Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

opstartprobleem Norton Internet Security 2013

Pagina: 1
Acties:

• Rejgun
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-11 23:58

Rejgun

Leven is Bier drinken

Topicstarter
Vandaag verliep mijn NIS 2012 dus heb ik deze verwijderd (behoud van intellingen aangevinkt) en NIS 2013 geinstalleerd. (mijn PC draait op vista)

so far so good

Na het opstarten van de PC lijkt NIS 2013 goed te werken, want het bekende icoontje met het grone vinkje verschijnt rechts onderin.

Zodra ik echter NIS 2013 wil openen krijg ik de volgende melding:
"Norton Symantec Framwork werkt niet meer" Het programma wordt gesloten.

Vervolgens verschijnt 1 seconde later het icoontje weer onder in, maar openen van het programma is niet mogelijk.

Op de site van norton kom ik geen oplossing tegen. Wie kent dit probleem en/of weet de oplossing?

p.s. op een laptop met windows 7 heb ik NIS 2012 ook door NIS 2013 vervangen en daar zonder problemen.

Audi: Vorsprung durch Technik

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Dat soort programma's laat soms nog registerbestandjes achter. Verwijder beide met dit: https://support.norton.co...08EN_EndUserProfile_en_us?
.
Eigenlijk gewoon een clean reinstall.

• Rejgun

Rejgun

Leven is Bier drinken

Topicstarter
Ik heb inmiddels 2 van de 3 licensies gebruikt (product betreft 1 jaar, 3 pc's). De laatste licensie zal voor een andere laptop worden gebruikt.

Blijft de licensie die vandaag voor de PC is gebruikt wel behouden bij het gebruik van de removal tool? Of loop ik de kans dat de 3e licensie die ik voor een andere laptop nodig heb straks gebruikt wordt voor deze PC?

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Dat is geen probleem. Kun je na herinstallatie weer gewoon gebruiken, want het is niet meer aangesloten aan een pc.

• Rejgun

Rejgun

Leven is Bier drinken

Topicstarter
Ik zal dit binnenkort eens gaan proberen.

• Phase
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-04-2022

Phase

Supremely Insane

Reboot je bak eens naar safe mode, in de install dir van NIS vind je in de Engine dir een bestand dat heet: symhtmdx.dll , rename die naar _symhtmldx en boot terug naar normale modus.
(C:\Program Files(x86)\Norton internet security\Engine\20.x.x.x)
Blijft de licensie die vandaag voor de PC is gebruikt wel behouden bij het gebruik van de removal tool? Of loop ik de kans dat de 3e licensie die ik voor een andere laptop nodig heb straks gebruikt wordt voor deze PC?
Removaltool laat je licensing in tact, dus daar zal niets aan veranderen.

[ Voor 51% gewijzigd door Phase op 09-04-2013 16:58 ]

Time is never wasted when you're wasted all the time.

• Rejgun

Rejgun

Leven is Bier drinken

Topicstarter
Zojuist via Norton Removal Tool herinstallatie uitgevoerd.
Helaas zonder resultaat.

De melding
"Norton Symantec Framwork werkt niet meer" Het programma wordt gesloten.
blijft terugkomen zodra ik NIS wil openen.

Ik zal het advies van Phase gaan proberen.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Volgende keer zou ik gewoon de code invoeren en daarmee verlengen. Volgens mij is er namelijk compleet geen verschil tussen 2012 en 2013.

• Rejgun

Rejgun

Leven is Bier drinken

Topicstarter
Behalve de lay-out geloof ik dat ook, maar verlengen is veel duurder aangezien je rechtstreeks bij Norton koopt en niet via een goedkopere aanbieder.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Rejgun schreef op donderdag 11 april 2013 @ 19:22:
Behalve de lay-out geloof ik dat ook, maar verlengen is veel duurder aangezien je rechtstreeks bij Norton koopt en niet via een goedkopere aanbieder.
Je kan iedere code gebruiken om te verlengen. Maakt niet uit of het een upgrade of volledige versie is. Je kan ook bijvoorbeeld een upgrade code als volledige licentie gebruiken door een trail te downloaden en daar de verlengcode te gebruiken. Volledige licentie, verlengcode, wel of niet via Norton, het maakt allemaal niets uit.

• Rejgun

Rejgun

Leven is Bier drinken

Topicstarter
@Phase
Je oplossing heeft gewerkt :)

Op het Duitse Norton forum lees ik dat dit probleem terug komt (of kan komen) bij de update van NIS 2013 via Live Update. We zullen zien. Al mag je hopen dat Norton dit dan inmiddels heeft verholpen.

@PilatuS
Wellicht een optie voor volgend jaar

Pagina: 1