Nieuwe CPU koeler probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heisenberg
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22-06-2024
Ik wil een nieuwe CPU koeler plaatsen. Bij gamen lopen de temperaturen nogal hoog op en betere koeling is daarom geen overbodige luxe. Ik dacht aan (bijvoorbeeld) Be quiet! Dark Rock Pro 2

Op het filmpje is te zien dat deze koeler (maar ook veel andere, grotere koelers) vanaf de achterkant van het moederbord bevestigd dient te worden.

Mijn case is de Cooler Master CM690II Advanced
In het filmpje is op 4:37 te zien dat de CPU (en de 4 gaten t.b.v. het plaatsen van de koeler) volledig vrij bereikbaar zijn.

Wanneer je echter mijn foto bekijkt, zie je dat mijn CPU (en de gaten t.b.v. de bevestiging van de koeler) zicht wat meer links beneden bevinden. Hierdoor kan ik met geen mogelijkheid de schroeven bevestigen.

Heeft iemand tips/trucs om alsnog een betere koeler te kunnen plaatsen? Of eventueel een andere goed presterende koeler, die niet vanaf de achterkant van het moederbord bevestigd wordt?

Ik hoop op een oplossing :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

We kunnen je plaatje niet zien. Je kan toch gewoon je mobo er even uithalen? :? Tenminste als dat jet is als ik je verhaal goed begrijp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145013

Ik heb ook mijn moederbord los moeten halen in de CM690 kast. Geen probleem alleen even wat meer werk, je hebt wel meer ruimte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heisenberg
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22-06-2024
Haha! Boh nu je het zegt. Echt stom dat ik daar niet aan dacht!!! 8)7 8)7 8)7 8)7

Dank je, ben geholpen!! |:( |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 400040

Succes Iket met het plaatsen van de koeler (moederbord wel uit de kast schroeven :) ).

Om op je andere vraag terug te komen --> Heeft iemand tips/trucs om alsnog een betere koeler te kunnen plaatsen? Of eventueel een andere goed presterende koeler, die niet vanaf de achterkant van het moederbord bevestigd wordt?

Zover ik weet hebben alle goed presterende koelers een backplate. Alleen bij socket 2011 (zover ik weet) zit de backplate al vast op het moederbord (eindelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsredd
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 31-05-2024
Ik ga er vanuit dat coolers als de Dark Rock Pro 2 (die ik ook gebruik) niet zo lekker zouden zitten zonder backplate.

Althans, dan komt alle kracht van het gewicht op je mobo te staan. Ding weegt toch 1.2kg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-07 14:24

Fordox

00101010

itsredd schreef op maandag 08 april 2013 @ 15:09:
Ik ga er vanuit dat coolers als de Dark Rock Pro 2 (die ik ook gebruik) niet zo lekker zouden zitten zonder backplate.

Althans, dan komt alle kracht van het gewicht op je mobo te staan. Ding weegt toch 1.2kg.
1. het gewicht hangt altijd aan het moederbord
2. je kunt je blok niet monteren zonder backplate. waar wil je je schroeven in draaien? :P

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InEtVa
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 03-07 11:17
Fordox schreef op maandag 08 april 2013 @ 15:18:
[...]

1. het gewicht hangt altijd aan het moederbord
2. je kunt je blok niet monteren zonder backplate. waar wil je je schroeven in draaien? :P
1. Een backplate zorgt ervoor dat het gewicht verdeeld wordt ipv dat alle druk op één punt komt te staan.
2. Intel coolers bijv. gebruiken push pins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-06 10:03
InEtVa schreef op maandag 08 april 2013 @ 20:27:
[...]

1. Een backplate zorgt ervoor dat het gewicht verdeeld wordt ipv dat alle druk op één punt komt te staan.
2. Intel coolers bijv. gebruiken push pins.
push pins zijn geen schroeven }:O

Maar moederbord uit de kast halen hoeft niet perse bij de 690. Vandaag nog een True 120 gemonteerd in dezelfde kast. Ook bij mij zaten de 2 linker schroeven wat verstopt maar er was genoeg ruimte tussen het moederbord en de kast om de backplate er voorzichtig tussen te schuiven. Je kan met je vinger de achterkant wel iets mee buigen dat je heel even ruimte hebt tot hij in zijn positie ''floept''

[ Voor 28% gewijzigd door darkpluisje op 08-04-2013 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InEtVa
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 03-07 11:17
darkpluisje schreef op maandag 08 april 2013 @ 20:48:
[...]

push pins zijn geen schroeven }:O
Da's waar :+ Wilde er alleen mee zeggen dat je geen schroeven nodig hebt om een koeler te bevestigen
Pagina: 1