Citrix reciever op ipad werkt alleen op intern wifi-netwerk

Pagina: 1
Acties:

• mister9
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-01 20:31
Hallo,

Als ik een citrix-reciever wil gebruiken op mijn ipad, starten de applicaties alleen op als ik op het interne wifi-netwerk zit. Als ik het thuis probeer, of via 3-G, dan starten de applicaties niet op.
Voor de rest gaat alles goed (inloggen, profiel laden), maar het starten lukt niet.

Een applicatie begint met opstarten, en blijft dan steken bij de melding "starting aplication". Daarna krijg ik een error.

De melding is: Connection error - Could not connect to server.

Zoals gezegd, intern gaat het allemaal wel prima.

Heeft iemand enig idee?
Thanks!!

Verwijderd

Klinkt alsof de firewall niet toestaat dat applicaties vanaf een ander netwerk geraadpleegd worden. al eens goed gekeken naar de instellingen in de citrixreceiver?

• barry457
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-01 13:26
Moet je misschien VPN opzetten als het echt alleen intern mag.

• mister9
Hoe moeten die instellingen staan dan in die reciever?

Normaal citrix werkt prima (dus gewoon vanaf een gewone client).

En een VPN opzetten om citrix te gebruiken? Het zou juist een voordeel van citrix (of welke TS-client dan ook) moeten zijn om geen VPN nodig te hebben toch?

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-01 17:42

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Als jij niet verteld over:
  • Wat voor Citrix oplossing we praten
  • Hoe deze aangeboden wordt aan het internet (Access Gateway/Netscaler/Web interface)
  • Hoe eea geconfigureerd staat
Nee, dan hebben we weinig idee... ;)

Werkt het overigens wel vanaf een normale pc?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• mister9
Vanaf een normale pc werkt het prima.

We hebben het hier over Citrix Xennap 5.0.

Op de ipad gebruik dus niet de web-interface, maar de reciever.

Het vreemde is trouwens (was ik vergeten te melden). Als ik op de ipad via de URL de Citrix Web server benader (dus eigenlijk zoals normale pc's ook citrix gebruiken), en ik log daar in, en ik open een applicatie, vervolgens de reciever gebruikt wordt om die applicatie te starten.... en dat gaat dan goed!!

In de receiver kan ik eigenlijk niet zo heel veel instellen. De opties onder advanced:

Use iPad storage (staat uit)
Ask Before Exiting (staat uit)
Session sharing (staat aan
Auto-add favorites (staat aan)
use native combo box (staat aan)
Pointer (staat uit)
Stay Awake (staat uit)

advancedLogs (staat uit)

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-01 17:42

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

En wordt de PNAgent services website wel gepublished naar internet? Je verhaal is nog steeds erg onduidelijk, maar ik gok dat je die probeert te gebruiken...

Vraag dat eerst eens na bij de beheerders van de omgeving.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Jeroen_ae92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20-01 15:16
Gebruik je intern een andere PNAgent site dan extern of eigenlijk, is er voor extern verkeer wel een PNAgent website?

U+

• MadMike261
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 25-11-2021
Als ik het mij goed herinner is de URL die je gebruikt als webinterface niet hetzelfde als de URL die je direct in de Receiver moet invullen.

Om te voorkomen dat je ongewenst details over de interne omgeving verspreidt zou ik dit eerst even met je eigen beheerders overleggen.
Pagina: 1