Overclocken van Athlon 700

Pagina: 1
Acties:
  • 193 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Aphax
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 03-06 23:32
Wie kna mij ongeveer uyitleggen hoe dat in zijn werk gaat?

Ik weet niet precies wat voor mobo ik heb, maar misschien kunnen jullie je ideeën geven wat de maximale snelheid en hoe die proc zo een beetje in elkaar zit..

TIA

Verwijderd

ten 1ste: lees andere topics ook, daar staan meestal veel tips en andere bruikbare zinnen :)
ten 2de: lees tweakers.net
ten 3de: koop een gfd, das een printje met een connector die je aan de bovenkant van je athlon schuift als je de plastic case eraf hebt gehaald. Daarmee kun je de multiplier instellen. tot 10.5x
ten 4de: tweak je bios. zet de fsb zo hoog mogelijk.
De 700 zal ongeveer de 850 wel halen. Dan zul je of je cache misschien moeten versolderen of een cache tweakable bios moeten flashen (Asus K7V of Abit KA7).
Dan kun je de cache divider instellen.
Stel gerust wat meer specifiekere vragen.

• Aphax
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 03-06 23:32
Uhm, ik weet er wel iets vanaf maar dit volg ik even niet, stel ik neem zon abit KA7 enneh ik ben niet van plan om te solderen?

Verwijderd

Kijk welke week je hebt, en wat je core is. Dit is te halen uit de nummers op de chip en op de zijkant van je processor. Als je een GFD wilt installen moet de kap er toch af.

• bille
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-09 17:10

bille

Don't call me Buff

Haai,
ik heb een Athlon 750 en ben die ook aan het overklocken en ik ben benieuwd wat zon fgd nou voor nut heeft. Wat maakt het uit als je de multiplier verhoogt???? ik heb een multilier van 7,5. Zou mijn proc. dan meer aankunnen?

Ultra Pilammo 6666Mhz AMD, 4251Mbit/s RAM, Gefors V6666 MegaTurbo, 43" TFS, Ultra 80Gig Firewire netwerkkaart en 5D geluid met 66 speakers in 5 dimensies

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Bille,

Als je alleen de multiplier veranderend gebeurt er verder niets met de AGP, PCI, Memory, enz- speed. Als je je FSB verhoogt wordt al het hiervoorgenoemde mee verhoogd (tot op een zekere hoogte waneer andere multipliers voor de bussen een rol gaan spelen), wat een succesvolle overclock af laat hangen van veel meer onderdelen dan de processor alleen. En ja, waarschijnlijk haalt jouw processor (als het een 0.18u is en niet zo oud) wel iets van 850/900MHz. Geen garanties natuurlijk, maar eigenlijk alle processors kunnen wel iets overgeklokt worden. Of het aantal MHz meer de prijs van een GFD waard is moet je voor jezelf uitmaken.

Tommy.

PC Specs

Verwijderd

Ik heb mijn Athlon 750 met een GFD op 900 draaien, erg stabiel (1,8 volt). Ik heb hem eerst met FSB proberen over te klokken, maar bij 850+ ging hij minder stabiel lopen...

Verwijderd

Welke week jongens? Welke week?

Dat wil ik even weten...

Verwijderd

Die van mij is van week 15 meen ik...

• Bomberman
[REAL]Maranello, weet jij welke core je hebt? Ik heb namelijk ook een week 15, met 800MHz core (is een 650MHz Athlon :). Bij mij doet hij het op 900MHz 5 a 6 uur goed en dan krijg ik een error bij Prime95 (niet bij gewoon gebruik). Omdat ik geen supergoeie koeler heb (CoolerMaster), durfde ik niet zo goed lange tijd op 1,8V te draaien en ben niet verder gegaan dan 1.75. Hij werd nogal heet (hoewel dit misschien normaal is). Hij draait nu 800MHz 1.6V en blijft lauw. Dus welke core en koeler heb jij?

PC Specs

Verwijderd

Ik weet niet welke core ik heb, ik heb de metalen plaat er nog niet af gehad (of kun je het nog ergens anders aan zien?)

Koeler: vrij standaard (Iceberg met twee fans), ik krijg volgende week een zwaardere Computernerd koeler. De proc wordt +/- 50 graden.

• Bomberman
Damn, das wel lekker warm. Heb je toevallig die Heavy Metal cooler? Zit ik namelijk ook over te denken :).

PC Specs

Verwijderd

Nee, ik heb de FAK7X2B (ofzoiets), een heatsink met twee 60mm fans besteld. Die heavy metal koeler vond ik iets te duur...

• Tekla
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-09 12:37
bomberman> ik heb ook een week15 athlon 650, ik weet alleen niet welke core die heeft, ik wil de case eraf slopen, maar omdat ik hier geen ervaring mee heb wil ik graag weten hoe ik dit het best kan doen. weet iemand waar ik zoiets op internet kan vinden?

Verwijderd

Info (en foto's) hoe je de plastic case eraf kunt slopen kun je hier vinden: http://www.ninjamicros.com/fitting.html

Verwijderd

50 graden is dus wel te doen? als ik mijn 550 op 700 met 1,75 volt zet, is deze na 5 minuten al 51 graden. Standaard is hij zo'n 40, en heb hem daarom maar weer op 650 gezet.

• Bomberman
Tekla, volgens mij staat op HardOCP ook een artikeltje over hoe je je case eraf moet slopen. Laat wel ff weten wat jij hebt hé (ik hoop voor jou ook een 800MHz core :))!

PC Specs

Verwijderd

=REMBO=
Mijn Athlon heeft urenlang gewerkt op 70 graden omdat mijn koeler ermee stopte, liep niet eens vast......nu zit ie met grazen op 55 graden (Athlon 700@850/1,8 volt/GlobalWin cooler/dichte kast/huistemp 25 graden)

Verwijderd

Door naar de 700 dus! :)
ik had de FSB al weer wat hoger gezet, om er alvast 676MHz uit te persen. Hij loopt stabiel met een FSB van 110 en multiplier op 5,5. Als hij dat ook doet met de mutiplier op 7, dan ben ik een zeer gelukkig mens :D

• Tekla
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-09 12:37
bedankt, maranello/bomberman en natuurlijk laat ik weten welke core ik heb.

Verwijderd

Ik heb net de heatplate van mijn Athlon afgehaald en zag tot mijn blijdschap dat ik een 850 core heb :D

Zodra ik een zwaardere koeler heb, ga ik hem zeker op 950 of misschien wel 1000 proberen :)

• Bomberman
[REAL]Maranello, wat voor koeler ga je kopen? (ik kan nog steeds niet beslissen welke en die dingen zijn zo duur!).

PC Specs

Verwijderd

Deze koeler heb ik besteld bij CompTechWorld voor fl. 89,-. Liefst zou ik een nog grotere nemen, maar zoals je zelf al zei, die dingen zijn duur :( Maar goed, ik verwacht dat de bestelde koeler het ook al goed doet...
Pagina: 1