Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ODB_Mongoose
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-07 17:07
Beste tweakers

Zit met de volgende issue:

Heb HD film opgenomen in zowel 50p (GoPro) als 24p (Canon HF100)
Nu heb ik alle filmpjes gemixt in PowerDirector gezet en nu wil ik er een film van renderen die ik voornamelijk als file wil terug kijken via mini pc of laptop op m'n televisie. (sony lcd)

Nu vraagt Powerdirector welk formaat en dan heb ik opties AVC, MKV, MPEG4, en nog een berg meer SD formaten.
Inmiddels ben ik erachter dan AVC (H264) de beste keus is.
Alleen, welk format moet ik nemen?

1920x1080 is me duidelijk, maar dan heb ik de opties
50i 16 Mbps
24p 16 Mbps
50i 24 Mbps
50p 28 Mbps

Dat de hogere bitrates een mooier beeld geven is me duidelijk....maar moet ik nu voor 24p, 50i of 50p nemen?

Suggesties zouden zeer welkom zijn!!!!
groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-07 16:00

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Tenzij je video wil gaan weergeven op een ouderwetse beeldbuis nooit i (interlaced) gebruiken, altijd p (progressive).

Je GoPro heeft video opgenomen op 50 frames per seconde dus het zou zonde zijn om daar nu de helft van weg te gooien. Sommige mensen geven de voorkeur aan 24p omdat het er "filmachtiger" uitziet omdat films in bioscopen tot voor kort allemaal op 24p werden opgenomen vanwege technische/economische beperkingen, niet omdat dit de ideale framerate is, maar het minimale om nog de illusie van beweging te hebben. Voorkeur voor 24p is een kwestie van smaak gebaseerd op gewenning.

50p op 28 Mbps levert je de beste beeldkwaliteit op maar ook het grootste bestand. Dat kan een probleem zijn als het apparaat wat de video moet decoderen niet genoeg processorkracht heeft, of als het opslagmedium waar hij op staat te langzaam is om 28 Mbps door te voeren. Maar zelfs een mini-pc moet dat wel vloeiend kunnen afspelen. Kleinere media-spelers en mobiele apparaten kunnen er wel moeite mee hebben, maar je kan altijd nog een kleinere versie van je video maken voor die apparaten.

[ Voor 28% gewijzigd door Johnny op 07-04-2013 21:13 ]

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ODB_Mongoose
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-07 17:07
Kijk!
Hier heb ik wat aan - super Johnny thanks!!