[COAX] Hirschmann versterker loopt vast, beeld weg

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al enkele weken aan het rommelen met de coax-installatie in dit huis. Onlangs bleek de oude Tratec versterker kapot te zijn gegaan en daarom heb ik een nieuwe Hirschmann (retourgeschikte) versterker aangeschaft. Tevens een nieuwe multitap geplaatst en alle connectoren vervangen. De kabels waren al KOKA799 kabels, dus dat heb ik zo gelaten.

De situatie is als volgt:

- AOP gevolgd door Hirschmann versterker
- kabel naar 2e verdieping (25 meter)
- Multitap (6x) met een ster naar alle tv's (6, 3 digitaal - 3 analoog, +/- 15 meter per aansluiting).

Toen het aangesloten was werkte alles perfect, signaalkwaliteit was top. Na enkele dagen schoten de tv's op zwart (of sneeuw in geval van analoog). De versterker losgehaald van het stopcontact en weer aangesloten: weer tv. Dit gaat weer enkele dagen goed en dan gaat het weer mis. De versterker bij de verkoper in de winkel een week getest: niets aan de hand. Versterker is dus gewoon goed.

Ik vermoed dat het een aardingsprobleem is, vandaar dat ik de AOP geaard heb aan de aardingsrail in de meterkast. Echter is het probleem hier niet mee opgelost. Nu is het een heel oud en groot huis (100 jaar), dus ik weet niet goed wat er allemaal loopt en in de loop der jaren aan elkaar is geknoopt.

Het lijkt alsof de foutbuffer van de versterker langzaam vol loopt en dat ie er dan uitklapt. Want een reset is voldoende om het beeld weer terug te krijgen. Ik kan alleen niet ontdekken wat dit nu veroorzaakt.

Heeft iemand een idee? Begin behoorlijk radeloos te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195780

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat bellen naar Hirschmann is wel een goed idee, gaan we morgen eens even doen.

Ik denk dat ik ook een goede elektricien mag gaan zoeken, want hier in huis is het echt een puinhoop. Ik huur, dus heb daar weinig invloed op gehad.