Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Recht op jury

Pagina: 1
Acties:

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:09
nieuws: Isohunt wil jury-uitspraak in rechtszaak over torrentfiltering meldt:
Een aanvraag voor een juryoordeel werd ingediend bij de rechtbank, waardoor nog niet zeker is of aan het verzoek ook gehoor wordt gegeven.
Deze zin snap ik niet. Hij suggereert namelijk dat het aan de rechtbank is om te bepalen of er middels een jury getrialed mag worden. Dat is niet aan de rechter, want dat mag feitelijk voor iedere zaak waar een straf van mogelijk >6 maanden uit komt (bron).

Volgens mij wordt er bedoeld dat het aan de rechtbank is om te bepalen of de zaak over gedaan mag worden, maar dan dit keer /met/ jury?

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:09
Ping?

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15:18

Tribits

Onkruid vergaat niet

Voor zover ik begrijp gaat het hier om civielrecht, namelijk een rechtszaak tussen de MPAA en ISOHunt. Als je het hebt over een straf van meer dan zes maanden dan gaat dat dus over strafrecht. Civielrechtelijke zaken worden in de VS normaal gesproken zonder jury gevoerd maar op aanvraag van één van de partijen kan (in bepaalde staten?) een civielrechtelijke zaak met jury gevoerd worden. Dat vereist een bepaalde procedure en daar wordt waarschijnlijk op gedoeld in het artikel. De staat in kwestie is voor zover ik na kan gaan overigens California.

Just my 2 cents, ik ben geen jurist en heb verder ook geen banden met de Tweakers redactie.

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik denk dat Tribits gelijk heeft. Volgens de rechtbankdocumenten gaat het namelijk om een aanvraag waar de rechter over moet beslissen. Daarbij gaat het om een re-hearing waarbij de gehele rechtszaak niet wordt overgedaan.