Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Acemath
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-08-2024
Gezocht:

Kindvriendelijke Tablet, die gebruikt kan worden door kleine kindervingertjes, maar toch voldoende mogelijkheden biedt voor andere apps, internet en filmpjes en VOORAL angry birds :)

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Dit is Tweakers.... Lees eens die mooie sticky met "lees eerst dit!"

Wat heb je zelf al ontdekt?

Persoonlijk zou ik gewoon een goedkoop ding van de Kruidvat/kijkshop/whatever nemen.

People as things, that’s where it starts.

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-11 13:40

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Telekids tablet.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• Acemath
VasZaitsev schreef op maandag 08 april 2013 @ 09:28:
Dit is Tweakers.... Lees eens die mooie sticky met "lees eerst dit!"

Wat heb je zelf al ontdekt?

Persoonlijk zou ik gewoon een goedkoop ding van de Kruidvat/kijkshop/whatever nemen.
Heb over die goedkope dingen niet al te veel goede dingen gelezen. Zelf heb ik deze in gedachten:

http://www.tabletcenter.b...rchos-97-carbon-16gb.html.

Aangezien het een cadeautje voor zijn eerste communie is, wil ik geen 700 euro uitgeven voor een Ipad, maar aan de andere kant moet het een degelijke zijn, zodat hij er toch iets mee kan doen, en er moeten voldoende apps voor kids te vinden zijn, iets wat je met die goedkope kruidvat/ Bart Smit/ whatever al minder hebt.

• Gies333
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21-08-2022
Hallo Acemath,

Afgelopen woensdag was mijn dochter jarig, en inderdaad, zij kreeg van pappa en mamma een tablet, en wel de Kurio-tablet. Hier is een linkie; http://www.kurioworld.com/nl/

Ik moet zeggen, het is een leuke 'midrange' 7 inch tablet waar meer mogelijkheden op zitten dan ik in eerste instantie dacht. Er is een ouderzone die beveiligd is met een wachtwoord, en waar je als ouder zelf kan kiezen welke app's en spelletjes je kind kan spelen. Er zitten wat vooraf geïnstalleerde app's op, maar de meeste heb ik er af gegooid.

In principe is de interface waar je in komt als je hem opstart niet meer dan een launcher. In de ouderzone kan je deze gewoon afsluiten en terug naar en kale Android. Wel is het zo dat je geen officiële Play store hebt, maar wel kan je de meeste populaire app's (en dan wel officiële app's) installeren. Volgens mij kan je ook de app Google Play Services installeren waar je dan op kan inloggen met je Google account, zodat het enigszins samenwerkt.

(ik zag ook dat je zelfs GTA Vice City kon installeren, ik zag hem in de store staan. Niet gedaan omdat het niet mijn tablet is, maar dat zegt toch wel iets over de mogelijkheden van deze tablet. Kan niet eens op mijn telefoon, HTC Sensation)

Verder loopt deze tablet aardig goed, maar van de resolutie moet je niet te veel verwachten. Boor kinderen is het erg leuk, een aanrader. Ook leuk dat je gelijk een goede beschermhoes erbij hebt die je in verschillende kleuren kan kopen. Blauw, groen, roze...

Veel succes met je aankoop en ben benieuwd welke je nou uiteindelijk gekozen hebt.

Verwijderd

Ik denk dat elke tablet kindvriendelijk is. Van zodra de Play Store bereikbaar is, kan je alle apps zelf downloaden.

Neem eens een kijkje in de Pricewatch.
Zelf ben ik een enorme fan van de pricewatch: Google Nexus 7 32GB Zwart

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2013 09:53 ]

• Acemath
bedankt allen voor de info. Ik weet niet of 7" inch wel zo makkelijk werkt voor onhandige kindervingertjes, vandaar dat we toch naar een iets groter model gaan kijken.

Verwijderd

Dat is een keuze die je zelf moet maken. De Nexus 7 heeft in ieder geval een erg goede prijs / kwaliteit verhouding.
Nuja, er zijn nog zat veel andere tablets die de moeite waard zijn hoor.

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik heb laatst een Empire D709 gekocht voor 80 euro, ook voor de kleine (die oudste is nu 3,5 jaar). Angry Birds draait er prima op, YouTube ook en Google Play: de Kinderkijkbuis werkt ook prima.

Een Nexus7 was ook een optie geweest, maar veel te duur voor wat ik er mee wil. Als je voor een Nexus7 gaat, dan is het misschien de moeite om op de nieuwe te wachten (het gerucht gaat dat die 150 euro gaat kosten).

7 inch vind ik overigens groot genoeg, en aangezien de smurf niet beter weet klaagt hij er ook niet over. :Y)

[ Voor 12% gewijzigd door pven op 08-04-2013 10:11 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ik zou zelf voor een iPad mini gaan (€329). Heel breed aanbod van apps. Gebruikersvriendelijk. Goede voorzieningen om als ouder de toegang te beperken tot bepaalde onderdelen.

Een iPad hoeft dus geen €700 te kosten.

[ Voor 10% gewijzigd door MrAcid op 08-04-2013 10:08 ]

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Ik zou absoluut geen dure [meer dan 150 eur] tablet kopen voor alles onder de 12 jaar. Ja, je kan ze leren heel voorzichtig ermee om te gaan, maar, ze laten hem op een dag echt wel stuiteren hoor. Of er gaat een glas drinken overheen, of iemand gaat er op staan, etc.

Vandaar ook zo'n goedkoop ding: doet minder pijn in je portomonee als die stuk gaat dan een ipad of Nexus.

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Dr staat geloof ik in het aanbiedingenforum een 7" van de kruidvat; 90 euro geloof ik, prima ding. Lijkt mij dat juist kinderen met kleine handen beter met een wat kleinere tablet om kunnen gaan.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Verwijderd

De iPad Mini lijkt me inderdaad wel wat duur voor een tablet voor kinderen. Het is een leuk toestel, maar 330 euro is wel wat veel geld. Daarnaast gaf de TS aan dat de Nexus 7 te klein is en aangezien de iPad Mini niet veel groter is, lijkt me dit ook geen goed idee...

• Acemath
pven schreef op maandag 08 april 2013 @ 10:06:
Ik heb laatst een Empire D709 gekocht voor 80 euro, ook voor de kleine (die oudste is nu 3,5 jaar). Angry Birds draait er prima op, YouTube ook en Google Play: de Kinderkijkbuis werkt ook prima.

Een Nexus7 was ook een optie geweest, maar veel te duur voor wat ik er mee wil. Als je voor een Nexus7 gaat, dan is het misschien de moeite om op de nieuwe te wachten.

7 inch vind ik overigens groot genoeg, en aangezien de smurf niet beter weet klaagt hij er ook niet over. :Y)
Smurf weet jammer genoeg wel beter. Aangezien papa redelijk op de hoogte is van wat er reilt en zeilt in "hardware" land, weet hij dat ook 8)7 -> Mijn dochter heeft een van de eerste generaties Nintendo DS, en smurf heeft een DS XL. Hij weigert om op de kleinere te spelen lol. En aangezien hij meestal eens op de Ipad van ons mag, moeten we echt niet afkomen, met een 7", hij merkt onmiddellijk het verschil |:(

• MrAcid
  • Niet online
Lijkt me een mooi opvoedmomentje om dan een 7" te geven en hem daarmee blij te laten zijn.

• Acemath
MrAcid schreef op maandag 08 april 2013 @ 10:28:
Lijkt me een mooi opvoedmomentje om dan een 7" te geven en hem daarmee blij te laten zijn.
Wij betalen hem niet, dus opvoedmomentje is niet nodig :P . Moesten het nu onze eigen centen zijn :D

• MrAcid
  • Niet online
Als het een cadeautje is waar hij tevreden mee moet zijn is het sowieso een opvoedmomentje, ongeacht wie het betaalt. :)

Verwijderd

Acemath schreef op maandag 08 april 2013 @ 10:30:
[...]

Wij betalen hem niet, dus opvoedmomentje is niet nodig :P . Moesten het nu onze eigen centen zijn :D
Oh in dat geval: pricewatch: Apple iPad Retina (najaar 2012) Wi-Fi + Cellular 128GB Zwart >:)

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

MrAcid heeft wel gelijk: als het een cadeautje is, moet meneertje [ongeacht leeftijd] niet zeuren dat het "maar" een 7" ding is.

Vas vindt het sowieso raar om een tablet aan kleine kinderen te geven

Maar, een goedkope 10inch dan?

• kaasplank1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-10 22:41
zoiets bijv:

pricewatch: Lenovo IdeaTab A2109 (MARA2MH) Zilver
VasZaitsev schreef op maandag 08 april 2013 @ 10:47:

Vas vindt het sowieso raar om een tablet aan kleine kinderen te geven
dat vindt ik niet zo heel gek, mijn zusje wil ook graag op mijn laptop/telefoon of de ipads die rondzwerven in huis. ikzelf pieker er niet over om die dingen haar te laten gebruiken, maar die ipads zitten in goede hoezen en dat gaat al jaren goed(kleine incidentjes, maar de ipad die ze soms mag gebruiken ziet er nog prima uit, is wel een eerste generatie). (zusje is 8)

Ipads zijn overigens van mijn ouders, en die mijn zusje gebruikt is, is een soortvan de huisipad. dus niemand heeft er ook heel belangrijke dingen opstaan.

Edit:
Ik weet niet precies hoe het nu is, maar toen ik nog een iphone had, moest ik voor elke app een wachtwoord intypen, superhandig voor kinderen als je als ouder het wachtwoord bewaard. Misschien is dit bij android ook wel zo, dat weet ik eventjes niet meer.

[ Voor 21% gewijzigd door kaasplank1 op 08-04-2013 11:06 ]

( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Dat ze iets willen betekend niet automagisch dat ze er recht op hebben. 10 jaar geleden was ik ook 8, en wilde ik ook heel veel.

Natuurlijk mogen kinderen wel tablets enzo hebben, maar, ik vind 8 persoonlijk wel erg jong, 10-12 is een leuke leeftijd. En al helemaal als ik hoor dat de kleine geen 7"wil hebben "want pappie heeft een grotere" doet mij dat de wenkbrauwen al helemaal fronzen.

Enfin, tegen de TS kan ik alleen maar herhalen wat ik al gezegd heb: neem gewoon een goedkoop ding. Als ie er niet blij mee is, ligt dat meer aan hem dan aan de tablet en mocht ie stuk gaan, dan is het ook nog fijn voor de portomonee.

• kaasplank1
Zeker waar. Maar het gaat hier dan ook niet om een tablet die van mijn zusje is, ik ben alleen in het weekend thuis, en ik heb mijn zusje afgelopen maanden niet op de ipad gezien, volgens mij mag ze het wel als ze het vraagt aan mijn ouders, maar die zeggen ook meestal nee. Maar toen ik 8(kan ook 9 of 10 zijn) was kreeg ik een ps2, en tijden veranderen, ik denk dat kinderen nu vaker spelletjes op een ipad of andere tablet doen dan op een playstation/xbox/gamecube.

edit: dat gedeelte van mijn zusje en tablet weet ik gewoon niet precies, misschien staan er geen leuke spelletjes op, misschien mag het niet van mijn ouders. Ik kan het vanavond wel even vragen?

[ Voor 17% gewijzigd door kaasplank1 op 08-04-2013 11:12 ]

• mountainbiker
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04:49
Ken je dit topic: Archos/Arnova ChildPad

Geneuzel over leeftijd, mag toch elke ouder zelf weten. Mijn dochter gebruikt al een tablet vanaf haar vierde jaar, nu ca. 1,5 jaar. Ik heb haar altijd gezegd, niet laten vallen, geen eten en drinken tijdens gebruik. Gaat ie kapot heb je geen tablet meer. Tot nu toe nooit wat gebeurt.

[ Voor 79% gewijzigd door mountainbiker op 08-04-2013 11:20 ]

mountainbiker

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Leeftijdargument vind ik ook onzin, tijden veranderen. Dat vind ik zo suf, als je gaat beargumenteren dat je dat zelf in je jeugd ook niet had.. Nee, maar waarschijnlijk wel een tv; die hadden ze daarvoor weer niet.
Plus dat het ook nog eens handig is als je kind ervaring en vaardigheden opbouwt met moderne technologie.
Maar ben het wel eens met dat blij zijn met wat ie krijgt een belangrijke les is...
Ipv een tablet geven kan je ook een financiele bijdrage geven zodat ie zelf kan sparen voor wat voor tablet dan ook.
Ik heb rond die leeftijd de NES gekocht, ook zelf voor gespaard.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• Acemath
Wij geven hem dat zelf niet, is een cadeautje van zijn grootouders voor zijn communie. Zij willen 220 euro geven als cadeautje, waar we dan zelf mee kunnen doen wat we willen. Moet dat geld daarom volledig gespendeerd aan enkel een tablet? Nee, maar als we hem dan toch 1tje kopen, dan kopen we liever een goede tablet dan eentje van 90 euro die 2 maanden later om zeep is.

Regels zoals zeggen dat ie er enkel op mag als ie bij ons in de nabijheid zit, en geen eten en drinken gaan er evenzeer zijn.

En over leeftijd? Ik weet dat we enkele jaren geleden op een 1ste communie waren, en dat het "feestvarken" een Wii kreeg. Mijn vrouw en ik vonden dat redelijk jong. Ons zoontje is nu 7 en heeft een Wii U op zijn kamer en zijn eigen digitale TV. Tijden veranderen, mogelijkheden ook. Mijn dochter is 16 jaar en krijgt al haar opdrachten van school via internet( Smartschool en Facebook) en het gerucht gaat dat die school van plan is om lessen etc te gaan geven via Ipads... Daarom wil ik hebben dat mijn zoontje ieffectief kan gebruik maken van tablets, pc's en sociale media. Klasgenootjes van mijn zoontje hebben zelfs een eigen email adres.

• kaasplank1
Acemath schreef op maandag 08 april 2013 @ 11:34:
Wij geven hem dat zelf niet, is een cadeautje van zijn grootouders voor zijn communie. Zij willen 220 euro geven als cadeautje, waar we dan zelf mee kunnen doen wat we willen. Moet dat geld daarom volledig gespendeerd aan enkel een tablet? Nee, maar als we hem dan toch 1tje kopen, dan kopen we liever een goede tablet dan eentje van 90 euro die 2 maanden later om zeep is.

Regels zoals zeggen dat ie er enkel op mag als ie bij ons in de nabijheid zit, en geen eten en drinken gaan er evenzeer zijn.

En over leeftijd? Ik weet dat we enkele jaren geleden op een 1ste communie waren, en dat het "feestvarken" een Wii kreeg. Mijn vrouw en ik vonden dat redelijk jong. Ons zoontje is nu 7 en heeft een Wii U op zijn kamer en zijn eigen digitale TV. Tijden veranderen, mogelijkheden ook. Mijn dochter is 16 jaar en krijgt al haar opdrachten van school via internet( Smartschool en Facebook) en het gerucht gaat dat die school van plan is om lessen etc te gaan geven via Ipads... Daarom wil ik hebben dat mijn zoontje ieffectief kan gebruik maken van tablets, pc's en sociale media. Klasgenootjes van mijn zoontje hebben zelfs een eigen email adres.
Ik denk dat het totaal niet relevant is om de discussie te gaan voeren over wanneer een tablet geschikt is voor een kind, maar beter is: welke tablet. En als jullie die regels consequent handhaven, elke tablet. Dus zou ik gaan voor een tablet die een paar jaar meekan. en als de nexus 7 niks is omdat het scherm te klein is, zou ik voor die lenovo gaan, of ipad mini.

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-11 18:58

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Modbreak:Offtopic gepraat over wel/geen tablet voor kinderen is niet gewenst, is ook niet de vraag van de TS.

Graag weer ontopic :)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Pagina: 1