Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

budget game laptop gezocht

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen

Ik ben dus op zoek naar een nieuwe laptop.

Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?

Dagelijks gebruik, werken, filmpjes kijken maar ook gamen. Ik weet wel dat ik voor mijn budget geen krachtpatser moet verwachten maar ik zou toch wel games als Shogun 2 (en binnenkort zeker Rome 2) en Skyrim willen spelen.

Wat mag je laptop gaan kosten?
Rond de 700 euro, 800 is het uiterste maximum.

Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Ik zou hem vooral gebruiken als vervanging van mijn desktop, dus batterijduur maakt niet zo heel veel uit. Als ik hem meeneem is het om te werken ipv te gamen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
liefst een mat scherm, 15" of 17" maakt niet zo heel veel uit.

Ik heb al redelijk wat opzoekwerk gedaan, maar zie soms door de bomen het bos niet meer. Deze had ik zelf al op het oog:

Samsung, 8Gb RAM, i5, AMD Radeon HD 7670M 2Gb 750€
http://www.laptopshop.be/...p350v5c-s03be-azerty.html

HP, 8Gb RAM, i7, GeForce GT630M 2Gb 799€ in Saturn (kwam van 1200€)
http://www.laptopshop.be/...on-dv6-7180eb-azerty.html

Andere mogelijkheid is de Dell Inspiron15R SE, zoals hieronder voorgesteld, maar dat is dan afhankelijk van de kortingsbonnen, dat is op dit moment 5%. Tenzij die korting serieus wat scheelt lijkt het mij eenvoudiger om gewoon naar de Saturn te gaan :)

Als er iemand nog vragen heeft of dingen waar ik zeker op moet letten is dat altijd welkom.

Alvast bedankt!

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2013 14:34 ]

Verwijderd

Welkom op Tweakers.

Het is verstandig om dit eerst door te nemen voordat je iets post met betrekking tot aankoopadviezen:
LAA beleid

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2013 19:59 ]

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Neem een Dell Inspiron 15R SE. Heb je tenminste Full HD, redelijke gpu en je komt goedkoper uit door korting.

Verwijderd

Topicstarter
Ziet er inderdaad ook goed uit. Wat bedoel je juist met die korting?

@Rabie: excuses, niet gezien!

• Chris Smoove
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Verwijderd

Topicstarter
Bump! Ik heb m'n openingspost wat aangepast, nu is het wat duidelijker, hoop ik. :)

• Karakartal
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-11-2023
Je hebt niet zoveel keuzes. Of het wordt de Lenovo y500(15 inch) of de Dell 17R SE. De Dell kan je met kortingen voor een leuke prijs krijgen. [Kortingscode] Dell kortingscodes - Deel 2

Natuurlijk is de Asus N56vz ook nog een optie. Deze heeft een Full HD mat beelscherm, maar hij kost wel €890.

• MartijnLoarne
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-11 11:00
Wat Karakartal zegt. De N56VZ heeft wel een GT650M met DDR3, dat is langzamer dan GDDR5. De Y500 en de 17R SE hebben wel een 650M met GDDR5.
Het is een beetje afhankelijk van je voorkeuren, maar met goede kortingen is de 17R SE goedkoop te krijgen. In dat geval is er misschien ook nog ruimte voor een SSD in je budget, wat zeker een aanrader is. De Y500 kan ook een SSD, dit is een mSATA SSD. In de 17R SE past een normale 2,5" SSD.

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, Ik zie wel dat de Lenovo y500 en de 17R SE alletwee een i5 met 6 Gb RAM hebben. Ben ik dan niet beter af met de i7 en 8Gb RAM van de 15R SE? (Ik ken er niet genoeg van, maar ik denk gewoon dat meer altijd beter is :) Of kan je met een 6Gb en i5 evengoed deftig gamen? )

• Karakartal
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-11-2023
De Lenovo y500 heeft 8GB RAM en de Dell 17R SE is ook met een i7 te verkrijgen. Overigens zal je met gamen geen verschil merken tussen een i5 en i7.

• Jozzle
  • Laatst online: 29-11 20:02
Kijk ook even naar DevilTech. Staan ook configureerbare modellen tussen die binnen je budget passen:

http://www.deviltech.de

Zoals de HellFire DTX geconfigureerd als volgt: i5, GTX 660M mit 2 GB GDDR5, 8Gb geheugen: €804,-

• MartijnLoarne
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-11 11:00
Voor games heb je meer aan een snellere grafische kaart dan aan een snellere CPU of meer RAM. Verschil tussen een i5 en i7 zal vrij minimaal zijn, en 6GB RAM is sowieso genoeg voor games, daar biedt 8GB geen voordelen. Ik zou een i5 nemen en zorgen dat je ook een 120/128GB SSD in je budget kunt laten passen, dan heb je een snelle allrounder waar je ook goed mee kunt gamen.

Zo'n deviltech laptop is volgens mij zo'n Clevo barebone, die staan hier als slecht bekend (slechte koeling, brakke toetsenborden en touchpads etc.) Dell en Lenovo hebben een beter aanbod, vandaar dat die hier standaard aangeraden worden ;)

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996

Pagina: 1