Beste Tweakers,
Voor mijn vriendin ga ik een nieuwe computer samenstellen
. Ik wil graag een 'relatief futureproof' systeem aanschaffen met betrouwbare (3-5 jaar garantie), snelle componenten en een vlotte PC ervaring. Vanwege het budget van €500,- blijft er onvoldoende over voor een 128Gb SSD + 500Gb HD.
Ik heb verschillende reviews gelezen over de Seagate Momentus XT ST750LX003, 750GB. Deze schijf wordt als 'no brainer' beschouwd voor notebooks waar geen ruimte is voor een SSD én een Harde Schijf
Echter is de conclusie voor Desktops vaak minder helder. Hiervoor wordt, ondanks 50% meer budget, vaak geadviseerd een 128Gb SSD + >500Gb HD te nemen.
Mijn vraag aan jullie: Brengt de Seagate Momentus XT ST750LX003, 750GB echt een vlottere PC ervaring dan een 7200 rpm Harde Schijf óf moet je dan echt voor een SSD + HD gaan en maar bezuinigen op andere componenten?
Ik hoor graag jullie mening & advies
Voor mijn vriendin ga ik een nieuwe computer samenstellen
Ik heb verschillende reviews gelezen over de Seagate Momentus XT ST750LX003, 750GB. Deze schijf wordt als 'no brainer' beschouwd voor notebooks waar geen ruimte is voor een SSD én een Harde Schijf
Mijn vraag aan jullie: Brengt de Seagate Momentus XT ST750LX003, 750GB echt een vlottere PC ervaring dan een 7200 rpm Harde Schijf óf moet je dan echt voor een SSD + HD gaan en maar bezuinigen op andere componenten?
Ik hoor graag jullie mening & advies