Missing bootmgr op truecrypt disk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanzer
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik was een beetje aan het spelen in schijfbeheer en zette vermoedelijk een verkeerde partitie actief...
Het betreft een full disk encryption van windows 7 met truecrypt 7a. Bijgevolg krijg ik nu een missing bootmgr...

Deze kan je fixen met fixmbr, maar hoe doe je dit op een volledig ge-encrypteerde disk?
Iemand?

Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerrixbe
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-09 17:22
elke tool om te encrypteren heeft een rescue disk mogelijkheid - of toch die die ik ken... is het via bitlocker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:56

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Opstarten van een Gparted Live CD of een willekeurige distro die 't heeft (Ubuntu bijvoorbeeld). Juiste partitie weer actief zetten en klaar.

Met full disk encryptie zie je nog wel de individuele partities en kan je er nog van alles mee. Alleen uitlezen gaat niet, dan krijg je encrypted data terug.

In het vervolg: afblijven van schijfbeheer! En zorg voor degelijke backups.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanzer
  • Niet online
Beetje bizar.
Ik starte net op via hirensbootcd. De c partitie staat wel degelijk als actief...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:56

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

En de 200MB boot partitie waar de Windows bootmanager staat?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanzer
  • Niet online
Ik heb zojuist een image terug geplaatst. Het leek niet te lukken.
Ook de kleine windows boot partitie wilde niet booten.

Pittig detail: ik heb overmorgen examen van 70-680 en was aan het spelen met schijfbeheer. Ik markeerde de c partie als actief, maar heb ze niet terug gezet. Gaan eten en de pc was herstart (vermoedelijk door de windows update feature).

Anyway, ik weet wat er is misgegaan, maar kreeg het niet meer voor mekaar te pc te laten booten, voornamelijk doordat de normale werkwijze niet mogelijk was door truecrypt.

Thx Hero of Time!
Pagina: 1