Toon posts:

Nieuw systeem config: op- of aanmerking

Pagina: 1
Acties:
  • 158 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
2x 256MB PC133 SDRAM (CAS2, Dane-Elec)
AMD Athlon Thunderbird 1200 (266MHz FSB)
AOpen DVD 1640 Pro 16x40x (Retail)
AOpen HX08 (300W, Big Tower)
Arctic Silver II koelpasta
Asus A7V133 RAID
Asus V8200 GeForce3 64MB
Cooler Master DCD-4002 harddisk cooler
2x Delta 80MP fan
IBM 40GB (Deskstar 60GXP, 7200rpm, 2MB)
NoiseControl Silverado
Plextor 16/10/40 (OEM)
Voeding: 350Watt, Enermax

En op me bureau staat nog een Iiyama VMPRO510 voor diegene die zich afvroegen waarom er geen monitor in dit lijstje staat.

Alvast bedankt voor de reacties.

• mr_fragle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-05 12:57

mr_fragle

Don't forget the guide

Wat wil je ermee gaan doen (lukt toch wel met deze config :) ).
Het enige misschien DDR geheugen :?
Verder ziet het er goed uit, persoonlijk zou ik als je al zoveel uitgeeft een andere (mooiere) kast nemen.
Ik ga trouwens ook voor die kast hoor :)

edit:

Vanwege het RAID-mobo twee schijfjes :?

And now the most interresting part of deze grot

Verwijderd

Topicstarter
Nou wat ik er mee wil gaan doen is gamen en gewoon computeren ;) En ik veel office apps draaien, als ik aant werk ben heb ik toch wel aardig wat progs open staan, dreamweaver, photoshop, photopaint, een html editor, ftp client enz enz..

En DDR, tja wat moet ik daar op zeggen, de performance is niet zoveel meer, daarvoor heb ik dus maar gekozen voor SDRAM en een plextor brander erbij ipv DDR. En wat betreft die kast, ja ik wou eerst een litr-on enclosure maar die importuur is er voorlopig meegekapt ofzo.

Misschien dat er toch nog wat mensen zijn die mijn kunnen overtuigen om wel DDR te nemen. En misschien dat iemand nog betere koelers weet.

• pinodambini
  • Laatst online: 18-07 19:12

pinodambini

Dr. Z. Vago

Kunnen we AUB kappen met deze onzin topics??? Ik zie er hier elke dag wel een paar van langskomen. Als je wilt weten wat een goeie config is, gebruik dan de search. |:( |:(

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik persoonlijk zou voor een TB1333/266 gaan, en een Pioneer DVD-speler ipv de Aopen (de Pioneer 106S dus).

En misschien nog heel even wachten en dan de A7V266 nemen?

Verder ziet het er wel goed uit :)

Virussen? Scan ze hier!

• Blauw
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:09

Blauw

De Schreeuw

Op zondag 03 juni 2001 20:45 schreef pinodambini het volgende:
Kunnen we AUB kappen met deze onzin topics??? Ik zie er hier elke dag wel een paar van langskomen. Als je wilt weten wat een goeie config is, gebruik dan de search. |:( |:(
Daar is Hardware algemeen toch voor? Ik vind het wel goed dat ie dit systeem post, mischien ontdekken wij wel dat er iets mis is of dat een bepaalde combinatie geen goed idee is bijvoorbeeld >:)

• pinodambini

pinodambini

Dr. Z. Vago

Op zondag 03 juni 2001 20:46 schreef Jozzz het volgende:

[..]

Daar is Hardware algemeen toch voor? Ik vind het wel goed dat ie dit systeem post, mischien ontdekken wij wel dat er iets mis is of dat een bepaalde combinatie geen goed idee is bijvoorbeeld >:)
Dat ken je dus allemaal terugvinden in andere topics, en daar ken je de search voor gebruiken :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 03 juni 2001 20:46 schreef wildhagen het volgende:
Ik persoonlijk zou voor een Pioneer DVD-speler ipv de Aopen (de Pioneer 106S dus).
Dat is meen ik die slotin van pioneer, die heeft me oom laatst ook gekocht, ik weet verder niet wat er anders aan is, maar die AOpen zal er wel gelikt uit, misschien dat er ergens nog een DVD-player testje te vinden is.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dat is meen ik die slotin van pioneer,
Klopt. Ik heb de oudere variant, de 105S, en die bevalt me super! En slot-in is handig, zit je nooit meer met rottige cd-laatjes te hanessen.

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Op zondag 03 juni 2001 20:49 schreef pinodambini het volgende:

[..]

Dat ken je dus allemaal terugvinden in andere topics, en daar ken je de search voor gebruiken :)
FTUS

Voor het geval het je nog niet was opgevallen de search doet het niet dus schreeuwen dat iemand de search moet gebruiken heeft weinig zin |:(

Ook zou het wel erg toevallig zijn als er een zelfde thread te vinden is met specifiek dezelfde configuratie...

Verwijderd

Zeker ddr ram het performance verschil is 30% met sdram (wat binnenkort net zo verouderd is als EDO en fastpage) En als je een raid moederbord hebt waarom geen 2 harde schijven? Dit zorgt ervoor dat hij steeds van de verschillende schijven gegevens haalt waardoor je dus een stuk sneller kan werken (helemaal met die progjes van jou.
Voor meer info over raid http://www.zdnet.nl/techz.cfm?id=5972
en hier wat over DDr http://www.zdnet.nl/techz.cfm?id=5437

• pinodambini

pinodambini

Dr. Z. Vago

Op maandag 04 juni 2001 00:34 schreef BBQ-Man het volgende:

[..]

FTUS

Voor het geval het je nog niet was opgevallen de search doet het niet dus schreeuwen dat iemand de search moet gebruiken heeft weinig zin |:(
Dan weet ik niet wat er bij jou mis is, maar de search doet het hier PERFECT

Verwijderd

Mmmh, ik wou enkelt nog ff ondersteuning geven over die DVD-ROM, ik heb ook die 105 van Pioneer, en dat ding is een van mun beste aankopen geweest ever (ok ok, misschien komt dat omdat ik vaak junk koop:))
edit:

oja, nog ff vergeten, die brander die erbij staat, staat iig net zo hoog in mun aankopen lijst als die pioneer:)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:57
Op maandag 04 juni 2001 00:48 schreef Roderick het volgende:
Zeker ddr ram het performance verschil is 30% met sdram.... ]
:? Waar heb jij de laatste tijd gezeten? Het verschil is door de bank genomen een bijzonder magere 1 tot 4%. Slechts in bepaalde apps kun je 10% winst halen.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

SDram draait op 133 mhz DDR ram op 266 mhz (dit is een keer zo snel) dit word met gewoon windows programma's niet gehaald maar met programma's die erg veel geheugen vreten als adobe photoshop en spellen is het performance verschil momenteel zo'n 30%
Dit zal met de applicaties die vanaf nu ontworpen worden alleen maar toenemen

• Frenkpie
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 10:31

Frenkpie

"Crocs Rule !"

ik zou ddr geheugen nemen
is maar iets duurder

Verwijderd

Op maandag 04 juni 2001 09:33 schreef frenkpie het volgende:
ik zou ddr geheugen nemen
is maar iets duurder
kost volgens de pricewatch toch steeds het dubbele van sdram....

Verwijderd

Op maandag 04 juni 2001 03:49 schreef pinodambini het volgende:

[..]

Dan weet ik niet wat er bij jou mis is, maar de search doet het hier PERFECT
Nou bij mij dus niet, en ik bn niet de enige...

"Wegens ernstige problemen met de RAID van de database server (een Seagate Cheetah is overleden aan een headcrash), die gisteren zijn ontstaan tijdens onderhoud bij Vuurwerk, zijn Tweakers.net, Fokzine.net en bijbehorende forums voor onbepaalde tijd offline."

krijg ik nog steeds.
Op maandag 04 juni 2001 10:08 schreef Fatboy_of_Nirvana het volgende:

[..]

kost volgens de pricewatch toch steeds het dubbele van sdram....
Ja die is nog lang niet up to date door BC3 volgens mij...
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.