Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Welke Hypervisor beste om Win7 prof PC op te draaien?

Pagina: 1
Acties:

• demichel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-02-2024
Ik installeer straks een nieuwe Oracle development PC. Staat reeds vast:

-het wordt een gevirtualiseerde Win7 prof machine
-de virtuele Win7 moet bereikbaar zijn via RDP zodat thuiswerk vlotter wordt
-fysieke host wordt een heel stevige i7 met heel veel RAM en snelle SSD

Nu vraag ik me af, welke Hypervisor kies ik nu het beste? Kost van licenties e.d. neem ik even niet inbeschouwing.

-gewoon een Win7 prof met VMware?
-Win2010 met Hyper-V?
-Oracle Virtulbox?
-andere oplossingen?

Dank!

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Waarom een VM en niet direct op de hardware?

https://discord.com/invite/tweakers

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-11 15:13

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

demichel schreef op maandag 08 april 2013 @ 17:26:
Nu vraag ik me af, welke Hypervisor kies ik nu het beste?
Naar welke hypervisor gaat je eigen voorkeur naar uit en waarom? In het algemeen op Tweakers kun je stellen dat een stuk eigen onderzoek wel gewenst is, en zeker in PNS.
redfoxert schreef op maandag 08 april 2013 @ 17:31:
Waarom een VM en niet direct op de hardware?
Goede vraag, maar ik ga hem iets generieker stellen...
  • Wat wordt de sizing van die VM (memory, cpu's, iops, etc)
  • Welke specifieke features van virtualisatie ben je echt nodig (must have's), en welke zijn optioneel (nice to have's)
Pas als de exacte usecase bekend is, kan de keuze voor het onderliggende platform bepaald worden. En wellicht is inderdaad de keuze voor direct op hardware wel de betere keuze... It all depends... :)

Ik vraag me overigens wel even af waarom je de licentiekosten niet meeneemt...

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
demichel schreef op maandag 08 april 2013 @ 17:26:
-fysieke host wordt een heel stevige i7 met heel veel RAM en snelle SSD
Waarom een i7? Als je virtueel wil werken zou ik niet voor de i7 gaan. Die ondersteund slechts een deel van de virtualisatie technieken voor CPU's. Je hebt dan alleen VT-x en geen VT-d.

Een Xeon processor zet vergelijkbare prestaties neer als een i7, maar is veel geschikter voor virtualisatie. Bijvoorbeeld de Xeon E3-1245V2. Die is vrijwel identiek aan een i7 3770.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-11 14:24

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Los van welke hypervisor je moet gebruiken.. Wat maakt het uit. Waar jij je het lekkerste bij voelt. Natuurlijk heeft de ene hypervisor misschien iets betere ondersteuning, of is de andere wat sneller / stabieler. Waar heb jij ervaring mee. Wat heb je al uitgeprobeerd?

Verder vraag ik me af waarom je uberhaupt wilt virtualiseren.. Wil je naast de development machine ook nog een andere rol toewijzen aan deze fysieke host?

We verwachten hier dat je zelf wat inzet toont. Ga wat uitproberen / testen. Bovendien heeft dit niets met Professional Networking & Servers te maken. Ik verplaats het topic naar Client Software Algemeen