Prijs: Maximaal €450,- maar moet geen overkill zijn op de andere onderdelen (inclusief BTW)
Prestaties: Het liefst op Ultra (of High), sowieso zonder haperingen.
Beeldkwaliteit: 1920x1080p
Geluid: Laag houden a.u.b. op idle maar op load mag hij wel wat geluid produceren.
Stroomverbruik: Maakt me eigenlijk niet heel veel uit.
Overclockmogelijkheden: Mogen er zijn, maar geen eerste prioriteit.
Compatibility: Met de rest van mijn computer, hieronder aangegeven.
SLI/Crossfire: Liever niet i.v.m. ruimte in kast / airflow die nu "perfect" is.
Mijn huidige setup:
CPU: Intel Core I7 860 2.80 GHz, Boxed, Excl. Videochip, Quad Core (OC naar 3.15 Ghz)
MOBO: GigaByte GA-P55M-UD4
Geheugen: OCZ Intel Extreme Edition 4 GB, PC3-10666, 1333 MHz, 7, Non-ECC, Kit Of 2
Videokaart: XFX Radeon HD 5850 1024 MB (Standaard OC vanuit Ati tool)
Voeding: Thermaltake Toughpower 750 Watt, 20+24 Pins
HD: SSD en HD.
1) Volgens mij kan mijn CPU, MOBO & voeding nog makkelijk mee.
2) Ik twijfel of 4 gig wel genoeg is voor een aantal games. Probleem is dat deze specifieke bankjes niet meer verkrijgbaar zijn. Andere soortgelijke bankjes erbij zetten of gewoon er uithalen en er nieuwe 4 x 2 gig in zetten?
3) Waar ik het meeste mee zit is de videokaart. De 5850 is een zeer goede kaart alleen heeft het best zwaar met games als skyrim en BF3 met high settings waardoor ik vaak mijn settings op medium moet zetten.
Ik zoek niet een overkill maar een kaart die mooi aansluit op de rest van mijn systeem.
Singleplayer wil ik minimaal op high hebben en 30+ frames. Multiplayer 60fps (maar daar zijn medium settings acceptabel, behalve drawdistance en andere instellingen die mij een nadeel geven)
Zelf zit ik te denken aan een 7950 / 7970. Maar twijfel of ik de 7970 wel volledig kan benutten met mijn CPU.
Graag jullie advies m.b.t. de videokaart en het geheugen.
Prestaties: Het liefst op Ultra (of High), sowieso zonder haperingen.
Beeldkwaliteit: 1920x1080p
Geluid: Laag houden a.u.b. op idle maar op load mag hij wel wat geluid produceren.
Stroomverbruik: Maakt me eigenlijk niet heel veel uit.
Overclockmogelijkheden: Mogen er zijn, maar geen eerste prioriteit.
Compatibility: Met de rest van mijn computer, hieronder aangegeven.
SLI/Crossfire: Liever niet i.v.m. ruimte in kast / airflow die nu "perfect" is.
Mijn huidige setup:
CPU: Intel Core I7 860 2.80 GHz, Boxed, Excl. Videochip, Quad Core (OC naar 3.15 Ghz)
MOBO: GigaByte GA-P55M-UD4
Geheugen: OCZ Intel Extreme Edition 4 GB, PC3-10666, 1333 MHz, 7, Non-ECC, Kit Of 2
Videokaart: XFX Radeon HD 5850 1024 MB (Standaard OC vanuit Ati tool)
Voeding: Thermaltake Toughpower 750 Watt, 20+24 Pins
HD: SSD en HD.
1) Volgens mij kan mijn CPU, MOBO & voeding nog makkelijk mee.
2) Ik twijfel of 4 gig wel genoeg is voor een aantal games. Probleem is dat deze specifieke bankjes niet meer verkrijgbaar zijn. Andere soortgelijke bankjes erbij zetten of gewoon er uithalen en er nieuwe 4 x 2 gig in zetten?
3) Waar ik het meeste mee zit is de videokaart. De 5850 is een zeer goede kaart alleen heeft het best zwaar met games als skyrim en BF3 met high settings waardoor ik vaak mijn settings op medium moet zetten.
Ik zoek niet een overkill maar een kaart die mooi aansluit op de rest van mijn systeem.
Singleplayer wil ik minimaal op high hebben en 30+ frames. Multiplayer 60fps (maar daar zijn medium settings acceptabel, behalve drawdistance en andere instellingen die mij een nadeel geven)
Zelf zit ik te denken aan een 7950 / 7970. Maar twijfel of ik de 7970 wel volledig kan benutten met mijn CPU.
Graag jullie advies m.b.t. de videokaart en het geheugen.