Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• rednasr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-02-2024
Beste,

ik heb een Jablotron Oasis alarm. Binnenkort komen hier rolluiken te hangen met RTS motoren zodat ik deze via de Homewizard kan bedienen.

Nu wil ik graag het volgende:

Als het alarm van de Jablotron af gaat, wil ik een puls sturen naar de Homewizard om zo alle rolluiken omlaag te laten gaan en wat lampen aan te laten gaan.

Op de Jablotron zit een uitgang (PgX, PgY van de Oasis centrale) die een signaal kan versturen als ik het goed heb. Is het mogelijk dat Homewizard deze kan ontvangen en ik daaraan een scene kan hangen bijvoorbeeld? Heb nog geen Homewizard, maar deze komt een dezer dagen binnen.

Indien iemand hier ervaring mee heeft, hoor ik dat graag. Anders wordt het zelf veel puzzelen :)
Thanks alvast!

• J-D
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

J-D

Je kan met een drukknop zender van kaku een signaal verzenden als zijnde schakelaar, dit is enkel een AAN signaal bij het laten pulsen van de uitgang. Een UIT signaal zal dan niet verstuurd worden. (Deze oplossing heb ik zelf geen ervaring mee, in theorie moet het kunnen)
Ik heb voor mijn alarmsysteem een magneet contact omgebouwd (reed-contact verwijderd en draden aan gesoldeerd) en aangesloten op een potentiaal vrije uitgang, welke wordt geschakeld bij alarm. Heb deze als deur toegevoegd om zo de verlichting aan te sturen en een push melding te ontvangen als er alarm is. Mijn voorkeur voor het UIT signaal is meer voor het uitlezen van de status. Alle lampen blijven aan tot dat ik deze zelf handmatig uitschakel.

Succes

• SNIK0906
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-04-2024
sandurtjuh schreef op zondag 07 april 2013 @ 19:58:
Beste,

ik heb een Jablotron Oasis alarm. Binnenkort komen hier rolluiken te hangen met RTS motoren zodat ik deze via de Homewizard kan bedienen.

Nu wil ik graag het volgende:

Als het alarm van de Jablotron af gaat, wil ik een puls sturen naar de Homewizard om zo alle rolluiken omlaag te laten gaan en wat lampen aan te laten gaan.

Op de Jablotron zit een uitgang (PgX, PgY van de Oasis centrale) die een signaal kan versturen als ik het goed heb. Is het mogelijk dat Homewizard deze kan ontvangen en ik daaraan een scene kan hangen bijvoorbeeld? Heb nog geen Homewizard, maar deze komt een dezer dagen binnen.

Indien iemand hier ervaring mee heeft, hoor ik dat graag. Anders wordt het zelf veel puzzelen :)
Thanks alvast!
Als de jablotron een email kan sturen dan kan je hier ook de homewizard mee laten schakelen. Je gebruikt dan de hpm (http://hpm.homeip.net) zie de faq tav "geofencing" . De hpm is in staat een schakelaar om te zetten in je homewizard obv een email met een bepaalde instructie.

Ook is voorkomen beter dan en genezen en de hpm is in staat je lampen gekoppeld aan de homewizard random te schakelen waar door het lijkt alsof je thuis bent

Mogelijk een uitgebreider alternatief om de twee systemen te koppelen