Laptop voor mijn oma

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmandLinkens
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-05 22:55
Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop voor mijn oma. Hij wordt voornamelijk gebruikt voor spelletjes van Zylom, ik weet niet of jullie hiermee bekend zijn? Dit zijn spelletjes die eigenlijk niet veel vermogen vragen maar ik wil eigenlijk weten of een intel hd 3000 genoeg is voor dit soort spelletjes te draaien. De prijs van de laptop mag ergens tussen de 500/600 euro liggen. De grootte is het liefste 15,6" en de accuduur natuurlijk zo lang mogelijk. Voorkeuren qua merk hebben we niet.

Bedankt voor jullie moeite, als er meer informatie nodig is hoor ik het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:11

Perkouw

Moderator General Chat
Neem eerst anders dit even door -> LAA beleid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:38
Ik zou zeggen trek een oude pc uit de V&A of bouw zelf een nieuwe, kan je vrij goedkoop doen en is wellicht nog handiger ook. Koop je er een mooi scherm bij en kan je oma iig de kleine letters nog een beetje lezen op een voor ons nogal kleine resolutie.

Ik neem aan dat ze toch niet met die laptop de ene keer op de bank gaat zitten en de andere keer aan de keukentafel, dus waarom is een vast plekkie niet net zo goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63975

@^^ Handig voor jou of voor de persoon waar de computer voor bestemd is? Het fijne van een laptop is, dat je 'm weg kunt stoppen als je 'm niet nodig hebt. Ken zat mensen die daar de voorkeur aan geven.

Laatst deze laptop voor m'n moeder gekocht pricewatch: Lenovo Essential B590 (MBT2CMH) voor €336

Doet niks met die laptop, behalve wat internetten en e-mail.

Zonder upgrades, dus af fabriek werkt ie in principe prima. Persoonlijk zou ik er wel minimaal 2GB werkgeheugen bijprikken en eventueel een SSD, maar dat laatste is al overkill, want wat maakt het uit of dat ding opstart in 10 seconden of 3 minuten.

Een nieuwe laptop... dus je oma heeft al ervaring met Windows (XP) ?

Dan kan je o.a. ClassicShell gebruiken om het XP Startmenu weer terug te krijgen en de Win8 charms interface zo goed als uit te schakelen.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 63975 op 08-04-2013 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrKhalid
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 31-01-2024
Kijk eens naar deze laptop: pricewatch: Samsung NP370R5E-A03NL
Snel & licht, komt wel met Windows 8 ik weet niet of jou oma dat wel zo leuk zou vinden.

Als je minder wilt uitgeven, kijk dan naar deze laptop: pricewatch: Lenovo B590

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
Anoniem: 63975 schreef op maandag 08 april 2013 @ 19:44:
@^^ Handig voor jou of voor de persoon waar de computer voor bestemd is? Het fijne van een laptop is, dat je 'm weg kunt stoppen als je 'm niet nodig hebt. Ken zat mensen die daar de voorkeur aan geven.
Nou ja, ik vergelijk het even met mn moeder. Eerst zei mn moeder die een beetje op Marktplaats wilde kijken, doe maar een goedkope laptop. Maar uiteindelijk zou ze dan toch altijd met die klaptop op dezelfde plek gaan zitten, dus vervalt het aspect van mobiel zijn en accuduur meteen, das overbodig. Zelf pc gebouwd (jup, ook omdat ik daar dan ook gebruik van kon maken) en een 24" scherm bijgekocht, eerste wat ze zei "Wow wat moet ik met zo'n groot scherm" en nu wil ze al niet meer anders, omdat je er zoveel meer op ziet dan bijv. op mijn eigen laptop wat nog 15,4" is.

Nu zeg ik niet koop maar meteen een 24" scherm, maar er zijn ook een hoop leuke goedkopere en maar iets kleinere schermpjes te koop, zelfs die uit de V&A bij hoge nood voldoen nog prima. Hier 50 euro heb je een prima 20" scherm, beetje afpoetsen en hartstikke mooi voor de simpele user. Of deze, toch al bakken groter dan een dure 17" laptop wat eigenlijk een log ding is om te verslepen voor iemand die al ouder is. Doe je het icm deze pc, welke je onderhandelt tot 275-300 euro (lijkt me een reëlere prijs voor deze)... ben je klaar voor 350 en snel zat voor oma.

Ruwe specs vergelijking voor hetzelfde geldbedrag pc vs laptop: klik.

Of zoiets als deze A6-3650 pc en dan een scherm erbij, met vergelijking. APU is van de AMD altijd beter geweest dan van de Intels, durf er bijna mn handen ervoor in het vuur te steken dat de genoemde laptops het afleggen tegen deze (vergelijk de IGP van de 2600K met de A6-3650 hier voor de grap). Dan verkoop je de 3TB schijf en koop je daarvan een scherm in de V&A, klaar voor 300 euro. Oké niet helemaal, nog ff een muis en toetsenbord dan.

Straks gaat oma van TS nog Battlefield spelen. nee grapje... :> ;) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63975

Sjah, mijn moeder zijn definitely not amused zijn met een PC die permanent ruimte claimt.

Ik zou niet durven aan te komen met die kast van Cooler Master, vind 'm zelf niet echt bepaald mooi.

Ieder z'n ding, wellicht dat TS eens kan overleggen met z'n oma betreffende het gezichtsvermogen en of een beest van een monitor met 800*600 / 1024*768 resolutie niet handiger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmandLinkens
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-05 22:55
Haha ok, om te beginnen bedankt voor al jullie reacties. Ze heeft nu al een packard bell easynote van een jaar of 5 terug, maar die is dus te zwak voor die spelletjes van haar te draaien (ding heeft mirage s3 integrated graphics en dat is net genoeg voor youtube). Wat betreft een vaste computer, dit heb ik haar al vaak genoeg aangeraden in verband met de prijs, kracht en inderdaad de monitor. Ze wilt nu eenmaal een laptop omdat ze hem ook wil meenemen naar familie en omdat opa als de computerkast in gebruik heeft :p maar enfin. Hoe is de grafische kracht van de samsung en de lenovo? Windows 8 is in ieder geval geen probleem, went ze wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
Ja inderdaad, hm oké dan bespaar ik verdere moeite. haha ;)

Maar wat bedoel je precies met "grafische kracht"? Zo'n HD3000 of HD4000 zit momenteel in het low-end segment videokaarten of lager. Dus misschien draait dat wel op lage resoluties voor de mindere veeleisende gamer, ligt aan het spel hoe zwaar het spel en de settings zijn.

Hier kan je dat een beetje vergelijken: klik. De HD3000 staat in de lijst op 312, de HD4000 op 237, terwijl een GT650M bijvoorbeeld op plekkie 70 staat. Nu zegt dat nog niet meteen heel veel, maar goed, er zijn wel reviews te vinden van bijv. een 650M, dus kan je ongeveer wel nagaan wat een dergelijke Intel IGP presteert. ;)

@ fridgeman: idd, gelukkig is iedereen anders... anders werd het wel heel saai op de wereld. ;)
En idd die kast vind ik ook niet zo mooi, maar goed, daar ging het me nu niet om. Het ging erom wat je kunt krijgen voor dezelfde prijs als een laptop die jullie noemden of zelfs nog goedkoper. Desnoods had je die kast weggegooid en een nieuwe van 30 euro gekocht, dat kost de hoofdprijs ook niet meer en dan heb je er toch zelf hand in.
Pagina: 1