Moderne soundkaarten en moederborden kunnen "voelen" wanneer je er een kabel in steekt.
Dat kun je bijvoorbeeld gebruiken wanneer je een koptelefoon inplugt. Je speakers worden dan uitgeschakeld, en het geluid komt alleen over je koptelefoon.
Hoe werkt dat ? Mechanisch of elektrisch ? Ik neem aan elektrisch. De soundcard merkt dat de weerstand verandert, en concludeert dat er een stekkertje in is gestoken ?
Ik heb net een speakersetje besteld. Teufel Concept B 20.
pricewatch: Teufel Concept B 20
Deze heeft een aparte ingang voor een microfoon, en een uitgang voor een koptelefoon.
Heel handig. Je kunt de microfoon ingeplugd laten. Als je de koptelefoon inplugt gaat het geluid
over de koptelefoon. Als je de stekker er uit haalt, dan klinkt het geluid over de speakers.
Zou dat precies zo werken als bij soundcards ?
Mijn probleem is dit:
Ik heb onlangs de groene sound-uitgang van mijn moederbord gemold.
Een jaar lang iedere dag 1-2 keer stekkertjes ompluggen heeft zijn tol geeist.
Met een registry-hack gebruik ik nu de zwarte uitgang. Handig.
Maar ik wil voorkomen dat ik de uitgang voor de koptelefoon op de Teufel B 20 ook om zeep help.
Ik zou graag een verlengkabeltje hebben voor mijn koptelefoon.
Met een schakelaar.
Als ik de schakelaar uit zet, zouden de Teufel B20 boxen moeten denken dat er geen koptelefoon
is ingeplugd. En zouden ze dus over de speakers moeten spelen. Als schakelaar aan staat, zouden
de Teufels dat moeten zien. En het geluid over de koptelefoon spelen. En geen geluid over de boxen.
1) Gaat dat werken ? Zouden de Teufels dat kunnen "voelen" ? Of zal ik echt een stekkertje in en
uit moeten pluggen ?
2) Bestaan zulke kabeltjes ?
Kabels zoeken in de Pricewatch is niet makkelijk. Met google kan ik ook niks vinden.
Het idee is heel simpel. Maar heeft iemand ooit zo iets op de markt gebracht ?
Bvd.
Dat kun je bijvoorbeeld gebruiken wanneer je een koptelefoon inplugt. Je speakers worden dan uitgeschakeld, en het geluid komt alleen over je koptelefoon.
Hoe werkt dat ? Mechanisch of elektrisch ? Ik neem aan elektrisch. De soundcard merkt dat de weerstand verandert, en concludeert dat er een stekkertje in is gestoken ?
Ik heb net een speakersetje besteld. Teufel Concept B 20.
pricewatch: Teufel Concept B 20
Deze heeft een aparte ingang voor een microfoon, en een uitgang voor een koptelefoon.
Heel handig. Je kunt de microfoon ingeplugd laten. Als je de koptelefoon inplugt gaat het geluid
over de koptelefoon. Als je de stekker er uit haalt, dan klinkt het geluid over de speakers.
Zou dat precies zo werken als bij soundcards ?
Mijn probleem is dit:
Ik heb onlangs de groene sound-uitgang van mijn moederbord gemold.
Een jaar lang iedere dag 1-2 keer stekkertjes ompluggen heeft zijn tol geeist.
Met een registry-hack gebruik ik nu de zwarte uitgang. Handig.
Maar ik wil voorkomen dat ik de uitgang voor de koptelefoon op de Teufel B 20 ook om zeep help.
Ik zou graag een verlengkabeltje hebben voor mijn koptelefoon.
Met een schakelaar.
Als ik de schakelaar uit zet, zouden de Teufel B20 boxen moeten denken dat er geen koptelefoon
is ingeplugd. En zouden ze dus over de speakers moeten spelen. Als schakelaar aan staat, zouden
de Teufels dat moeten zien. En het geluid over de koptelefoon spelen. En geen geluid over de boxen.
1) Gaat dat werken ? Zouden de Teufels dat kunnen "voelen" ? Of zal ik echt een stekkertje in en
uit moeten pluggen ?
2) Bestaan zulke kabeltjes ?
Kabels zoeken in de Pricewatch is niet makkelijk. Met google kan ik ook niks vinden.
Het idee is heel simpel. Maar heeft iemand ooit zo iets op de markt gebracht ?
Bvd.