Sinds een tijdje heb ik op mijn Ziggo alles-in-1 abbo last van een hikkende telefoon. Tijdens een gesprek valt het gesprek steeds even heel kort weg zodat een zin zo ongeveer klinkt als mijn topictitel. Het gaat met vlagen, dus niet het hele gesprek is zo, maar wel bijna elk gesprek.
Nou heb ik toevallig (?) een paar weken geleden via V&A een andere router in gebruik genomen, een Linksys WRT160NL. Deze werkt prima. De reden voor de aanschaf was dat mijn wifi steeds wegviel. Dat is opgelost alleen heb ik nu dus een ander probleem.
Ook heb ik toevallig(?) ook een paar weken een QNap TS112 in gebruik genomen.
Geen idee of onderstaande dingen van belang zijn, maar voor de volledigheid noem ik ze maar:
Nou heb ik toevallig (?) een paar weken geleden via V&A een andere router in gebruik genomen, een Linksys WRT160NL. Deze werkt prima. De reden voor de aanschaf was dat mijn wifi steeds wegviel. Dat is opgelost alleen heb ik nu dus een ander probleem.
Ook heb ik toevallig(?) ook een paar weken een QNap TS112 in gebruik genomen.
Geen idee of onderstaande dingen van belang zijn, maar voor de volledigheid noem ik ze maar:
- de Linksys heb ik gewoon domweg ingeplugd in de Cisco van Ziggo en werkt
- beide wifi netwerken zijn actief
- op de cisco heb ik niks geconfigureerd mbt de 2e router
- de cisco draait op 2,4Ghz, de Linksys weet ik niet, maar is niks in ingesteld dus ik vermoed van wel
- de cisco wordt - omdat die nogal eens dwarsligt - elke nacht middels een tijdschakelklok een kwartier uitgezet
- de QNap heb ik vanmorgen uitgezet om te zien of dat de boosdoener is, ben nog niet thuis geweest
- mijn telefoon is een draadloze Siemens dect-telefoon (type weet ik zo niet)
- cisco, telefoon, router en qnap staan allemaal bij elkaar
... en gaat over tot de orde van de dag