Celeron566@850 met MSI6163pro?

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Pino64
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-09 20:34
Ik heb zojuist de Celeron566 op 638MHz draaien. Hoger kan ik niet eens....als ik hem op 8.5x100 zet start hij niet op en tussen de 78 en de 100 crasht de comp., terwijl de vorige processor op 6.5x81 zonder crashen liep (525Mhz ipv 433).
Ook spelen met voltages hielp niet.
Nu weet ik dat hij makkelijk op 850MHz moet kunnen. Zal het aan mijn converterkaartje liggen????? Ik weet niet welk merk.. Zo ja, waar kan ik dan de MSI6905master kaart vandaan halen???? Ik woon in Hengelo OV.

Verwijderd

hoe hoog heb je de voltage al gehad je kunt rustig tot 1.9volt gaan hoor er zijn er wel bij die meer dan 2volt draaien, wat voor slotket je gebruikt maakt denk ik niet veel uit ik zelf heb een asus doet goed hoor , probeer wel je voltage te regelen met je bios als dat bij jouw kan.

• Pino64
Ik heb hem op 1.8 volt gehad, hoger kon ie niet.....
Ik vind het zo raar, vooral die crashes bij 78 en hoger....
Bij 100 krijg ik een zwart scherm en kan de bios gaan resetten.
PS Hoe moet ik inbranden en is dit noodzakelijk? Kan het dat zijn? Ik heb niks gedaan...meteen met overclocken begonnen :))

Verwijderd

Nee dit is echt niet normaal , het zou nog aan je geheugen kunnen liggen probeer eens met een reepje waar zeker van bent dat ie 100mhz aan kan.

Het kan natuurlijk ook dat je een van de weinigen bent die een 566 heeft die niet verder komt , bij mij weten zijn er 2 566 geweest die niet verder kwamen, das wel erg pech hebben dan .

Mijn 566 is een box versie uit malaysie sl3w7

• Pino64
Mijn geheugen is pc100 en 133.....
Ik heb hem gehaald bij Funprice, maar zag dit bij overclockers.com:
Using MSI Master slocket and golden orb cooler. Unstable at 935MHz, rock solid at 892 and below.
en:
MSI-6905 Master converter card. Would not overclock on a Soyo-SY6CA.
Ik weet niet welke slocket ik heb en ook niet waar die process. vandaan komt :)

Verwijderd

Ik bedenk ineens iets, weet je zeker dat je heatsink er wel goed op zit , ik had de mijne er namelijk ook eerst verkeerd op gezet in de haast omdat ding te proberen .

• Pino64
dat kan haast niet, ik denk eerst inbranden ofzo of ander kaartje proberen of pech gehad $%$#&#%(*$$% aaaaaaaaaahh..
Bedankt voor alle hulp :)

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-08 22:24
Pino 64,,

je hoeft je bios niet te resetten hoor als ie crashed,, je kan met je bx pro bordje gewoon je F10 toets ingedrukt houden bij een reset,,, dat staat alles weer goed..

Mzzll

• Pino64
Klopt, ik zag het later pas in het boekje!!! bedankt :))) Is veel handiger dan ieder keer die kast in duiken...!

Verwijderd

ik heb net een celly566 bij bolder hardware besteld. als dat ding niet minstens op 850 draait dan krijg ik een heel slecht humeur :(

Verwijderd

Ik ga vanvond bij Eynstein, tijdens het happy hour, een Celly 566 bestellen en dan gelijk een converter en cooler(of zal mijn Slot 1 koeler erop passen???)

Maar ik heb nu een Abit BH6 moederbord, waar ik dus in het bios het voltage in kan stellen, maar op zo'n converter kaart kun je ook het voltage instellen, maar welke setting neemt het systeem over?
Ik wil hem wel minimaal op 103 Mhz bus laten lopen net als mijn Celly300@464. Maar op de noname Converter die ze hebben staat fsb-setting 66/100/133 en bij de DFI wordt er niets over verteld.

Alvast bedankt voor de info.

Gegroet,
Dennis

• Pino64
Die op de converter laat maar mooi default...je kunt hem gewoon in de bios instellen...Met een abit moederbord gaat het zeker goed!

Verwijderd

Ik heb ook de 6163Pro met PIII550@825.

En heb toevallig vanmiddag info gelezen op de hollandse MSI site over die MSI6905 converter
je moet er wel rekening mee houden dat er eeen verwijzing bij staat met een tabel dat hij maar tot FSB100 kan lopen
http://www.msi-computer.nl http://hardware.netmenu.nl

• Pino64
Bedankt...ik zie het nu ook staan...
Dus het maakt wel degelijk uit welke converter je gebruikt....misschien is die ik nu heb niet eens geschikt voor Copermine????????? Dan hoop ik dat als ik die Master regel het dan werkt...850mhz..
PS Welke biosversie heb je? Ik 3.7 nu..

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09 16:50
Kan aan mijn liggen maar is dit niet een celoron I en die is gebaseerd op die core van 2 jaar geleden dit ietswat verbeterd is tussentijds!!! en de grens wel bereikt is bij 600 MHZ en dat ze daarom een nieuwe core hebben ontwikkend en die cele II noemen!!!!
Die inderdaad 533@892 rock stable draait als je die sites mag geloven.

Hermes vind het raar dat allemaal mensen beweren dat ze hun cely I op 8xx nog wat kunnen krijgen??????
Pagina: 1