Toon posts:

Server BIOS aandachtspunten.

Pagina: 1
Acties:
  • 271 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Ik ben bezig met het bedenken van belangrijke aandachtspunten van een server BIOS.

Dit is mijn lijstje tot nu toe:

- BIOS update uitvoeren:
- Datum/Tijd instellen:
- Bootlogo uitschakelen:
- LAN controller - Enabled inschakelen:
- PXE controller - Enabled inschakelen:
- Boot volgorde aanpassen:
- BIOS instellingen opslaan:
- RAID instellen:
- BIOS wachtwoord instellen:
- S.M.A.R.T aanzetten:
- Event logging aanzetten:
- Wake on LAN (WoL) aanzetten:

Heeft iemand nog meer ideeën?

Alvast bedankt,

Mvg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaph
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 02-09-2022

Xaph

Professioneel Dyslecticus

Misschien is het handig aan te geven wat je er mee wilt bereiken.

[Desktop] CM Storm Stryker | Gigabyte GA-Z77X-D3H | i5 3570k | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | Corsair Vengeance 16GB Dual-Channel | Asus HD7950 DirectCU II Top V2 CrossFireX | Samsung 830 128GB | TL-WDN4800 | Corsair TX750M [/Desktop]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Owja, eigenlijk gaat het om een server die voor scholen bedoeld is. Meer kan ik er niet over zeggen.
Het is gewoon een algemeen iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry457
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-09 14:07
Paar puntjes:

- Aangezien het een server is, die volgens mij niet uitgaat, is er weinig nut om het bootlogo uit te
schakelen.
- Raid instellen doe je niet in de bios, maar op de raid kaart zelf bij het booten.
- Lan kan je uitzetten, aanzetten of aan met PXE. Is geen aparte module voor.

Gaat de server ook met een managementkaart werken? ILO of DRAC bijvoorbeeld. Dan zou ik hier ook wat dingen van opnemen in je lijstje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:07

houthakker

Poehé

Wellicht is het handig om hier nog naar te kijken; http://www.cnx-software.c...ng-it-to-the-mains-power/

server weer automatisch aan laten gaan, als een stroomstoring is geweest (i.c.m. ups natuurlijk om wel 'netjes' af te sluiten).

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:26

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Hmm, tja, je meldt niets over een OS, ik vraag mij dus af wat je topic hier doet. Omdat je erg vaag bent, sluit ik je topic. Het heeft geen discussiewaarde, opsomtopics willen we hier niet zien en je inzet is ook ondermaats.

Als je het specifiek over BIOS settings wilt hebben, kan je 't proberen in de PMG sectie.

Lees, voordat je een nieuw topic opent, eerst even Het algemeen beleid #topicplaatsen zodat je weet waar een goede topicstart aan moet voldoen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.