Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

advies alles in 1 pakket

Pagina: 1
Acties:

• silverstone01
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10-09 21:13
hallo,

ik zal maar meteen de feiten op tafel gooien...
ik ben timmerman en heb weinig kennis op dit gebied :+

binnenkort gaan we verhuizen, en zijn we dus opzoek naar een alles in 1 pakket omdat dat het makkelijkst is en het goedkoopste lijkt mij?

nu komt mijn vraag dus :
als ik hieronder een lijstje neer zet met punten wat we willen / ter beschikking hebben, zouden jullie mij dan kunnen voorzien van wat advies?

* er licht geen kabel of glasvezel, dus dat valt al af.
* we hoeven geen 3000 zenders, 30 zou al goed zijn
* het zou mooi zijn dat we onze huistelefoon weer kunnen gebruiken ( kpn malibu 630 toestellen )
* redelijk snel internet zou wel zeer gewaardeerd worden, en ook de mogelijkheid dat er 2 / 3 laptops op wifi kunnen en 3 mobieltjes.
* tv kijken op de laptop is tegenwoordig toch ook mogelijk? dat zou wel ideaal zijn.

nu worden er abonnementen aangeboden met verschillende mb/s snelheid, tot wel 100 mb/s aan toe. nu heb ik mij laten vertellen dat dit in ons geval onzin zou zijn om naar te kijken omdat er bij ons toch niet meer als 8 mb/s door de kabel zou kunnen? is dit waar?

en dat hoe dichter je bij de centrales woont, hoe sneller je internet?

dan zou het dus zonde zijn om een duur abonnement te nemen terwijl je de capaciteit niet hebt.

en dan hoor ik wel eens wat over storingen bij sommige providers, welke zijn wel betrouwbaar?

onze postcode is : 8091pc wezep

M.v.g.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01:24
Dichter bij centrale is alleen bij adsl. Kabel heeft daar geen last van.
Waarom zou er maar 8mb/s door jullie kabel kunnen? Tuurlijk, kwaliteit van de kabel doet wel iets.
Als je glas of kabel internet hebt. Dan komt die snelheid die je koopt gewoon binnen. Binnen je huis ligt het dan aan de kwaliteit. Maar het moet wel heel rot lopen wil je een hele lage verbinding krijgen.

Overigens is het hier de bedoeling dat je zelf onderzoek doet. Dus welke providers heb je naar gekeken en welke lijken je interessant?

@Hieronder. Je hebt gelijk. Overheen gelezen.

[ Voor 46% gewijzigd door Arunia op 08-04-2013 00:39 ]

• edwin90
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:04
Arunia schreef op maandag 08 april 2013 @ 00:33:
Dichter bij centrale is alleen bij adsl. Kabel heeft daar geen last van.

Overigens is het hier de bedoeling dat je zelf onderzoek doet. Dus welke providers heb je naar gekeken en welke lijken je interessant?
Er ligt geen kabel of glasvezel geeft hij aan. Dat betekent dus dat hij aangewezen is op ADSL en hier dus wel last van heeft.

Kleine tip: Check even www.internetten.nl. Op basis van je postcode en je voorkeuren rolt het advies er zo uit.

• Tuur_vG
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 27-12-2021
http://www.bbned.nl/netwerk/postcodecheck

Afstand +3000 meter, dus inderdaad max 8 mbit, als je alleen ADSL kunt krijgen kun je makkelijk via een vergelijkingssite de prijzen van de pakketten uitpluizen. Wel het overwegen waard om te kijken naar TV via digitene of sateliet. Interactieve tv gaat anders ten koste van je bandbreedte en dan vraag ik me af of het uberhaupt mogelijk is om tv via adsl over een 8 mbit lijn te krijgen?

Verwijderd

Nu ben ik geen fan van Canal Digitaal vanwege hun 'klantvriendelijkheid', maar kijken via de schotel is altijd beter dan digitenne. CD heeft alles-in-1 pakketten met telefonie over het KPN netwerk, internet zal hetzelfde netwerk gebruiken van KPN.

Ik denk dat je daar het beste me uit bent. Correct me if I'm wrong.

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:44

Speedmaster

Make my day...

Als je de postcode van het nieuwe adres op deze link invoerd, krijg je een betrouwbare uitslag voor wat betreft je snelheid en mogelijkheden.

http://www.telfort.nl/int...spakket-2tv/nu-bestellen/

Telfort is een budgetmerk, maar is wel 1 van de weinige die de snelheid op de postcode correct weergeeft.

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-11 09:35
Inderdaad. Volgens mij zijn Telfort en DDS.nl de enigen ;)

• silverstone01
okey ik ben al een stukje wijzer geworden...
de max is 7 mb/s op ons adres. ik zal wel informeren bij de providers of het dan mogelijk is om tv en internet goed te ontvangen. of kan 1 van jullie hier meer over vertellen?

kabel komt er voorlopig ook niet te liggen.

en is het aan te raden om per se een provider met een kpn netwerk te nemen?

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-11 11:43
silverstone01 schreef op maandag 08 april 2013 @ 22:41:
de max is 7 mb/s op ons adres. ik zal wel informeren bij de providers of het dan mogelijk is om tv en internet goed te ontvangen. of kan 1 van jullie hier meer over vertellen?

Op 7Mbit kun je digitale tv over DSL vergeten. Dan zou ik voor schotel + een adsl abonnementje gaan. Betere beeldkwaliteit en een groter zenderaanbod. En als je daar niet voor kiest een goedkoop basisabonnement met de standaard zenders.

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:44

InFamous

excommunicado

silverstone01 schreef op maandag 08 april 2013 @ 22:41:

Bel even UPC op, zij hebben bij ons thuis vanuit de wijk een kabel naar ons huis gelegd, kosten: 150 euro max. Ze rekenen tot 800 euro, €650 euro voor UPC max 150 voor de klant, als de offerte duurder word kan je vrijblijvend nee zeggen zonder kosten.

Formerly known as Ragdoll

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-11 16:18

D4NG3R

kiwi

:)

InFamous schreef op maandag 08 april 2013 @ 22:57:
[...]

Bel even UPC op, zij hebben bij ons thuis vanuit de wijk een kabel naar ons huis gelegd, kosten: 150 euro max. Ze rekenen tot 800 euro, €650 euro voor UPC max 150 voor de klant, als de offerte duurder word kan je vrijblijvend nee zeggen zonder kosten.
3KM naar een of andere afgelegen woning is niet rendabel voor UPC, en zullen ze dan ook never nooit niet doen.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• InFamous

InFamous

excommunicado

Wie zegt dat het 3KM is? misschien ligt er 20 meter verder op wel een aansluiting?

Het was bij onze situatie zo, UPC gebeld was om en nabij de 800 meter naar centrale. Meneer de opzichter kwam met een plattegrond en vond een schakel box in een tuin bij de buren op nog geen 15 meter(5 meter onder woning meegerekend). Hier is het dus gelast en doorgetrokken.

[ Voor 62% gewijzigd door InFamous op 08-04-2013 23:11 ]

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Tuur_vG schreef op maandag 08 april 2013 @ 00:42:
http://www.bbned.nl/netwerk/postcodecheck

Afstand +3000 meter, dus inderdaad max 8 mbit, als je alleen ADSL kunt krijgen kun je makkelijk via een vergelijkingssite de prijzen van de pakketten uitpluizen. Wel het overwegen waard om te kijken naar TV via digitene of sateliet. Interactieve tv gaat anders ten koste van je bandbreedte en dan vraag ik me af of het uberhaupt mogelijk is om tv via adsl over een 8 mbit lijn te krijgen?
Lees de TS eens voor de gein en test het zelf met de Postcode: 8091pc wezep

Nogmaals: Nee, UPC gaat niet zomaar 3KM grond lostrekken. Zeker als er al een goed werkende (Welistwaar langzame) kabel ligt.

[ Voor 9% gewijzigd door D4NG3R op 08-04-2013 23:21 ]

• InFamous

InFamous

excommunicado

D4NG3R schreef op maandag 08 april 2013 @ 23:20:
[...]

Lees de TS eens voor de gein en test het zelf met de Postcode: 8091pc wezep

Nogmaals: Nee, UPC gaat niet zomaar 3KM grond lostrekken. Zeker als er al een goed werkende (Welistwaar langzame) kabel ligt.
Dat gaat over DSL en BBned is de beheerder van KPN netwerk, deze hebben in mijn regio iniedergeval niks met UPC te maken. Want als ik daar mijn postcode check kom ik aan 1774meter. UPC lag toch echt een stukkie dichterbij.

Er ligt geen kabel, alleen analoge lijn.
* er licht geen kabel of glasvezel, dus dat valt al af.

[ Voor 9% gewijzigd door InFamous op 08-04-2013 23:25 ]

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

InFamous schreef op maandag 08 april 2013 @ 23:23:

Er ligt geen kabel, alleen analoge lijn.

[...]
Joh, en deze analoge lijn is zeker niet gemaakt van een kabel 8)7. (Sowieso, 1.7KM analoog ga je niet redden).

Maargoed, laten we het doen met wat er al aanwezig is. En realistisch zijn over het feit dat geen enkele provider en/of kabelaar zomaar eventjes 500M+ aan lijn gaat leggen voor < 200 euro.

[ Voor 8% gewijzigd door D4NG3R op 08-04-2013 23:28 ]

• InFamous

InFamous

excommunicado

D4NG3R schreef op maandag 08 april 2013 @ 23:27:
[...]

Joh, en deze analoge lijn is zeker niet gemaakt van een kabel 8)7. Dingen te letterlijk nemen kan ook.

Maargoed, laten we het doen met wat er al aanwezig is. En realistisch zijn over het feit dat geen enkele provider en/of kabelaar zomaar eventjes 500M+ aan kabel gaat aanleggen voor < 200 euro.
Nee dat zeg ik ook niet, maar als er daar een knooppunt langs loopt of een schakelbox dan kunnen ze hem vanaf daaruit trekken. Ik weet die afstand niet en jij ook niet dat weet alleen UPC

• TZC-T1-FX
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21:30
XS4ALL misschien? Wij hadden eerst een KPN abonnement. Volgens KPN konden wij maar max 20Mbits ontvangen.

XS4ALL kan ons gewoon 40Mbits leveren, de modem traint zelfs in op 52Mbits, maar dat komt waarschijnlijk door interactieve TV.

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

• silverstone01
ik heb al aan mijn buren gevraagd of zei kabel hebben, heb ik nog geen antwoord op. Maar ik weet bijna zeker dat het niet zo is omdat we gaan verhuizen naar een boeren land weggetje. Het zal dus wel een adsl abbonementje worden met tv via de schotel.

• RadioAir
Bel KPN eens op en vraag of er twee aderparen liggen. Zo ja zou ik voor KPN gaan omdat die aan pairbonding doen. Stel je krijgt max 9Mbps uit een lijn, heb je met pairbonding in ieder geval nog 18Mbps :)

• silverstone01
Dat kan ik even doen ja, maar naar het huis toe ligd nog helemaal niks, want het betreft een nieuwe woning.

• silverstone01
Sorry, er ligd al wel een telefoonkabel naar de meterkast, alleen weet ik dus niet of dat al pairbonding is, ik zal eerst wel contact opnemen met kpn.

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-11 16:00
TZC-T1-FX schreef op maandag 08 april 2013 @ 23:43:
XS4ALL misschien? Wij hadden eerst een KPN abonnement. Volgens KPN konden wij maar max 20Mbits ontvangen.

XS4ALL kan ons gewoon 40Mbits leveren, de modem traint zelfs in op 52Mbits, maar dat komt waarschijnlijk door interactieve TV.
Dan kan KPN ook gewoon 52mbit leveren. XS4ALL gebruikt het KPN netwerk.

Ik heb ook VDSL, mijn modem traint ook in op 52 Mbit, ik heb ook een 40mbit verbinding van KPN. Je modem traint gewoon standaard in op 52mbit, vanuit de wijkkast regelen ze welke snelheid je krijgt.
tha_bulldog schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 08:07:
Bel KPN eens op en vraag of er twee aderparen liggen. Zo ja zou ik voor KPN gaan omdat die aan pairbonding doen. Stel je krijgt max 9Mbps uit een lijn, heb je met pairbonding in ieder geval nog 18Mbps :)
Pairbonding wordt volgens mij alleen toegepast bij VDSL verbindingen. Op zo'n afstand is er geen VDSL verbinding mogelijk, tenzij er een wijkkast in de buurt staat. Maar dan haal je wel een hogere snelhied dan 9 Mbit. En KPN past volgens mij geen pairbonding toe bij ADSL verbindingen.

[ Voor 3% gewijzigd door krakendmodem op 09-04-2013 09:08 ]

• RadioAir
Pairbonding wordt bij KPN ook toegepast op ADSL verbindingen, daar ben ik 100% zeker van (mijn bron werkt bij KPN en heeft hier met zijn werk daadwerklijk dagelijks mee te maken). Op het moment dat bij een huidige ADSL verbinding TV wordt aangevraagd en er is bonding mogelijk wordt er een verplichte gratis monteur gestuurd die het IS/RA vervangt door een aansluiting die voor pairbonding geschikt is (of althans waar de Y-kabel van de Arcadyan op kan).

Dit is echter alleen het geval als er daadwerkelijk twee aderparen aangesloten zijn tot aan de wijkcentrale. Zo niet moet er vaak eerst een belbudget aansluiting geactiveerd worden op het tweede aderpaar zodat deze ingelast wordt, waarna migratie mogelijk is.

EDIT: Wacht eens, nieuwe lijn zeg je. Kan je van een straat die er heel dichtbij ligt ook eens een postcodecheck doen? Nieuwe lijnen geven namelijk altijd 8Mb als snelheid aan, totdat er wat over geleverd gaat worden (er is nog geen snelheidshistorie voor die lijn beschikbaar, vandaar). Bijvoorbeeld op nummer 10 wordt er nu als snelheid 12Mbps aangegeven. In de praktijk ligt dat hoger, een lijn van 5Mb is net geen 8Mb, een lijn van 10Mb is 17Mb in het echt en ga zo verder.

Als je dus op een normale snelheid internet wil zou ik echt naar KPN bellen om te kijken wat er mogelijk is met die lijn die daar ligt :)

[ Voor 40% gewijzigd door RadioAir op 09-04-2013 09:37 ]

• silverstone01
bedankt voor de reacties met de mogelijkheden, ik heb contact gehad met upc en met kpn. en er vallen al wat opties af.
er ligt geen kabel, zelfs niet in de buurt.
er was geen pair bonding mogelijk, omdat er geen 2 aderige kabel ligt.

echter werd mij verteld dat een alles in 1 pakket prima kan met 8 mb/s ( volgens hun meting ).
alleen dan kan er 1 tv op interactieve tv, een 2e zou op digitenne moeten of gewoon via internet tv.

ik kan dan toch zo met mijn laptop internet tv kijken en die gewoon met een hdmi kabel op de tv aansluiten? dan ben ik er ook, de 2e tv word toch niet veel gebruikt.

• krakendmodem
tha_bulldog schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 09:26:
Pairbonding wordt bij KPN ook toegepast op ADSL verbindingen, daar ben ik 100% zeker van (mijn bron werkt bij KPN en heeft hier met zijn werk daadwerklijk dagelijks mee te maken). Op het moment dat bij een huidige ADSL verbinding TV wordt aangevraagd en er is bonding mogelijk wordt er een verplichte gratis monteur gestuurd die het IS/RA vervangt door een aansluiting die voor pairbonding geschikt is (of althans waar de Y-kabel van de Arcadyan op kan).

Dit is echter alleen het geval als er daadwerkelijk twee aderparen aangesloten zijn tot aan de wijkcentrale. Zo niet moet er vaak eerst een belbudget aansluiting geactiveerd worden op het tweede aderpaar zodat deze ingelast wordt, waarna migratie mogelijk is.

EDIT: Wacht eens, nieuwe lijn zeg je. Kan je van een straat die er heel dichtbij ligt ook eens een postcodecheck doen? Nieuwe lijnen geven namelijk altijd 8Mb als snelheid aan, totdat er wat over geleverd gaat worden (er is nog geen snelheidshistorie voor die lijn beschikbaar, vandaar). Bijvoorbeeld op nummer 10 wordt er nu als snelheid 12Mbps aangegeven. In de praktijk ligt dat hoger, een lijn van 5Mb is net geen 8Mb, een lijn van 10Mb is 17Mb in het echt en ga zo verder.

Als je dus op een normale snelheid internet wil zou ik echt naar KPN bellen om te kijken wat er mogelijk is met die lijn die daar ligt :)
Nooit geweten dat ze het bij ADSL ook deden. Tenminste, ik las altijd ontkennende verhalen op het KPN forum dat ze het alleen met VDSL verbindingen deden.

Ons VDSL modem kan intrainen op 95 mbit down, en dat met 1 aderpaar. Dus met pairbonding zou ik in feite dan rond de 190 mbit down komen. Jammer genoeg dat KPN maar tot 80 gaat. En dan zegt UPC dat DSL traag is.. :P

• RadioAir
silverstone01 schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 09:45:
bedankt voor de reacties met de mogelijkheden, ik heb contact gehad met upc en met kpn. en er vallen al wat opties af.

echter werd mij verteld dat een alles in 1 pakket prima kan met 8 mb/s ( volgens hun meting ).
alleen dan kan er 1 tv op interactieve tv, een 2e zou op digitenne moeten of gewoon via internet tv.

ik kan dan toch zo met mijn laptop internet tv kijken en die gewoon met een hdmi kabel op de tv aansluiten? dan ben ik er ook, de 2e tv word toch niet veel gebruikt.
In principe kan dat ja :)

Waar je wel rekening mee moet houden is dat als je wél pairbonding wil uiteindelijk, je gewoon even een belbudget lijn aan moet vragen. Dan komt het tweede aderpaar wel in beweging namelijk :) De kabel is altijd vier-aderig, het gaat er alleen om of het tweede aderpaar ook aangesloten is :)

En @hierboven: Jouw VDSL lijn kan nog een stukje harder dan 90Mb hoor, 150-160 moet denk ik ook nog wel lukken. Je maakt nu gebruik van het VDSL profiel 17a, als KPN ooit 30a gaat gebruiken is er per aderpaar maximaal zo'n 200Mbps te halen. Ik zit zelf op een loop length van 70 meter met een attainable van 120 down/38 up. Jammer dat Tele2 niet levert over het KPN netwerk, want daar staat de upload wagenwijd open :)

• krakendmodem
Dat zal wel erg mooi zijn :D. Voor 600 meter naar de telefooncentrale (geen wijkcentrale) vind ik 95mb down en 14 up al niet slecht, en dat voor een telefoonkabel (geen blauwe, zo'n dikke zwarte) van 60 jaar oud :)..

Ik zag in het Tele2 topic ook dat er mooie uploadsnelheden bij zaten, sommige zelfs hoger dan de meeste kabelaars doen. Jammer dat KPN dit niet doet. Netwerk van KPN is naar mijn idee wel wat stabieler.

[ Voor 5% gewijzigd door krakendmodem op 09-04-2013 10:17 ]

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 00:02
silverstone01 schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 09:45:

Ik heb een neef in England die ADSL en (onbeperkt) satellietinternet combineert.Ik geloof dat hij die 2 via een speciale router of switch bij elkaar brengt. Schotel gebruikt hij tegelijk voor TV. Het zijn wel dubbele kosten en even een investering maar hij haalt in de praktijk wel zo'n 12-17 Mbit, afhankelijk van de tijd.
Het is niet het eerste wat je zou nemen maar als ADSL alleen tekort schiet en geen kabel is, dan zijn de opties nog satelliet of 3G/LTE.

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

• silverstone01
In principe kan dat ja :)

Waar je wel rekening mee moet houden is dat als je wél pairbonding wil uiteindelijk, je gewoon even een belbudget lijn aan moet vragen. Dan komt het tweede aderpaar wel in beweging namelijk De kabel is altijd vier-aderig, het gaat er alleen om of het tweede aderpaar ook aangesloten is
mooi, dan weet ik nu naar wat voor pakket ik moet gaan kijken, zijn er hoge kosten aan verbonden om een belbudget lijn aan te vragen? anders had te kpn dit ook wel als optie aangegeven toch? ik had nog wel naar pairbonding gevraagd maar ze zeiden gewoon dat het niet mogelijk was en voor de rest niks.

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 00:02
Als KPN zegt dat iets onmogelijk is, dan wil het niet altijd zeggen dat het écht zo is. De KPN-medewerkster zei mij 2 maanden terug dat er helemaal geen ADSL bij mij mogelijk is. En ik heb het nu echt wel... Dus zo vooruitdenkend en geinformeerd zijn die medewerkers ook niet...

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

• silverstone01
Ik heb een neef in England die ADSL en (onbeperkt) satellietinternet combineert.Ik geloof dat hij die 2 via een speciale router of switch bij elkaar brengt. Schotel gebruikt hij tegelijk voor TV. Het zijn wel dubbele kosten en even een investering maar hij haalt in de praktijk wel zo'n 12-17 Mbit, afhankelijk van de tijd.
Het is niet het eerste wat je zou nemen maar als ADSL alleen tekort schiet en geen kabel is, dan zijn de opties nog satelliet of 3G/LTE.
ik heb al een internet snelheidstest gedaan en kom hier uit op krap 8 mb/s, en de snelheid is voor ons gebruik wel best eigenlijk. ik ben er wel achter gekomen dat we straks een stuk verder van de wijkcentrale af zitten :'( haha
nu 1973 meter, straks 3138 meter....

• TZC-T1-FX
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21:30
HvanderT schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 09:05:
[...]

Dan kan KPN ook gewoon 52mbit leveren. XS4ALL gebruikt het KPN netwerk.

Ik heb ook VDSL, mijn modem traint ook in op 52 Mbit, ik heb ook een 40mbit verbinding van KPN. Je modem traint gewoon standaard in op 52mbit, vanuit de wijkkast regelen ze welke snelheid je krijgt.
Ik weet dat XS4ALL een dochter bedrijf van KPN is, alleen kon KPN echt niet hoger dan 20Mbit leveren. Via de online account kon ik mijn snelheid ook niet verhogen.

Bij XS4ALL kon dat gek genoeg wel. Ik vond het ook zeer vreemd, maar het is echt zo.

• silverstone01
op het moment zit ik te denken om het telfort alles in 1 pakket te bestellen, toch wel het meeste voor een nette prijs. en gaat gewoon via het kpn netwerk.
en het modem was als beste getest door de consumentenbond.
maandag gaan we het even verder bespreken met iemand die voor ons alles gaat aansluiten en dan gaat het helemaal goed komen :)
zijn er meerderen hier die het telfort pakket hebben? en bevalt het?

M.v.g.

[ Voor 10% gewijzigd door silverstone01 op 11-04-2013 20:11 ]

• Speedmaster

Speedmaster

Make my day...

silverstone01 schreef op donderdag 11 april 2013 @ 20:10:
op het moment zit ik te denken om het telfort alles in 1 pakket te bestellen, toch wel het meeste voor een nette prijs. en gaat gewoon via het kpn netwerk.
en het modem was als beste getest door de consumentenbond.
maandag gaan we het even verder bespreken met iemand die voor ons alles gaat aansluiten en dan gaat het helemaal goed komen :)
zijn er meerderen hier die het telfort pakket hebben? en bevalt het?

M.v.g.
Wat geeft de postcodecheck van Telfort als "maximaal haalbare snelheid op jouw adres"?

• silverstone01
Speedmaster schreef op donderdag 11 april 2013 @ 22:51:
[...]

Wat geeft de postcodecheck van Telfort als "maximaal haalbare snelheid op jouw adres"?
De maximale bandbreedte op uw adres is 7 Mb/s

heb kpn gebeld en die zeiden dat het dan wel kon met interactieve tv maar dan wel op 1 tv.

• Speedmaster

Speedmaster

Make my day...

silverstone01 schreef op donderdag 11 april 2013 @ 23:21:
[...]

De maximale bandbreedte op uw adres is 7 Mb/s

heb kpn gebeld en die zeiden dat het dan wel kon met interactieve tv maar dan wel op 1 tv.
Dat klopt echter zal dit niet in HD kwaliteit zijn
SD stream is 4Mb HD stream is 8 Mb.

Beter als 8Mb zal je het echt niet krijgen. Trap dan ook niet in aanbiedingen van "wij bieden 20Mb" Dat zal namelijk niet realistisch zijn.
Als kabel geen mogelijkheden bied is dit het enige wat haalbaar is.

• RadioAir
Mwoah, als de rest van de straat wel tegen de 12Mbps kan halen zie ik het nog niet zo heel somber in. Denk dat hij op 9Mbps terecht gaat komen :)

• silverstone01
maandag krijgen we advies van iemand die er verstand van heeft en dan gaan we even verder met uitzoeken enzovoort... hij zal straks alles ook aansluiten, ik zal ook nog even met hem over pairbonding hebben, zou toch wel mooi zijn als we dat toch voor elkaar kunnen krijgen.

• Aionicus
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-08-2023
Ten alle tijde kabel (met voorkeur ziggo, if not available upc)

ADSL internet varianten en zeker de goedkopere zijn gewoon een slechte investering. [bijna alles is van kpn , de rest huurt lijntjes bij kpn , zit je bij telfort gooit men op een wijkcentrum gerust dubbel zoveel klanten als dat er aangeraden wordt. daarom zetten ze ook altijd neer "tot 20mbit". ze kunnen het immers nooit halen]

KPN is gewoon ronduit verschrikkelijk om te hebben. Van de week mijn ouders van KPN (na 25 jaar) op ziggo overgezet en ze zijn verbaast over de qualiteit van het internet (snelheid algemeen/upload speed ook voor versturen van foto's naar zoon in aruba) , de router is zeer degelijk die in de ziggo modems zit tegen het onwijs belabberde bereik van de kpn router die ze hiervoor hadden. Voor het eerst konden ze gewoon ook in de tuin zonder problemen internetten. Daarnaast nog is dat de qualiteit van het tv beeld gewoon veel beter en minder storingsgevoelig is dan bv digitenne. Als je ooit is je download vol trekt en dan even leuk een mooie hd docu wilt gaan kijken of lekker aan het telefoneren bent krijg je met adsl (alles in 1 combo) anno 2013 soms toch nog haperingen in gesprek.

Aangezien ik niet het hele topic ga lezen en de reacties kan ik niet verder oordelen wat de rest zegt of jij als feedback terug geeft. uiteindelijk blijft het in mijn optiek een slechte keuze om met een telefoonboer in zee te gaan. De kabelnetwerken zijn stabieler en bieden ten alle tijde een beter alternatief.

[ Voor 8% gewijzigd door Aionicus op 12-04-2013 22:24 ]

• silverstone01
kabel is geen optie, ligt er niet, en ook niet in de buurt. we hebben nu ook al een paar jaar internet van kpn, bevalt wel goed eigenlijk.

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-11 23:36
Als KPN goed bevalt dan vraag je daar toch een alles in 1 pakket aan.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

• RadioAir
Klopt, maar Telfort is goedkoper en TV van hun is hetzelfde, plus dat hun modem niet dichtgetimmerd is ;)

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-11 10:57
Aionicus schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 22:22:
Ten alle tijde kabel (met voorkeur ziggo, if not available upc)

ADSL internet varianten en zeker de goedkopere zijn gewoon een slechte investering. [bijna alles is van kpn , de rest huurt lijntjes bij kpn , zit je bij telfort gooit men op een wijkcentrum gerust dubbel zoveel klanten als dat er aangeraden wordt. daarom zetten ze ook altijd neer "tot 20mbit". ze kunnen het immers nooit halen]

KPN is gewoon ronduit verschrikkelijk om te hebben. Van de week mijn ouders van KPN (na 25 jaar) op ziggo overgezet en ze zijn verbaast over de qualiteit van het internet (snelheid algemeen/upload speed ook voor versturen van foto's naar zoon in aruba) , de router is zeer degelijk die in de ziggo modems zit tegen het onwijs belabberde bereik van de kpn router die ze hiervoor hadden. Voor het eerst konden ze gewoon ook in de tuin zonder problemen internetten. Daarnaast nog is dat de qualiteit van het tv beeld gewoon veel beter en minder storingsgevoelig is dan bv digitenne. Als je ooit is je download vol trekt en dan even leuk een mooie hd docu wilt gaan kijken of lekker aan het telefoneren bent krijg je met adsl (alles in 1 combo) anno 2013 soms toch nog haperingen in gesprek.

Aangezien ik niet het hele topic ga lezen en de reacties kan ik niet verder oordelen wat de rest zegt of jij als feedback terug geeft. uiteindelijk blijft het in mijn optiek een slechte keuze om met een telefoonboer in zee te gaan. De kabelnetwerken zijn stabieler en bieden ten alle tijde een beter alternatief.
Toch heeft een TS lezen wel zin, vooral als hij aangeeft dat er geen tv kabel in de buurt is. Je verhaal kan daardoor bijna gelijk de prullenbak in.

Ik zou zelf gaan voor een Canaal Digitaal abonnement inclusief hun internet via ADSL. Schotel biedt een veel betere beeldkwaliteit dan allerlei ADSL varianten. Zo houd je ook gelijk de bandbreedte voor je internet maximaal. Digitenne vind ik echt prut en zou ik nooit meer aan beginnen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Pagina: 1