Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• galaxy366
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14-10 19:47
Hallo Tweakers!,

Morgen zal ik eindelijk een nieuwe telefoon bestellen. Voor de laatste 2 week heb ik gekeken na de 2 toestellen maar kan zelf geen keuze maken.

De Nexus 4 vind ik mooi om de Stock Android, en de updates. Daar in tegen vrees ik de achterkant. Het is van glas en een goeie tik en hij is stuk.

De Galaxy S3 vind ik weer minder om de reden van updates en Touchwiz maar wel weer goed omdat je de optie hebt om meer opslag te krijgen en de plastieken achterkant.

Nu vraag ik echt jullie om hulp. Welke zou het waard zijn om te nemen? En nee adviseer me geen ander toestel. Het is een van deze twee :)

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:24
Tsja, dan toch de S3:
SD kaart
Verwisselbare accu
Fatsoenlijke camera
Veel accessoires voor te koop

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Er bestaan hoesjes voor de nexus 4.

• galaxy366
Ok maar welke telefoon zouden jullie adviseren? De S3 of Nexus 4?

Verwijderd

vindt je het geheugen op de nexus prima? ikzelf vindt mij nooit in een positie dat ik 30 hd films bij me wil dragen.
ik ben pro nexus in dit geval
looks defnit the nexus
de kans dat er iets breekt is niet twee keer zo groot omdat de achterkant ook van glas is. anders lamineer je m nog extra als je altijd vette vingers hebt.

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:33
Lastig te zeggen. Ik had zelf eerst de Galaxy S3, en heb nu de Nexus 4.

Als je het op een rijtje zet:
Galaxy S3:
+ Camera
+ SD-kaart uitbreiding
+ Behuizing (degelijkheid)
+ Veel accesoires
+ Redelijke speakers
+ Garantie in Nederland
- Laatste updates
- Prijs (iets duurder)
- Weinig custom roms (niet gebaseerd op Samsung Rom) ivm processor
- 1GB ram, snel vol.

Nexus 4:
+ Stock Android
+ Mooi
+ Veel ondersteuning voor custom roms door processor
+ Prijs
+ 2GB ram
- Importeren
- Achterkant van glas, krast snel, en kwetsbaar
- Matige camera
- Matige speakers
- Geen SD-uitbreiding
- Geen garantie in Nederland (afhankelijk van waar je het koopt).

Nu was mijn reden voor de Nexus 4 dat ik altijd voorzien wil zijn van de meest recente Android versie. Daarnaast ga ik altijd zuinig om met mijn spullen, dus het risico durf ik wel te nemen. SD-kaart was voor mij niet nodig, aangezien ik dankzij mijn Vodafone Friends&Family abbo 11GB data heb, waardoor ik mijn muziek in de cloud kan stoppen, evenals mijn documenten en foto's.

Helaas moest ik wel inleveren op camera kwaliteit en garantie.

Op het gebied van batterijduur presteren ze beiden even goed/slecht. Ik zit elke dag op de Vodafone 3G/H+ netwerk, en dagelijks haal ik een schermtijd van 2/2.5 uur. Niet heel lang dus, maar voldoende om net de dag door te komen.

Overigens is dit lijstje gemaakt op basis van mijn bevindingen. Over enkele punten kunnen andere users andere meningen hebben.

[ Voor 9% gewijzigd door chengbondkwok op 07-04-2013 21:46 . Reden: Puntje ram geheugen toegevoegd. ]

• galaxy366
Ik koop een van de toestel bij Belsimpel. Hoewel ik graag de laatste updates zou willen krijgen vrees ik de achterkant toch.

Voorbeeld: tijdens het uitgaan had me kameraad z'n S3 op de tafel. Gezien hij wat drank ophad tikte hij de achterkant tegen de rand van de tafel. Achterkant had verder niks.

Zou het eens zijn dat ik zoiets voor een reden doe met de Nexus 4 dan is me de achterkant direct stuk.

Voordeel ook nog bij de S3 is dat je er oordopjes bij krijgt. En gezien ik hier geen oordopjes heb bespaar ik wat geld. Met het contract dat ik wil is de S3 10 euro duurder dan de Nexus 4.

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:33
galaxy366 schreef op zondag 07 april 2013 @ 21:53:
Ik koop een van de toestel bij Belsimpel. Hoewel ik graag de laatste updates zou willen krijgen vrees ik de achterkant toch.

Voorbeeld: tijdens het uitgaan had me kameraad z'n S3 op de tafel. Gezien hij wat drank ophad tikte hij de achterkant tegen de rand van de tafel. Achterkant had verder niks.

Zou het eens zijn dat ik zoiets voor een reden doe met de Nexus 4 dan is me de achterkant direct stuk.

Voordeel ook nog bij de S3 is dat je er oordopjes bij krijgt. En gezien ik hier geen oordopjes heb bespaar ik wat geld. Met het contract dat ik wil is de S3 10 euro duurder dan de Nexus 4.
Klopt, maar dit is dan ook de trade-off die ik heb moeten maken. Daarnaast hou ik absoluut niet van bumpers, screenprotectors etc, aangezien dat afbreuk doet aan het design.

Zo te zien wil je een zo degelijk en zo mooi mogelijk telefoon, dus lijkt een S3 de betere keus.

• galaxy366
Ja ik wil inderdaad wel een mooie telefoon :).
Ik zal er 2 jaar of langer mee moeten doen. Vandaar ook met de updates. De Nexus 4 zal gewoon Key Lime Pie krijgen terwijl het maar de vraag is wanneer de S3 4.2 krijgt.

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-11 18:58

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Move >>> MAA

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
Zijn er geen aftermarket achterkantjes voor de Nexus 4, sloop je de glazen stop er daarna een plastic op? Ik hoor veel mensen zich druk maken over een glazen achterkant (ook bij de iPhone 4serie), maar wat is de werkelijke hoeveelheid breuk?

Wat betreft updates, afgaande op de Galaxy S2, zal ook de S3 best wel wat langer ondersteund worden verwacht ik, Sammy wil graag de grootste blijven en daar horen updates bij.

• Waffle
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-11 21:22
Gewoon een Rearth Slim Case bij de Nexus halen. Het is jammer dat de mooie achterkant dan niet meer te zien is, maar ik voel me een stuk veiliger met dat ding er op.

• Bavardia
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12-07 08:12
zit met hetzelfde keuzeprobleem.
Iedereen zei vroeger altijd nexus 4 is beter prijs kwaliteit maar inmiddels zijn de prijzen veranderd natuurlijk.
Ik zou een Nexus 4 voor 350 euro kunnen halen en een samsung s3 voor 400 euro.
Is in dit geval de nexus 4 nog steeds de beste keuze?
(ik kom van een acer liquid e s100, ik wil overstappen omdat bij deze het geheugen van 256mb onwerkbaar is, ookal zit er een micro-sd van 32gig in, want je kan je apps meestal niet op de sd kaart zetten + de gsm wordt te traag voor alle neuwe apps.)
bij de nexus 4 zou ik onmiddellijk een rearth fusion case kopen (kan je nog steeds de prachtige achterkant zien)

I7-7700k - Radeon HD 7950 Crossfire - 16 GB Ram - 512 GB SSD - Antec Nine Hunderd

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
De Nexus 4 zal sneller zijn en langer meegaan doordat er geen zware touchwiz interface op zit en er meer intern geheugen in zit. Dat gezegt, van de Nexus 4 neem wel de 16 Gb versie en schoon op als je apps niet gebruikt anders loopt hij ook met 16 Gb vol.
Weet je bij voorbaat dat je met 16 Gb niet uitkomt blijft de S3 over of een ander toestel (Xiaomi mi2 is een kleine 300 Euro in de import en heeft ook hele goede specs).
Pagina: 1