There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.
Naar welke hypervisor gaat je eigen voorkeur naar uit en waarom? In het algemeen op Tweakers kun je stellen dat een stuk eigen onderzoek wel gewenst is, en zeker in PNS.demichel schreef op maandag 08 april 2013 @ 17:26:
Nu vraag ik me af, welke Hypervisor kies ik nu het beste?
Goede vraag, maar ik ga hem iets generieker stellen...redfoxert schreef op maandag 08 april 2013 @ 17:31:
Waarom een VM en niet direct op de hardware?
- Wat wordt de sizing van die VM (memory, cpu's, iops, etc)
- Welke specifieke features van virtualisatie ben je echt nodig (must have's), en welke zijn optioneel (nice to have's)
Ik vraag me overigens wel even af waarom je de licentiekosten niet meeneemt...
MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B
Waarom een i7? Als je virtueel wil werken zou ik niet voor de i7 gaan. Die ondersteund slechts een deel van de virtualisatie technieken voor CPU's. Je hebt dan alleen VT-x en geen VT-d.demichel schreef op maandag 08 april 2013 @ 17:26:
-fysieke host wordt een heel stevige i7 met heel veel RAM en snelle SSD
Een Xeon processor zet vergelijkbare prestaties neer als een i7, maar is veel geschikter voor virtualisatie. Bijvoorbeeld de Xeon E3-1245V2. Die is vrijwel identiek aan een i7 3770.
Los van welke hypervisor je moet gebruiken.. Wat maakt het uit. Waar jij je het lekkerste bij voelt. Natuurlijk heeft de ene hypervisor misschien iets betere ondersteuning, of is de andere wat sneller / stabieler. Waar heb jij ervaring mee. Wat heb je al uitgeprobeerd?
Verder vraag ik me af waarom je uberhaupt wilt virtualiseren.. Wil je naast de development machine ook nog een andere rol toewijzen aan deze fysieke host?
We verwachten hier dat je zelf wat inzet toont. Ga wat uitproberen / testen. Bovendien heeft dit niets met Professional Networking & Servers te maken. Ik verplaats het topic naar Client Software Algemeen
Verder vraag ik me af waarom je uberhaupt wilt virtualiseren.. Wil je naast de development machine ook nog een andere rol toewijzen aan deze fysieke host?
We verwachten hier dat je zelf wat inzet toont. Ga wat uitproberen / testen. Bovendien heeft dit niets met Professional Networking & Servers te maken. Ik verplaats het topic naar Client Software Algemeen