Hallo Acemath,
Afgelopen woensdag was mijn dochter jarig, en inderdaad, zij kreeg van pappa en mamma een tablet, en wel de Kurio-tablet. Hier is een linkie;
http://www.kurioworld.com/nl/
Ik moet zeggen, het is een leuke 'midrange' 7 inch tablet waar meer mogelijkheden op zitten dan ik in eerste instantie dacht. Er is een ouderzone die beveiligd is met een wachtwoord, en waar je als ouder zelf kan kiezen welke app's en spelletjes je kind kan spelen. Er zitten wat vooraf geïnstalleerde app's op, maar de meeste heb ik er af gegooid.
In principe is de interface waar je in komt als je hem opstart niet meer dan een launcher. In de ouderzone kan je deze gewoon afsluiten en terug naar en kale Android. Wel is het zo dat je geen officiële Play store hebt, maar wel kan je de meeste populaire app's (en dan wel officiële app's) installeren. Volgens mij kan je ook de app Google Play Services installeren waar je dan op kan inloggen met je Google account, zodat het enigszins samenwerkt.
(ik zag ook dat je zelfs GTA Vice City kon installeren, ik zag hem in de store staan. Niet gedaan omdat het niet mijn tablet is, maar dat zegt toch wel iets over de mogelijkheden van deze tablet. Kan niet eens op mijn telefoon, HTC Sensation)
Verder loopt deze tablet aardig goed, maar van de resolutie moet je niet te veel verwachten. Boor kinderen is het erg leuk, een aanrader. Ook leuk dat je gelijk een goede beschermhoes erbij hebt die je in verschillende kleuren kan kopen. Blauw, groen, roze...
Veel succes met je aankoop en ben benieuwd welke je nou uiteindelijk gekozen hebt.