Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Sony Vaio T 15 samengesteld: een paar vragen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo medetweakers!

Ik ben op zoek naar een ultrabook voornamelijk voor mijn studie, photoshop en af en toe een spelletje.
Vereist zijn: W8, touchscreen 13-15 inch (fullHD)

Na een furieuze zoektocht strandde ik op de website van Sony waarbij ik de volgende "ultrabook" heb samengesteld. Het betreft de T-serie (Is een laptop dikker dan 2 cm nog wel een ultrabook? #whocaresanyways)

Boodschappenlijst:
  • Intel® CoreTM i7-3537U, 2 GHz (2,7Ghz neem ik aan?)
  • Windows 8
  • 320 GB Serieel ATA (5400 rpm)
  • 39,5 cm LCD, 1920x1080 (touchscreen)+camera
  • 8 GB 1600 MHz DDR3L-SDRAM
Prijs inc. studentkorting: 880 Euro

Mijn vraag: hebben mensen ervaring met deze VAIO (in ongeveer vergelijkbare opstelling) en is de prijs het waard t.o.v. de hardware, en is deze configuratie geschikt voor mijn behoeften? Of zijn er betere alternatieven?

Qua alternatieven kom ik er zelf namelijk niet uit.
Ik vond de samsung 7 series ultra (13 inch full HD) erg mooi (en is vergelijkbaar qua specs) alleen wordt de versie met touchscreen niet verkocht in NL. En ik heb zo'n vermoeden dat de prijs best wel wat hoger ligt dan de aanbieding van Sony.

Mijn budget is 900 knaken.

Verwijderd

Van die 5400rpm HDD ga je niet blij worden.

Bezuinig op de CPU om budget vrij te maken voor een SSD.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2013 15:32 ]

Verwijderd

De generieke mening op deze website is dat er, met het bestaan van de sony S15, geen enkele reden meer is om de T15 te nemen. Je krijgt een full-voltage CPU, een IPS scherm en.. wat andere dingen waar ik nu even niet op kan komen. Heb je daar al eens naar gekeken?

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Neem a.u.b. zoals Darkstone al zegt niet de Vaio T15 series maar de Vaio S15 series... De S serie is bijna op elk vlak beter dan de T15... Met name een lager gewicht, betere accuduur, betere specificaties, een flink betere scherm... Enigste wat er ontbreekt is het gebrek aan een touchscreen.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-11 21:00

Sick Nick

Drop the top!

En dat is precies wat ie als eis stelt toch, dan is de T15 op zich best een prima keuze. Die HDD is overigens een hybride, dus met een losse SSD voor caching.

Verwijderd

Ik wil niet de party pooper uithangen, maar de inspiron 15 en 15R kan je met touch krijgen voor respectievelijk ~€500 met i3 en ~€650 met i5 en HD 8730m. Ik heb gen flauw benul of je daarmee enige kwaliteit krijgt, maar het is in elk geval veel goedkoper dan de T15.

• Vinand
Verwijderd schreef op zondag 07 april 2013 @ 17:28:
Ik wil niet de party pooper uithangen, maar de inspiron 15 en 15R kan je met touch krijgen voor respectievelijk ~€500 met i3 en ~€650 met i5 en HD 8730m. Ik heb gen flauw benul of je daarmee enige kwaliteit krijgt, maar het is in elk geval veel goedkoper dan de T15.
Dell = 768p TN shit... Dat is gewoon ruk.
Koeling is tevens ook nog eens matig volgens notebookcheck

Wil je touch hebben en een acceptabele laptop hebben, dan is de Vaio T15 een keuze ja.
De bouwkwaliteit en koeling zijn tevens wel weer uitzonderlijk goed van de T15. De accuduur is behoorlijk matig jammer genoeg.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Verwijderd

Ahh ja het scherm... hoe had ik dat kunnen vergeten. Laat maar zitten.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 07 april 2013 @ 17:03:
De generieke mening op deze website is dat er, met het bestaan van de sony S15, geen enkele reden meer is om de T15 te nemen. Je krijgt een full-voltage CPU, een IPS scherm en.. wat andere dingen waar ik nu even niet op kan komen. Heb je daar al eens naar gekeken?
Bedankt voor je input!
Ik ben tot de conclusie gekomen dat de schermkwaliteit van de T series zo slecht is dat ik inderdaad liever voor de S serie zou gaan, al helemaal na het zien van de volgende afbeelding:
Afbeeldingslocatie: http://www.notebookcheck.net/typo3temp/pics/cb8c716797.jpg
[Bron: http://www.notebookcheck....-S-Ultrabook.89212.0.html ]
Ik ben veel bezig met Photoshop dus heb dan liever een IPS dan TN.

Ik kijk dus nog even verder.

Bedankt voor de reacties!

• Vinand
Verwijderd schreef op zondag 14 april 2013 @ 23:19:
[...]

Bedankt voor je input!
Ik ben tot de conclusie gekomen dat de schermkwaliteit van de T series zo slecht is dat ik inderdaad liever voor de S serie zou gaan, al helemaal na het zien van de volgende afbeelding:
[afbeelding]
[Bron: http://www.notebookcheck....-S-Ultrabook.89212.0.html ]
Ik ben veel bezig met Photoshop dus heb dan liever een IPS dan TN.

Ik kijk dus nog even verder.

Bedankt voor de reacties!
Als je de touchscreen kan weglaten, dan is de Vaio S15 inderdaad de perfecte laptop voor jou!

Pagina: 1