Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

PC gaat niet aan wel stroom (lijkt het)

Pagina: 1
Acties:

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-11 12:24
Ik kreeg een pc van een familielid welke niet meer aan ging. Zoals gewoonlijk leek het aan de grote hoeveelheid stof te liggen. Maar na dit netjes schoon gemaakt te hebben. Heb ik er een montiro toetsenbord en muis aan gehangen.

Ik druk op de aan knop, er gebeurd niks. Echt helemaal niks. Dit terwijl de PC wel stroom lijkt te hebben (het lampje van de card reader brand).

Kan het de voeding toch zijn? Of is mogelijk het moederbord kapot

Ik heb al geprobeerd de PC te starten met de wel bekende schroevendraaier. Maar ook daar ging hij niet mee aan.

Zijn er nog tips, of moet ik echt even een andere voeding regelen om het te testen.

Het mobo is een MSI MS 7302.

Verder weet ik ook niet precies wat erin zit.

Ps. Sorry als ik wat laat reageer ik moet nu namelijk weg.

Uiteraard heb ik ook al zo veel mogelijk los gekoppeld, maar er gebeurd gewoon helemaal niks. Geen piepje, geen klijn fannejte wat spind. Alleen maar een lampje wat brand van de card reader (welke op het mobo zit geprikt).

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Verwijderd

Probeer anders eens de voeding eruit te halen en op een andere pc aan te sluiten.

Verwijderd

Hoe start je een PC met een schroevendraaier? Dit is niet de bedoeling! Verder kunnen wij er ook niet veel over zeggen je zal toch echt moeten testen met een andere voeding (zonder schroevendraaier). Neem de tijd want een klein foutje in je troubleshoot kan je op het verkeerde been zetten!

• Valentino-46
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 00:43
Verwijderd schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 02:07:
Hoe start je een PC met een schroevendraaier? Dit is niet de bedoeling!
Ik denk dat het merendeel van de Tweakers zo het systeem opstarten als het nog niet in de kast is ingebouwd. Blijkbaar is deze methode jou nog onbekend.
Op het moederbord zitten pinnetjes waarop je 2 draadjes aansluit die naar de aan/uitknop gaan.
Wat je normaalgesproken doet met die aan/uitknop, doet TS met de schroevendraaier.
Kan absoluut geen kwaad, zolang je alleen die 2 pinnetjes raakt.

I'm trying to see things from your perspective, but I can't get my head that far up my ass

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

• Valentino-46
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 00:43
@ Kevinp:

Heb je de 4/8 pins stekker bij de CPU-socket er weer ingeprikt na het schoonmaken?

I'm trying to see things from your perspective, but I can't get my head that far up my ass

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-11 12:24
Valentino-46 schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 07:45:
@ Kevinp:

Heb je de 4/8 pins stekker bij de CPU-socket er weer ingeprikt na het schoonmaken?
Deze is er niet uit geweest, maar ik ga het even nakijken.

En @ hierboven. Precies. Tegenwoordig zit er vaak een aan uit knop op het mobo. Maar het leek even of de knop van de kast kapot was. Vandaar deze poging.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Verwijderd

Ik zou neigen naar een kapot mobo. Maar probeer het even met een videokaart erin, met maar een stick ram, etc.

• TunefulDJ_Mike
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-10 12:04
Je zou even een schema op moeten zoeken van de 20/24 ATX stekker op je moederbord, deze even los koppelen (EN 4/8PINS) en vervolgens moet je 2 pinnen aan elkaar verbinden (Power on & Ground), dit geeft het zelfde effect als je computer aanzetten maar dan zonder je moederbord te gebruiken, hierdoor kan je heel snel zien of je voeding defect is. Sluit wel al je andere hardware aan anders oververhit je de voeding.

Today me will live in the moment unless it's unpleasant in which case me will eat a cookie

Pagina: 1