Diverse vragen over IOS / Calender

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Topicstarter
Zelf ben ik een behoorlijke doorgewinterde Android gebruiker dus hoop ik dat jullie me willen helpen ;)

Intro
  • Mijn vader wil graag een smartphone, is met 72 jaar niet zo heel piep meer, maar gebruikt dagelijks nog pc en diverse software. Het uitzoeken (en configureren) van nieuwe dingen vindt hij wel moeilijk en laat dat meestal aan mij over.
  • Aangezien mijn ouders al een Ipad hebben is de keuze op een Iphone gevallen, bovendien is IOS wat duidelijker.
  • Zoals gezegd wil mijn vader een smartphone, dit wil hij vooral gaan gebruiken voor agenda, herinneringen en whatssapp
  • De agendapunten worden op de PC ingevoerd, en evt. in de ipad, maar in principe niet in de iphone omdat dat wat priegelig is.
Huidige Situatie
*Email adressen zijn ziggo adressen
*Office Outlook is de mailclient op pc, dus ook een calender is aanwezig, GEEN exchange server aanwezig
*Agenda in ios wordt (nog) niet gebruikt
*Mijn moeder gebruikt Ipad voor 90%, dus heeft haar account, zo ook de aankopen op haar naam.
*De spelletjes en Facebook dingen staan ingelogd onder mijn moeders account
*Mijn vader gebruikt voor 90% de PC

Vragen
  1. Welk programma gebruik je op de PC om de agenda te vullen? Ical werkt volgens mij enkel onder IOS
  2. Is het wenselijk om een nieuw emailadres te maken bijv. gmail of applemail(?)
  3. Het syncen moet automatisch gaan, dus in de cloud
  4. Kan de Ipad op mijn moeders account blijven, maar de agenda op mijn vaders account
  5. zo nee, kan je aankopen omzetten
  6. Zijn er grote letter toetsenboarden
  7. De keuze valt op een nieuwe Iphone4 8GB, (16GB lijkt mij niet nodig) en 2e hands liggen de prijzen belachelijk hoog. Is er een goede rede om voor een 4S te gaan?
  8. Is er een provider waar bepaalde dingen niet ondersteund word, mijn vader gaat wss voor Simyo prepaid met internet
Zelf vind ik het altijd leuk om dingen uit te zoeken en om een beetje te prutsen, maar aangezien ik niet elke dag bij mijn ouders zit om een bitje te flippen wil ik graag goed voorbereid langskomen

[ Voor 3% gewijzigd door Pinin op 08-04-2013 10:17 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Topicstarter
Ik heb dit kunnen vinden, maar het lijkt erop dat je actief moet syncen, of is dit éénmalig en is er in het vervolg een automatische sync via icloud dat er 2 kanten op gesynced wordt?

[ Voor 11% gewijzigd door Pinin op 08-04-2013 11:05 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaemonAngel
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-02 14:42
Ik gebruik een android phone met een MBP, een windows laptop van het werk en een iPad.

Google kwam mij ter redding met gmail :-).
Daar staan mijn contacten in, mijn taken, mijn mails en mijn kalender.
Dan kan je per apparaat gaan zien wat je waar wilt.
Bij mij is mijn iPad, MBP en phone gesynced via gmail met alles. Dus mijn kalender, contacten en mail.
Mail is iMail op iPad en MBP en gmail op de android phone. Kalender gebruik ik overal de standaard kalender met dan mijn gmail account ingesteld. Op mijn windows pc typ ik op de online kalender van google mijn zaken in die worden dan gesynced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Topicstarter
Zoiets ben ik het dus ook gewend met Gmail en Google Calender.

Maar aangezien mijn vader geen gmailadres heeft, en apple zelf ook prima oplossingen heeft ben ik benieuwd naar apples oplossing om PC te combineren met IOS via icloud. Dus mail, contacten, tasks en calenderafspraken.

We zijn dus nergens aan gebonden, maar wil weten wat mogelijk is. De google omgeveing ken ik door en door, maar de (on)mogelijkheden van icloud ken ik niet

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsatian
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
1. iCloud Control Panel

2. Voor iCloud ben je verplicht een account aan te maken met een emailadres (bestaand of nieuw)

3. zie 1

4. Ja

5. Aankopen kan je niet omzetten. Je kan wel 1 account gebruiken voor aankopen en een andere account voor agenda, contacten en email.

6. Durf ik zo niet te zeggen

7. Is persoonlijk. Alleen snelheid voor zover ik weet.

8. Voor zover ik weet niet. T-Mobile heeft visual voicemail. Maar dat is met nieuwe abo's volgens mij ook tegen extra betaling. Niet de moeite waard wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Topicstarter
THX,

iCloud control had ik inmiddels ook gevonden, maar wat eigenlijk niet duidelijk is of dit een eenmalige actie is, en in het vervolg automatisch "gesynced" (zoals gmail/calender) wordt, ook al is er geen exchange server aanwezig.

Nogmaals het HOEFT niet perse met outlook, maar het is makkelijk omdat daar ook contactpersonen en agenda aanwezig is.

[ Voor 5% gewijzigd door Pinin op 08-04-2013 13:07 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05:16
iOS mag naar 3i :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Pagina: 1