Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commondus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10:51
Hallo tweakers,

ik heb dit weekend een game pc gebouwd, en om die te laten werken heb ik via mijn huidige laptop drivers gedownload. Nu kwam ik erachter dat mijn laptop eigenlijk best wel sloom was geworden, wat niet gek is na 4/5 jaar. Ik heb met mijn vader overlegd en van hem mag ik mijn huidige laptop verkopen/inruilen voor geld. ik zelf denk dat ik er nog wel 100-150 voor kan krijgen, aangezien het in zijn tijd echt een topmodel was op het gebied van office laptops. ik zelf leg hier dan nog 100 à 200 euro bij en daarvan wil ik dan een nieuwe laptop kopen, specs hoeven niet heel erg goed te zijn, want ik heb al een goede pc. Puur voor reizen, vakantie en school.

iemand suggesties? budget ligt dus rond de 350 euro.

oja, mijn huidige laptop is een Toshiba Satellite pro, jaar weet ik niet, ik gok zo'n 4 à 5 jaar geleden. met een intel core 2 duo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Wat dacht je van een tablet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commondus
die heb ik al ;-) asus transformer pad tf300t
'
ik wil benadrukken dat het wel echt een laptop moet zijn, geen tablet of netbook. ik geef namelijk de voorkeur aan een groot beeldscherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:48
350 euro is niet heel veel. Misschien heb je meer kans als je 2e hands iets zoekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

2e hands, inderdaad.

Het is even zoeken, maar je kan echt verrassende koopjes vinden als je er wat tijd en moeite in steekt. De latitude in mijn signature heb ik binnen het budget van de TS opgepikt.

Dat gezegend hebbende, een C2D is niet traag. Als je, buiten de snelheid, tevreden bent met je huidige laptop, dan zou ik hem houden en een upgrade aanschaffen in de vorm van een SSD. Ik vond mijn oude laptop ( met C2D en SSD ) sneller werken dan de latitude toen daar nog een HDD in zat, ondanks de processor die ongeveer 2x zo snel is.

Als je huidige laptop nu een brak model is waar bij wijze van spreken de toetsen van af liggen, dan gaat dat natuurlijk niet op. Maar in jouw prijssegment is er de afgelopen 5 jaar echt niet zo veel vooruitgang geboekt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commondus
Anoniem: 303530 schreef op zondag 07 april 2013 @ 21:10:
2e hands, inderdaad.

Het is even zoeken, maar je kan echt verrassende koopjes vinden als je er wat tijd en moeite in steekt. De latitude in mijn signature heb ik binnen het budget van de TS opgepikt.

Dat gezegend hebbende, een C2D is niet traag. Als je, buiten de snelheid, tevreden bent met je huidige laptop, dan zou ik hem houden en een upgrade aanschaffen in de vorm van een SSD. Ik vond mijn oude laptop ( met C2D en SSD ) sneller werken dan de latitude toen daar nog een HDD in zat, ondanks de processor die ongeveer 2x zo snel is.

Als je huidige laptop nu een brak model is waar bij wijze van spreken de toetsen van af liggen, dan gaat dat natuurlijk niet op. Maar in jouw prijssegment is er de afgelopen 5 jaar echt niet zo veel vooruitgang geboekt...
bedankt voor de reactie, hier heb ik meer aan. Dan zal ik is gaan kijken naar tweede hands, deze laptop is inderdaad ook wel een beetje aan z'n eind als je kijkt hoe die eruit zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rr7r
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-07 20:45
Wat is de meerwaarde van een tweedehands? Dat is je huidige laptop ook, een andere tweedehands zal niet per direct verbetering betekenen als je het mij vraagt. Kan je inderdaad beter SSD nemen en wachten totdat je laptop kaduk gaat. Indien dat het geval is, haal je de SSD eruit en stop je die in je nieuwe laptop, in de hoop dat dat pas over 2 jaar zal zijn. 256GB SSD kost 140 euro oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

rr7r schreef op zondag 14 april 2013 @ 14:43:
Wat is de meerwaarde van een tweedehands?
Dat 2e hands niet per definitie een gebruikt apparaat betreft ;) Je kan op marktplaats voor een relatief lage prijs '2e-handse' zakelijke modellen aanschaffen die vaak nog relatief recent zijn.
Pagina: 1