Nou ja, ik vergelijk het even met mn moeder. Eerst zei mn moeder die een beetje op Marktplaats wilde kijken, doe maar een goedkope laptop. Maar uiteindelijk zou ze dan toch altijd met die klaptop op dezelfde plek gaan zitten, dus vervalt het aspect van mobiel zijn en accuduur meteen, das overbodig. Zelf pc gebouwd (jup, ook omdat ik daar dan ook gebruik van kon maken) en een 24" scherm bijgekocht, eerste wat ze zei "Wow wat moet ik met zo'n groot scherm" en nu wil ze al niet meer anders, omdat je er zoveel meer op ziet dan bijv. op mijn eigen laptop wat nog 15,4" is.
Nu zeg ik niet koop maar meteen een 24" scherm, maar er zijn ook een hoop leuke goedkopere en maar iets kleinere schermpjes te koop, zelfs die uit de V&A bij hoge nood voldoen nog prima. Hier
50 euro heb je een prima 20" scherm, beetje afpoetsen en hartstikke mooi voor de simpele user. Of
deze, toch al bakken groter dan een dure 17" laptop wat eigenlijk een log ding is om te verslepen voor iemand die al ouder is. Doe je het icm
deze pc, welke je onderhandelt tot 275-300 euro (lijkt me een reëlere prijs voor deze)... ben je klaar voor 350 en snel zat voor oma.
Ruwe specs vergelijking voor hetzelfde geldbedrag pc vs laptop:
klik.
Of zoiets als deze
A6-3650 pc en dan een scherm erbij, met
vergelijking. APU is van de AMD altijd beter geweest dan van de Intels, durf er bijna mn handen ervoor in het vuur te steken dat de genoemde laptops het afleggen tegen deze (vergelijk de IGP van de 2600K met de A6-3650
hier voor de grap). Dan verkoop je de 3TB schijf en koop je daarvan een scherm in de V&A, klaar voor 300 euro. Oké niet helemaal, nog ff een muis en toetsenbord dan.
Straks gaat oma van TS nog Battlefield spelen. nee grapje...