[Iphone 4] Microfoon werkt niet tijdens bellen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 321197

Topicstarter
De titel vat het probleem al samen. Als ik bel of gebeld wordt dan kan de gene aan de andere kant van de lijn niks horen (in het begin was het af en toe nu gedurende het hele gesprek).

Echter de microfoon is niet kapot, deze werkt gewoon in bijvoorbeeld de "dictafoon" app altijd.

Ik heb reeds de gehele iphone gewist en opnieuw ingesteld zonder succes. De telefoon is wel een aantal malen gevallen, ik heb 'm naar de plaatselijke "telefoonturk" gebracht die altijd erg handig is en die zij dat er in ieder geval geen hardwarematig probleem is. Andere sim werkt ook niet

Iemand dezelfde ervaring of oplossing voor het probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:45

talin

ES-MA

nee, heb hetzelfde "probleem" gehad.

heb hier interne nu bijna 100 iphone 4 8Gb black uitgegeven daravan zijn er 8 retour gegaan met hetzelfde probleem.
vanmorgen kwam er iemand bij me die zijn iPhone had laten vallen, ik ruil deze om met 1 nieuw uit doos, geen spraak bij telefoneren, speaker en alles gaat goed alleen tijdens het bellen, geen spraak, deze gaat vandaag ook retour.

lijkt wel een iPhone 4 probleem, heb dit met een 3, 3Gs en 4s en 5 nog nooit gehad.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-07 22:21
Nee, het -was- voornamelijk een 4S probleem (zie apple discussies) maar inmiddels melden zicht ook steeds vaker mensen die een 4 of 5 hebben met dit probleem.

Via Apple store krijg je vrij makkelijk een vervangende in elk geval.

Maar het blijft een gek probleem. Overigens signaleerden wij ook, door met een andere iPhone te vergelijken, dat bij andere apps de microfoon inderdaad nog wel werkte, maar het geluid veel zachter registreerde, met de mic app bijvoorbeeld. Dus ook al werkt in andere apps de mic wel, niet 100% goed in elk geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-07 23:28
Hier ook een bekend probleem, geen idee waarom maar we sturen ze maar terug. Meestal wordt het gerepareerd tenzij ze vochtschade claimen, dan krijg je 'm niet terug.

Al met al vind ik het aardig tegenvallen, bellen met een telefoon zou toch een redelijke basisfunctie moeten zijn...

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
Nou ja, de basisfunctie bellen lukt wel :+
Het beroerde is dat je elkaar dan vervolgens niet kunt verstaan, of in de meeste gevallen is het 1 partij die de ander niet hoort.
Overigens werkt het vaak wel met een headset, dus in die zin kan je wel bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ok duidelijk het probleem is dus niet alleen bij mij en tevens hoeft het geen hardware schade te zijn.

Nu heb ik het toestel gekregen bij een vodafone abonnement (2 jarig contract) het contract is nog niet verlopen.

Volgens de Nederlandse wet kan ik dan toch nog garantie claimen bij vodafone (niet bij Apple omdat je moet claimen bij de verkoper). Klopt dit?

Echter is de achterkant van het toestel al geruime tijd gebarsten, dit heeft niet met het mic/bel probleem te maken. Maar ben bang dat vodafone het erop gooit dat het door het vallen is gebeurd, wat dus niet zo is.

edit: tweede vraag: het toestel is eerder geopend om de achterkant te laten vervangen, laat dit de garantie vervallen cq. kunnen ze dit zien?

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 321197 op 08-04-2013 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:45

talin

ES-MA

Anoniem: 321197 schreef op maandag 08 april 2013 @ 19:28:
Ok duidelijk het probleem is dus niet alleen bij mij en tevens hoeft het geen hardware schade te zijn.

Nu heb ik het toestel gekregen bij een vodafone abonnement (2 jarig contract) het contract is nog niet verlopen.

Volgens de Nederlandse wet kan ik dan toch nog garantie claimen bij vodafone (niet bij Apple omdat je moet claimen bij de verkoper). Klopt dit?

Echter is de achterkant van het toestel al geruime tijd gebarsten, dit heeft niet met het mic/bel probleem te maken. Maar ben bang dat vodafone het erop gooit dat het door het vallen is gebeurd, wat dus niet zo is.

edit: tweede vraag: het toestel is eerder geopend om de achterkant te laten vervangen, laat dit de garantie vervallen cq. kunnen ze dit zien?
phoe dat zijn moeilijke dingen, zal erg afhangen van welke persoon je te spreken krijgt.
50/50 kans de een zal het absoluut gooien dat als de achterkant gebarsten is dat dat wel eens oorzaak zou kunnen zijn van een niet werkende microfoon.
de ander zal soepeler zijn en weet dat dit niet veel oorzaak hoeft te hebben aangezien de achterkant best delicaat is van een iPhone 4.

ik heb zelf al diverse achterkanten gewisseld van een iPhone en zou niet kunnen inzien dat dit traceerbaar is, er zou iets achterin moeten zitten waaraan je dit zou kunnen zien als je hem openmaakt maar dat is alleen te zien als je hem openmaakt, denk niet dat ( als dit netjes gedaan is ) dat dit traceerbaar is.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
talin schreef op maandag 08 april 2013 @ 19:59:
[...]

phoe dat zijn moeilijke dingen, zal erg afhangen van welke persoon je te spreken krijgt.
50/50 kans de een zal het absoluut gooien dat als de achterkant gebarsten is dat dat wel eens oorzaak zou kunnen zijn van een niet werkende microfoon.
de ander zal soepeler zijn en weet dat dit niet veel oorzaak hoeft te hebben aangezien de achterkant best delicaat is van een iPhone 4.

ik heb zelf al diverse achterkanten gewisseld van een iPhone en zou niet kunnen inzien dat dit traceerbaar is, er zou iets achterin moeten zitten waaraan je dit zou kunnen zien als je hem openmaakt maar dat is alleen te zien als je hem openmaakt, denk niet dat ( als dit netjes gedaan is ) dat dit traceerbaar is.
Oke thanks ik ga morgen even de langs de vodafone store, spreek de meest sympathieke medewerker aan en laat even weten hoe het is afgelopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
Overigens, hier thuis hadden we een 4S via KPN, en zijn gewoon daarmee (na 4 maanden deed het probleem zich al voor) naar de Apple store gegaan - was geen enkel probleem.

We hadden geen zin om te moeten terugsturen naar KPN of de webwinkel via welke we hadden gekocht, en zijn in een half uur treinen in A'dam en dan wordt je ter plaatse geholpen: uurtje later buiten met een nieuwe iPhone.

Maar met een gebarsten achterkant weet ik het niet - wel is het natuurlijk een poging waard mocht Vodafone moeilijk doen, om het dan ook nog even via Apple te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakzalver
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-07 12:13
Had dit ook in het buitenland, alleen met bellen geen geluid, alle andere functies werkten goed..

Volgens de usa helpdesk was het opnieuw installeren van de firmware de beste oplossing.
Heeft in ieder geval bij me gewerkt. Je hebt wel een pc met iTunes nodig.

1. Backup maken van je iPhone
2. iPhone loskoppelen van je pc
3. Hard reset geven op je iPhone (zie hieronder in Engels)
4. iPhone aansluiten op PC
5. bij iTunes aangeven om de firmware opnieuw te installeren.

}:O De instructies van Apple
Hard Reset Instructions
1 Turn off your iPhone by holding down the sleep/wake key, located in the upper right-hand corner of your iPhone, and sliding the red slider that appears on the screen to the right.

2 Press and hold the home key down for approximately 10 seconds. A prompt will display asking you to connect your device to iTunes.

3 Connect your device to your computer and launch iTunes.

4 Wait for the prompt that an iPhone has been detected, and click "OK" to confirm that the device is in recovery mode. The iPhone control pane will now open.

5 Click on the "Restore" button located on the iPhone control pane.

6 Wait for the restoration to complete. Your computer will display "It is now safe to disconnect your device" when it is finished.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
Bij heel veel mensen met dit probleem helpt dit niet (fijn als het wel helpt natuurlijk).
Zelfs de genius bij de Apple Store kreeg het probleem niet verholpen, vandaar dat wij een ander meekregen.
Pagina: 1