SabNZB haalt lage snelheid op Synology NAS

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekeeghan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-08-2024
Ik heb een Synology DS211J NAS en daar draait SabNZB op. De laatste tijd heb ik veel problemen gehad met downloaden & browsen op internet (KPN 30 mbit glasvezel abo). De NAS is wired aangesloten op de KPN router en heeft een vast IP.

Inmiddels heb ik mijn trage usenet download geïsoleerd, en het probleem lijkt te zitten bij de NAS. Als ik met mijn laptop bedraad Usenet download dan is de snelheid tussen de 2500 en 3500 kbps (op wifi haal ik overigens ongeveer dezelfde snelheden). De snelheid is niet stabiel en niet de beloofde 3750 mbit, maar met 2500+ is mee te leven. Op mijn NAS daarentegen haal ik zelden boven 1500 en lange periodes van 0 tot 50 kbps. Downloads duren soms dagen in plaats van uren of minuten.

Ik heb Supernews en gebruik de supernews.eu server op poort 80 met 20 verbindingen. Op mijn MacBook met Unison haal ik met dezelfde settings eerder genoemde snelheden.

Als ik inlog op de NAS kan ik sinds kort niet meer de Resouce Monitor starten om de snelheden te tracken want ik krijg telkens "Connection failed, please check your network settings" error. Dat versterkt mijn beeld dat er iets mis gaat met de NAS.

Ik draai de laatste versie van alle packages en DSM en heb ook maar even herstart gedaan. Nog steeds is de snelheid heel laag. De NAS functioneert wel, dus die lijkt niet defect oid. Ik weet niet wat ik nog kan doen. Wie heeft enig idee?

A mind once stretched by a new idea never regains its original dimensions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:50
In de kpn modem/router de NAS een statisch ip geven, en poorten openen waarlangs het verkeer gaat, misschien wordt de verbinding gedeeltelijk geblokkeerd omdat er een poort dicht staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekeeghan
Ik wil inloggen op de router en er staat "Duplicate Administrator
This device is managed by another user currently!!". Ik kom nu niet in de router....

Kan het zijn dat mijn netwerk en NAS gehacked is? Het verklaart de 'lek' in snelheid op de NAS.

UPDATE: Router gereset en paswoord gewijzigd. Morgen ga ik verder kijken. :|
UPDATE: Ik zie dat een extern IP-adres dat ik niet herken geprobeerd heeft in te loggen op WebDAV. Op de Darkstat app zie ik 960 hosts in de afgelopen maanden. Dit is niet pluis....Ik heb de NAS wachtwoorden ook gewijzigd. Het lijkt erop dat mijn NAS gehacked is. :(

[ Voor 65% gewijzigd door koekeeghan op 08-04-2013 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128495

sabnzbd gebruikt te veel resources van je NAS om goede snelheden te halen. probeer NZBget eens, deze haalt bij mij wel goede snelheden (60 mbit+) en met sabnzbd had ik ook max 20mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:05
Ik adviseer ook nzbget. Sab is te zwaar voor de 211j.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekeeghan
Ok, maar is NZBget geen command line client? Ik heb wel een grafische interface nodig. En ik heb eerder wel goeie snelheden gehaald met SabNZB. Dus het lijkt te kunnen werken. Of heeft een Synology NAS ook last van het 'windows-syndroom' dat het over tijd trager wordt met slechte performance? Dat zou toch niet moeten met Linux based OS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:05
De laatste versies hebben een grafische interface. Kijk maar op www.synocommunity.com

De nas zou geen last moeten van trager worden. Sabnzbd gebruikt ontzettend veel resources en een 211j heeft niet de specs ervoor om het soepel te kunnen draaien.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-06 19:53
Niet toevallig SSL aanstaan? Dat scheelt namelijk enorm in snelheid als je het aan of uitzet op de Synology.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thedon46
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-05 13:50
probeer eens iets minder verbindingen. dat wil soms ook helpen. mijn abbo heeft ook 20 lijntjes maar met 4 trek ik mijn 35mbit lijn al dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekeeghan
SABnzb heeft altijd lekker gedraaid. Geen enkel probleem, het is echt van de laatste tijd. Ik denk zelf niet dat aan SAB en mijn NAS resources ligt. Dan zou het nooit goed gedraaid hebben denk ik dan. Of denk ik te makkelijk.

Pagina: 1