Ik heb hier onlangs nog een topic aangemaakt, maar ik was toch niet helemaal tevreden met wat daar uit is gekomen (ook is de videokaart die daarin zat alweer in prijs gestegen).
Wat wil ik ermee?
Ik zou graag met mijn nieuwe systeem willen gamen. Spellen als Guild Wars 2, Simcity, Bioshock Infinite en Tomb Raider wil ik op Medium tot High met goede FPS kunnen spelen.
Mijn twijfel ligt nog een beetje tussen gaan voor een minder goede processor en een goede (en duurdere) videokaart of voor een iets betere processor en geld besparen op de videokaart om deze misschien later Crossfire te draaien of helemaal te upgraden. Hoe lang ga ik nog futureproof zijn met een 1GB videokaart?
Vorige systeem
Mijn voorgaande systeem zag er ongeveer zo uit:
- AMD Phenom X4 965 (90)
- ASRock 970 Extreme3 (70)
- HD 7870 (210)
- 8GB geheugen (50)
En dan nog kast (40), HDD (50) en voeding (50)
Ik zit dus nu te twijfelen of ik misschien beter kan gaan voor zoiets:
- Intel i5 3570k (185)
- ASRock B75 Pro3-M (60)
- MSi 7790 (130)
- 8GB geheugen (50)
En dan nog de dingen hierboven (140)
Graag tips over wat ik zou moeten doen (eventueel ook nog eigen suggesties)
Wat wil ik ermee?
Ik zou graag met mijn nieuwe systeem willen gamen. Spellen als Guild Wars 2, Simcity, Bioshock Infinite en Tomb Raider wil ik op Medium tot High met goede FPS kunnen spelen.
Mijn twijfel ligt nog een beetje tussen gaan voor een minder goede processor en een goede (en duurdere) videokaart of voor een iets betere processor en geld besparen op de videokaart om deze misschien later Crossfire te draaien of helemaal te upgraden. Hoe lang ga ik nog futureproof zijn met een 1GB videokaart?
Vorige systeem
Mijn voorgaande systeem zag er ongeveer zo uit:
- AMD Phenom X4 965 (90)
- ASRock 970 Extreme3 (70)
- HD 7870 (210)
- 8GB geheugen (50)
En dan nog kast (40), HDD (50) en voeding (50)
Ik zit dus nu te twijfelen of ik misschien beter kan gaan voor zoiets:
- Intel i5 3570k (185)
- ASRock B75 Pro3-M (60)
- MSi 7790 (130)
- 8GB geheugen (50)
En dan nog de dingen hierboven (140)
Graag tips over wat ik zou moeten doen (eventueel ook nog eigen suggesties)