Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Mijn excuses als hier al een topic over is (ik kon hem niet vinden).

Een vriendin van mij is in het bezit van een Samsung Galaxy Ace (een donders mooi apparaat.. :') ). Vandaag gaf haar telefoon aan dat WhatsApp geupdate moet worden. Ze kon WhatsApp ook niet meer openen. Via de PlayStore updaten ging niet. De melding "te weinig geheugen" kwam in beeld. Bijzonder verhaal want te telefoon is namelijk geroot en WhatsApp staat inmiddels op de SD kaart die nog voldoende ruimte heeft. 1,85GB totaal waarvan, 413MB is gebruikt.

De app verwijderen en opnieuw installeren helpt ook al niet, want dezelfde melding verschijnt dan in beeld. Juist om deze reden heb ik de telefoon geroot. Zonder deze root is het bij mijn weten niet mogelijk op bepaalde apps naar de SD kaart te verplaatsen.

Het interne geheugen van de telefoon heeft maximaal 290MB waarvan op dit moment 234MB bezet is. WhatsApp is 9MB. Wellicht dat ik nog kan proberen om de app te laten installeren op het interne geheugen. Maar het liefst begin in daar niet aan. Het lijkt bij deze telefoon namelijk zo te zijn dat hoe minder intern geheugen er in gebruik is hoe beter hij werkt.

De standaard oplossing van Samsung -fabrieksinstellingen herstellen- is eventueel ook nog een optie. Echter krijg ik zo langzamerhand het idee dat uit het raam gooien en een ander toestel kopen de enige optie is. Voordat ik hier op over ga wil ik eerst nog kijken of iemand misschien nog tips heeft.

Alvast bedankt voor het meedenken. :)

Verwijderd

Mooi toestel! Altijd leuk om je weer is op uit te leven! Als de app zo klein is zou je verwachten dat het moet passen op de interne opslag. Maar omdat je een 'link naar extra opslag' hebt gebruikt moet de app hier wel mee kunnen werken. Simpelste oplossing is om als eerste zoveel mogelijk intern geheugen vrij te maken en het dan nog is te proberen. Anders de link verbreken en hem idd op het interne geheugen installeren. Of anders resetten..... Antwoord hoeft geen rocket science te zijn of extreme adrenaline flow teweeg te brengen!