Sinds gisteren is mijn 2TB dataschijf opeens heel erg traag. Ik probeerde er nog wat bestanden af te kopiëren, maar 3,72GB kwam naar een nacht kopiëren maar op 15% uit.
De harde schijf heeft constant in een goed geventileerde kast gezet met een voeding die zwaar genoeg is. De harde schijf is meer dan 2 jaar oud(ik weet de precieze datum niet helaas) en ik dacht dat harde schijven sowieso wel 3 jaar mee konden.
Problemen bij de harde schijf zijn dat het laden/lezen van de harde schijf heel lang duurt waardoor programma's die de bestanden nodig zijn ook vast lopen zoals een muziek programma. Verder hoog ik geen vage geluiden als harder gekraak of gepiep uit de kast komen.
Verder heb ik niet veel kunnen vinden op het internet. Ik hoop dat jullie wat meer weten over het probleem en hoe het opgelost zou kunnen worden.
HDD
Merk: Western Digital
Type: WDC WD20EARS 00MVWB0
Firmware: 51.0AB51
Serienr: WD-WCAZA1182921
Temperatuur: 30 - 40 graden
inschakelingen: 461 keer
bedrijfsuren: 160007
Aanschaf datum is niet precies bekend, maar ik geloof dat de schijf al meer als 2 jaar oud is.
PC
Processor: Core 2 quadQ9550 @3.4
Moederbord: MSi P45 Neo3 FiR
Geheugen: GeIL Black Dragon 800 Mhz cl5
Videokaart: Saphire HD 6950
CPU koeler: Scythe Mugen 2
Voeding: Antec Earthwatts 650w
HDD/SSD's: Samsung spinpoint 500GB, Western Digital Caviar Black 500GB, Crucial M4
Kast: Coolermaster CM690
Casefans: 2x 120mm Nexus real silent, 2x 140mm Recom fans
De harde schijf heeft constant in een goed geventileerde kast gezet met een voeding die zwaar genoeg is. De harde schijf is meer dan 2 jaar oud(ik weet de precieze datum niet helaas) en ik dacht dat harde schijven sowieso wel 3 jaar mee konden.
Problemen bij de harde schijf zijn dat het laden/lezen van de harde schijf heel lang duurt waardoor programma's die de bestanden nodig zijn ook vast lopen zoals een muziek programma. Verder hoog ik geen vage geluiden als harder gekraak of gepiep uit de kast komen.
Verder heb ik niet veel kunnen vinden op het internet. Ik hoop dat jullie wat meer weten over het probleem en hoe het opgelost zou kunnen worden.
HDD
Merk: Western Digital
Type: WDC WD20EARS 00MVWB0
Firmware: 51.0AB51
Serienr: WD-WCAZA1182921
Temperatuur: 30 - 40 graden
inschakelingen: 461 keer
bedrijfsuren: 160007
Aanschaf datum is niet precies bekend, maar ik geloof dat de schijf al meer als 2 jaar oud is.
PC
Processor: Core 2 quadQ9550 @3.4
Moederbord: MSi P45 Neo3 FiR
Geheugen: GeIL Black Dragon 800 Mhz cl5
Videokaart: Saphire HD 6950
CPU koeler: Scythe Mugen 2
Voeding: Antec Earthwatts 650w
HDD/SSD's: Samsung spinpoint 500GB, Western Digital Caviar Black 500GB, Crucial M4
Kast: Coolermaster CM690
Casefans: 2x 120mm Nexus real silent, 2x 140mm Recom fans