Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik maak gebruik van een TP-Link TL-WR1043ND router met daarop firmware DD-WRT v24-sp2 geïnstalleerd. Onder het kopje ‘Services’, ‘VPN’ heb ik de PPTP server enabled en maak gebruik van de Google Public DNS IP addresses (IPv4) 8.8.8.8 (DNS1) en 8.8.4.4 (DNS2).

Vanaf mijn iPad maak ik verbinding met de VPN server en deze komt goed tot stand, echter na exact 2:30 minuten wordt de verbinding iedere keer verbroken. Hetzelfde gebeurt overigens wanneer ik verbinding maak met een laptop (win7).

Ik had ergens gelezen dat dit aan de firewall van de router zou kunnen liggen, dus deze heb ik al een keer uitgezet. Dit was echter niet de oplossing.

Herkent iemand dit probleem en/of weet iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Vreemd, ik heb exact hetzelfde opgezet bij mijn schoonouders (om wat bestanden uit te kunnen wisselen). Bij mij blijft de connectie met de TP-Link (ook met DD-WRT en 8.8.8.8) gewoon draaien. Heb je een loopback gemaakt? Ook heb ik alles wat maar met firewalls ofzo te maken heeft in dat ding uitgeschakeld. Ik zit toch steeds meer te denken dat het aan je ipad ligt, probeer eens een andere vpn-tunnel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roughtodacore
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17:06
Zit er geen "Advanced" knopje bij de VPN service? Evt. via SSH op de router de config files raadplegen en zien of daar iets in staat wat jullie verbinding zou kunnen verbreken.

Eventuele logging die iets zegt hierover?

Alles kan, zolang het maar mogelijk is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor jullie reacties.

Alle firewalls (volgens mij maar eentje) heb ik uitgeschakeld, maar geen verschil. Via mijn android telefoon kan ik helemaal geen verbindingen maken. Of zou dat liggen aan de 3g verbinding?

Ik ben een redelijke leek op het gebied van vpn dus termen als loopback en andere vpn-tunnel zeggen mij niet veel. Kun je me iets verder op weg helpen?

Er zit volgens mij geen advanced knopje bij de vpn service. SSH heb ik wel gevonden maar de knopjes zijn geblokkeerd. Ik kan dit daarom niet aan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-08 11:20
Heb echt geen ervaring met deze router of de firmware maar het eerste waar ik aan denk als ik dit lees is: Keep alive
Geen idee of het een instelling is in b.v. de config of misschien een config file maar misschien is dat het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

http://wiki.openwrt.org/d...d#configure.debug.logging

Ik weet het, openwrt != ddr wrt.. maar wellicht is de software hetzelfde.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Pagina: 1