Gekke is dat ik er nu tot op heden geen last meer van heb gehad! Hoop snel op een verbeterde software versie!dspijkers schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 16:20:
[...]
Het antwoord op je vraag zit in je laatste zin.
Het probleem vwb de stand-by zit hem in de laatste firmware. Het klopt ook dat je er diverse berichten over tegen komt op het Philips forum.
Troost je met de gedachte dat Philips nou eenmaal een niet al te beste customer service/ consumer care heeft.
De slogan "Let's make things better" hebben ze dan ook al weer jaren geleden los gelaten.
Hier is een foto van de melding, komt ie iemand bekend voor?
[ Voor 15% gewijzigd door Harmvdw op 28-01-2014 20:51 ]
Ja, bij mij ook die melding.Harmvdw schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 20:50:
[afbeelding]
Zie ook hier:
http://www.supportforum.p...us/page13&highlight=Nettv
Verwijderd
cubuz schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 22:04:
[...]
Ja, bij mij ook die melding.
Zie ook hier:
http://www.supportforum.p...us/page13&highlight=Nettv
Dit probleem zou opgelost moeten zijn ondertussen. Er waren werken aan de server waardoor NetTV er uit heeft gelegen.Harmvdw schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 20:50:
[afbeelding]
Is er iets bekend of ze bezig zijn met een firmware update 8000 serie?? Software is alles behalve stabiel..
Je kent Philips qua software toch ?Frank1973 schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 22:33:
Is er iets bekend of ze bezig zijn met een firmware update 8000 serie?? Software is alles behalve stabiel..
Ik heb net een 42PFL5038 gekocht en het valt mij mee tot zover qua stabilliteit. Ding ging alleen in standby na een tijdje, maar kwam er achter dat er een auto power-off setting is die standard op 240 minuten staat. Kwestie van op nul zetten. Nu ik CI+ gebruik, verwacht ik er ook minder last van te hebben.
Maak me het meeste zorgen om de PVR functie, dus geprogrammeerd opnemen. Die moet ik nog testen.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Er is sinds 29-1 weer een nieuwe firmware beschikbaar. Ik kan geen release notes vinden. Ik had deze binnengekregen via de update optie op de tv.
Ik moet zeggen dat ik verder weinig problemen ondervind ook niet met vorige versies. Ik gebruik die smarttv gedeelte dan ook nauwelijks ;-)
Ook geen spontane restarts en dergelijke geen last van.
Ik moet zeggen dat ik verder weinig problemen ondervind ook niet met vorige versies. Ik gebruik die smarttv gedeelte dan ook nauwelijks ;-)
Niet zo relevant voor de meesten van ons, denk ik:cubuz schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 08:23:
Er is sinds 29-1 weer een nieuwe firmware beschikbaar. Ik kan geen release notes vinden. Ik had deze binnengekregen via de update optie op de tv.
QF2EU-0.173.45.0 (Date published: 2014-01-29)
• Improvement on picturelevel for the 60PFL8708S.(Elevation set)
(Philips support site)
Nieuwe software voor de 6xx8/7xx8/8xx8:
http://www.p4c.philips.co...PFL8008K/12&slg=NL&scy=BE
Nederlandse support-site is nog niet bijgewerkt, Belgische wel:Changelog:
QF2EU-0.173.46.0 (Date published: 2014-02-10)
Solution for picture moves 5 pixel right when in PC/ Game mode.
Solution on the level of the infobar on Bulgarian cable. (Blizoo operator).
Solution about HBBTV (through the red button) that gives a black screen instead of video content provided by the broadcast.
Improvements for Smart TV.
Improvements in Russia text database.
Improvements in audio/video sync in digital broadcast.
Improvements in Video on demand applications (Ukraine and Slovenia)
Mijn Philips 7008 heeft vandaag weer een firmware update gevonden:Niet zo relevant voor de meesten van ons, denk ik:
QF2EU-0.173.45.0 (Date published: 2014-01-29)
• Improvement on picturelevel for the 60PFL8708S.(Elevation set)
(Philips support site)
47pfl7008k_12_fus_nld.zip (165.6 MB)
Versie: V 000.173.046.000, Publicatiedatum: 2014-02-10
Verwijderd
Vanavond nog eens expliciet de update draaien op de 8008.
• Solution for picture moves 5 pixel right when in PC/ Game mode.
• Solution on the level of the infobar on Bulgarian cable. (Blizoo operator).
• Solution about HBBTV (through the red button) that gives a black screen instead of video content provided by the broadcast.
• Improvements for Smart TV. -> Daar is inderdaad verbetering mogelijk...
• Improvements in Russia text database.
• Improvements in audio/video sync in digital broadcast.
• Improvements in Video on demand applications ( Ukraine and Slovenia)
Ik heb soms het probleem dat het geluid volledig wegvalt. Dit is opgelost zodra ik zap naar een andere zender (en terug zap).
Eerst dacht ik dat het misschien aan de hdmi kabel zou liggen maar dit weekend had ik ook tijdens het kijken naar youtube (via smart tv)
Heeft nog iemand dit probleem?
• Solution for picture moves 5 pixel right when in PC/ Game mode.
• Solution on the level of the infobar on Bulgarian cable. (Blizoo operator).
• Solution about HBBTV (through the red button) that gives a black screen instead of video content provided by the broadcast.
• Improvements for Smart TV. -> Daar is inderdaad verbetering mogelijk...
• Improvements in Russia text database.
• Improvements in audio/video sync in digital broadcast.
• Improvements in Video on demand applications ( Ukraine and Slovenia)
Ik heb soms het probleem dat het geluid volledig wegvalt. Dit is opgelost zodra ik zap naar een andere zender (en terug zap).
Eerst dacht ik dat het misschien aan de hdmi kabel zou liggen maar dit weekend had ik ook tijdens het kijken naar youtube (via smart tv)
Heeft nog iemand dit probleem?
Ook voor de 50x8 serie uit 2013 trouwens. Bv. 42PFL5038H/12.Mr Magic schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 21:00:
Nieuwe software voor de 6xx8/7xx8/8xx8:
[...]
Nederlandse support-site is nog niet bijgewerkt, Belgische wel:
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Voor diegene met een Logitech Harmony (Ultimate) en een 42PFL5038H/12 of een ander 2013 model, ik had problemen met het veranderen van input (source). Ogenschijnlijk ondersteund Philips geen directe commando's meer, bv. een IR commando om naar HDMI1 te gaan en een ingewikkelde sequence met source menu => scroll door een lijst => select input etc. is de enige optie. Dit werkte niet goed.
Logitech heeft dit voor mij opgelost door wat dingen "onder water" aan te passen.
Logitech heeft dit voor mij opgelost door wat dingen "onder water" aan te passen.
er is een nieuwe sofware update voor diverse 2013 modellen: QFZEU-0.173.50...
weer kleine verbeteringen, zie de philips forum en ondersteuning voor de specifieke details.
Kan niet veel verbeteringen zien eigenlijk... wacht meer op de HVEC ondersteuning van het Ultra HD model....
weer kleine verbeteringen, zie de philips forum en ondersteuning voor de specifieke details.
Kan niet veel verbeteringen zien eigenlijk... wacht meer op de HVEC ondersteuning van het Ultra HD model....
Topic kick. Mijn 47PFL7008K/12 begint vaker en vaker kuren te vertonen. Led knippert 2 leer en de tv weigert aan te gaan. Na contact met de Philips helpdesk is de tv aangemeld bij CEVA Repair, eigen bijdrage: €250,-.
Nu zie ik in de mail dat het moederbord (board ssb 2K13 FU LVDS 7 S2) willen vervangen. Hoe 'makkelijk' is het om dit zelf te vervangen, zie het onderdeel online ook te koop staan voor een hap minder.
Nu zie ik in de mail dat het moederbord (board ssb 2K13 FU LVDS 7 S2) willen vervangen. Hoe 'makkelijk' is het om dit zelf te vervangen, zie het onderdeel online ook te koop staan voor een hap minder.
TLDR;
3x stroomuitval, 3e keer heeft denk ik de software corrupt gemaakt. Wel geluid, geen beeld, backlight doet het wel, veel reboots. Kan ik de software geforceerd updaten via usb?
Van mij ook een kick, ik heb een Philips 40PFL8008K welke nu een probleem heeft. Ik had hier 3x kort achter elkaar een stroomuitval. De eerste 2 keren startte de tv gewoon op, de 3e keer duurde het wat langer en kwam er een melding van een software update. Dat ik moest kiezen welke update er gedraaid moest worden (ik had niet gekozen voor een update, voor de uitval stond gewoon de decoder aan via HDMI1) Maar de lijst met software update opties was leeg (er stond letterlijk "leeg"). En nu, als de tv aan gaat, dan is het alleen geluid. Ik heb met een zaklamp geschenen maar ik zie geen beeld. Ook zie je het beeld soms wat oplichten, dus het ligt ook niet aan de backlight vermoed ik. Ik denk dat de software corrupted is geworden. Kan ik dit fixen? Zo ja, hoe? Kan je een update via usb forceren? Als ik hem nu aan zet dan start hij héél moeilijk. Maar als hij start (zonder beeld dus) dan restart hij een aantal keer. Dus als er een manier is om een software update te forceren, maakt dat restarten het dan nog moeilijker?
3x stroomuitval, 3e keer heeft denk ik de software corrupt gemaakt. Wel geluid, geen beeld, backlight doet het wel, veel reboots. Kan ik de software geforceerd updaten via usb?
Van mij ook een kick, ik heb een Philips 40PFL8008K welke nu een probleem heeft. Ik had hier 3x kort achter elkaar een stroomuitval. De eerste 2 keren startte de tv gewoon op, de 3e keer duurde het wat langer en kwam er een melding van een software update. Dat ik moest kiezen welke update er gedraaid moest worden (ik had niet gekozen voor een update, voor de uitval stond gewoon de decoder aan via HDMI1) Maar de lijst met software update opties was leeg (er stond letterlijk "leeg"). En nu, als de tv aan gaat, dan is het alleen geluid. Ik heb met een zaklamp geschenen maar ik zie geen beeld. Ook zie je het beeld soms wat oplichten, dus het ligt ook niet aan de backlight vermoed ik. Ik denk dat de software corrupted is geworden. Kan ik dit fixen? Zo ja, hoe? Kan je een update via usb forceren? Als ik hem nu aan zet dan start hij héél moeilijk. Maar als hij start (zonder beeld dus) dan restart hij een aantal keer. Dus als er een manier is om een software update te forceren, maakt dat restarten het dan nog moeilijker?