proberen te verhitten om zo de boosdoener te vinden.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
Sprite_tm schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 08:11:
Misschien dat het een temperatuurprobleem van een van de componenten is? Kan je het probleem eerder laten verschijnen door de voeding warm te stoken met een fohn oid? Zoja kan je misschien alle componenten individueel proberen te verhitten om zo de boosdoener te vinden.
Hmm, dat is inderdaad nog wel een goed idee, eens kijken hoe ver ik daar mee kom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Down Under
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07 19:10
_-= Erikje =-_ schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 09:18:
[...]

Hmm, dat is inderdaad nog wel een goed idee, eens kijken hoe ver ik daar mee kom
Of laat anders de kap er es af en zet er een ventilator op, kijken hoelang ie het dan uithoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
smartcard slot kan je zo uitsluiten door een FTA zender te gebruiken :)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
zitten die er in het ziggo gebied? op zich raakt 't ding vrij snel na de smartcard melding in een rebootloop. Zou het heel veel kwaad kunnen 'm +6v te geven ipv 5.8 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-07 20:09

Part

Helemaal niets.....

_-= Erikje =-_ schreef op maandag 08 april 2013 @ 20:26:
...
Kan een geschakelde voeding verlopen in spanning als de elcos niet lekker zijn?
Ja.
Gewoon direct vervangen voor low ESR elco's. Voor een paar euro ben je dan klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
_-= Erikje =-_ schreef op donderdag 11 april 2013 @ 19:50:
zitten die er in het ziggo gebied? op zich raakt 't ding vrij snel na de smartcard melding in een rebootloop. Zou het heel veel kwaad kunnen 'm +6v te geven ipv 5.8 ?
Ned 1 HD is dacht ik gewoon FTA :P (hoewel meer FTC... gezien t niet over de cable gaat ipv air :D )

404 Signature not found

Pagina: 1