Youtube

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:35

basdej

OutSystems Consultant

Topicstarter
Beste mede-tweakers.
Youtube is de laatste tijd echt ENORM traag geworden, mijn internet is 15mbps, maar youtube filmpjes laden niet sneller dan 1-2mbps, als op het zelfde moment een speedtest doe, komt er daadwerkelijk uit dat mijn internetverbinding gewoon 15mbps aankan. Mijn vraag is, hebben hier nog meer mensen last van? want het begint me nu wel erg te irriteren, aangezien ik geen enkele 1080, 720 of zelfs 480p video meer kan kijken zonder eerst 20 minuten te bufferen..

Groetjes,

Basdej

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-03 20:32

LnC

The offending line...

Verschillende facotoren spelen mee natuurlijk. Wat voor soort internetverbinding heb je thuis (kabel, adsl, etc.) en op welke tijden heb je deze "ergenissen".
Als het druk is op Youtube dan heb je wel eens kans dat het laden langer duurt dan normaal, dit ook zo met je verbinding (lees piekuren).
Heb je ook al getest als je problemen hebt met Youtube of dit ook zo is met b.v. Vimeo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej

basdej

OutSystems Consultant

Topicstarter
ADSL, sinds een week of twee, constant geen hogere snelheid dan 200kbps van youtube, andere video streaming werkt perfect , mijn verbinding is 1500kbps. Ergenissen zijn eigenlijk op elk moment van de dag.

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoadKill21
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

RoadKill21

Mn naam is niet Haas, maar Han

Welke youtube lokatie heb je ingesteld staan ? Op Youtube kan je van lokatie verwisselen onderaan op de website.

Cherish your memories, but don't live in the past. Always outdated specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Laatst online: 00:48
Joehoe, 1500Kb/s =/= 15Mb/s. Die snelheid is sowieso al onmogelijk over ADSL (uche uche antiek uche uche), 1500Kb/s = 1,5Mb/s

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-04 20:24
Probeer eens een ander browser? Installeer daarna eens je flash player opnieuw ? wellicht dat daar ergens de oorzaak in zit.

Als je een andere computer gebruikt hebt je dan hetzelfde probleem? Nee ? > router probleem, ja? > pc probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:52

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Youtube is vziw Flas. Ik had op een gegeven moment met FLash ook het gevoel dat mijn PC onderhand vastliep. Webshield van de virusscanner bleek de boosdoener. Dat uit en het liep weer als een zonnetje. Worth a shot :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-07 17:21

Mavamaarten

Omdat het kan!

Ik heb hetzelfde probleem, en ik verdenk meer en meer mijn provider (Scarlet).
Downloaden gaat zonder probleem tegen 3 mb/s maar YouTube 360p lukt amper de laatste tijd...
Andere DNS, browser, zelfs op andere PC's in het huis is yt traag...

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomi
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-07 23:26
Ik had onlangs ook problemen met haperend youtube in chrome. Bleek dat er twee plugins voor flash tegelijk tegen elkaar in aan het werk waren (zie chrome://plugins/)... Eentje aan de kant gezet en youtube liep weer als een tierelier :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VIPER2001
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-07 01:45

VIPER2001

[GOT]The Source

BeefHazard schreef op maandag 08 april 2013 @ 22:33:
Joehoe, 1500Kb/s =/= 15Mb/s. Die snelheid is sowieso al onmogelijk over ADSL (uche uche antiek uche uche), 1500Kb/s = 1,5Mb/s
15 Mb/s is wel mogelijk op adsl. zelfs 20

maar 1,5 Megabit is te weinig voor 1080p

480p is zoals ik zie op google ong 1.5 Mb p/s

Asus X99-DELUXE i7-5930K 16 GB (DDR3 2133) asus GTX1070 8 GB , asus xense ,asus usbdvdwriter,CM-COSMOS II,coirsair1200I,evo1TB,960pro512,Seagate2TB+Seagate 2x4TB,canon5350 logi g910+g502 iiyama G2773HS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej

basdej

OutSystems Consultant

Topicstarter
RoadKill21 schreef op maandag 08 april 2013 @ 22:33:
Welke youtube lokatie heb je ingesteld staan ? Op Youtube kan je van lokatie verwisselen onderaan op de website.
Nederland
BeefHazard schreef op maandag 08 april 2013 @ 22:33:
het gaat hier om een youtube download snelheid van 2 mbit op een lijn van 15 mbit
W.Zijlstra. schreef op maandag 08 april 2013 @ 22:33:
Probeer eens een ander browser? Installeer daarna eens je flash player opnieuw ? wellicht dat daar ergens de oorzaak in zit.

Als je een andere computer gebruikt hebt je dan hetzelfde probleem? Nee ? > router probleem, ja? > pc probleem
Dit probleem is aanwezig op alle devices in het hele huis, geprobeerd met alle browsers en flash is de laatste versie
The Eagle schreef op maandag 08 april 2013 @ 22:40:
Youtube is vziw Flas. Ik had op een gegeven moment met FLash ook het gevoel dat mijn PC onderhand vastliep. Webshield van de virusscanner bleek de boosdoener. Dat uit en het liep weer als een zonnetje. Worth a shot :)
ik zal dit vanmiddag eens proberen
Mavamaarten schreef op maandag 08 april 2013 @ 22:45:
Ik heb hetzelfde probleem, en ik verdenk meer en meer mijn provider (Scarlet).
Downloaden gaat zonder probleem tegen 3 mb/s maar YouTube 360p lukt amper de laatste tijd...
Andere DNS, browser, zelfs op andere PC's in het huis is yt traag...
inderdaad, dat denk ik nu dus ook bij KPN, ik zag op het forum nog iemand anders met een soortgelijk probleem
menocchio schreef op maandag 08 april 2013 @ 22:47:
Ik had onlangs ook problemen met haperend youtube in chrome. Bleek dat er twee plugins voor flash tegelijk tegen elkaar in aan het werk waren (zie chrome://plugins/)... Eentje aan de kant gezet en youtube liep weer als een tierelier :-)
Ik heb gecheckt en er is maar 1 actief voor flash
VIPER2001 schreef op maandag 08 april 2013 @ 22:54:
[...]

15 Mb/s is wel mogelijk op adsl. zelfs 20

maar 1,5 Megabit is te weinig voor 1080p

480p is zoals ik zie op google ong 1.5 Mb p/s
nogmaals, het gaat om een verbinding van 15 megabit en youtube laadt maar met ongeveer 2 megabit

Hoi.

• Drakensteine
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-07 10:54
Beste medetweakers,

Ik heb ongeveer 2 a 3 maanden hetzelfde probleem, mijn youtube op mijn pc (bekabelde verbinding) laad amper 15 seconden daarna duurt het erg lang voordat hij iets verder laadt.

Het probleem treedt alleen op bij een enkele pc met kabelverbinding, nu heb ik de conclusie hieruit getrokken dat het probleem op de pc zelf zit.

Wat ik al geprobeerd heb en wat geen verbetering opleverde:
- meerdere browser;
- AV uitgeschakeld;
- players uitgeschakeld o.a. flash player;
- andere stream diensten hebben dit probleem niet;
- gescand op eventuele virussen met gdata/ malwarebytes en ccleaner.

Zelf ben ik een beetje uit mijn ideeën hebben jullie nog tips om dit op te lossen?

[ Voor 66% gewijzigd door Drakensteine op 25-08-2016 12:47 ]

• Melantrix
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:47
Drakensteine schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 12:45:
Beste medetweakers,

Ik heb ongeveer 2 a 3 maanden hetzelfde probleem, mijn youtube op mijn pc (bekabelde verbinding) laad amper 15 seconden daarna duurt het erg lang voordat hij iets verder laadt.

Het probleem treedt alleen op bij een enkele pc met kabelverbinding, nu heb ik de conclusie hieruit getrokken dat het probleem op de pc zelf zit.

Wat ik al geprobeerd heb en wat geen verbetering opleverde:
- meerdere browser;
- AV uitgeschakeld;
- players uitgeschakeld o.a. flash player;
- andere stream diensten hebben dit probleem niet;
- gescand op eventuele virussen met gdata/ malwarebytes en ccleaner.

Zelf ben ik een beetje uit mijn ideeën hebben jullie nog tips om dit op te lossen?
Ik zou even een nieuw topic aanmaken. Dit is een topic uit 2013 dus sowieso al oud. Daarnaast is het beter je eigen topic te openen zodat we het kunnen toespitsen op jouw probleem. ;)

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

• Drakensteine
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-07 10:54
Doe ik dan even, bedankt!
Pagina: 1