USB met readyboost gebruiken,Om levensduur ssd te verlengen.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gearardihno
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:59
Ik zou graag de levensduur van mijn samsung ssd 128 gb zo lang mogelijk maken.
Aangezien veel kleine bestanden worden geschreven met het wisselbestand(viritueel geheugen)
Dacht ik laat ik mijn usb die kleine bestanden (wisselbestand)lezen zodat de usb langer meegaat.

Ook moet ik dan de sysmain service inschakelen wil ik readyboost gebruiken.
zou dit de levesduur van de ssd verkorten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15758

Waar ben je precies bang voor? Dat je Samsung SSD opeens teveel writes heeft gekregen? Kun je wat informatie geven hoeveel % write endurance je SSD nu nog heeft en hoe lang je hem al gebruikt? Met die informatie kun je berekenen hoe lang je hem nog effectief kunt gebruiken binnen de gegarandeerde writes.

Je idee om ReadyBoost te gebruiken om de SSD te ontlasten is in elk geval onzin. Dit veroorzaakt enkel meer writes, niet minder. ReadyBoost is juist om je hardeschijf te ontlasten en leesopdrachten van de USB stick te doen in plaats van hardeschijf. Dit is tegenwoordig kansloos; enkel in het verleden waar systemen veels te weinig RAM-geheugen hadden, is dit nuttig (2- 4GiB RAM).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:14
Zodra je gebruik maakt van een SSD in je systeem wordt readyboost sowieso uitgeschakeld.
De melding die je dan krijgt is de volgende:
Afbeeldingslocatie: http://img24.imageshack.us/img24/5573/readyb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-07 08:24
Zo vlot slijt je niet door een ssd heen.

Heb je en samsung 830 of 840 (al dan net pro)?
de 830 en 840 pro kunnen iets van 3-5k schrijfacties doen. dus 3000*128GB = 375TB
Daar kom je niet aan voorlopig. Zo zwaar is de pagefile nou ook weer niet. Daar staat over het algemeen spul in dat amper wordt aangesproken.

En als je wel veel pagefile gebruik hebt, kun je ook gewoon wat ram bijplaatsen (hoeveel heb je nu?)