Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firetrooper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:37
Door de bomen het bos niet meer zien, er zijn op het moment zoveel aanbieders voor barebone's of complete HTPC.

Huidige setting is een HTPC met een GA-MA78GM-S2H moederbord met een AMD Phenom 9550 Quad-Core (2.2GHz) met 4GB geheugen.

Hierop staat Windows 7 met Mediaportal als mediacenter software. Alle 1080p full-hd (+3D) draait hier perfect op. De hardware is alleen "groot" en tegenwoordig kan het allemaal veel kleiner.
Daarnaast ondersteunt dit moederbord geen DTS-HD (terwijl mijn versterker dit wel kan).

De wensen zijn uiteraar dat alles net zoals de huidige HTPC vlekkeloos af kan spelen met daarbij ondersteuning voor DTS-HD. Dit alles mag draaien op openelec met XMBC of Windows7 met mediaportal.
(Zover ik heb gelezen ondersteunt openelec sinds kort wel DTS-HD ?)
-gigabit LAN, alle content komt vanaf een synology NAS.
-SSD schijf
-IR inclusief afstandsbediening.

Ik heb al zitten kijken naar de Xtreamer Ultra 2 . Deze lijkt alles af te kunnen spelen. Alleen kan ik weinig "positieve" reviews vinden over het bedrijf xtreamer.

Om deze reden ben ik aan het kijken voor een Zotac ZBOX, ik kan alleen weinig vinden wat nu precies de laatste variant hiervan is welke aan mijn wensen voldoet. (en welke ook leverbaar zijn in nederland.)
(voorbeeld de Zotac ZBOX ID84 Plus)

Volgens het forum van Zotac voldoen in iedergeval de volgende sets aan mijn DTS-HD wens:

AMD APU : Fusion/M1, Hudson/M3L + E350 / E450 / E-1800
Nvidia Graphic (GPU) : GT520M / GT430
Intel Chipset : HM65, H61, H67, HM65, Z68

Zijn er tweakers die ervaring hebben met een Zotac en soortgelijke wensen ?

_/-\o_

[ Voor 0% gewijzigd door Firetrooper op 08-04-2013 19:35 . Reden: typo ]